Præsentation er lastning. Vent venligst

Præsentation er lastning. Vent venligst

Beskæftigelsesregion Hovedstaden & Sjælland Hvordan er den gode virksomhedsservice i centrum i Beskæftigelsesindsatsen? v/ Kontorchef Kirsten Thomsen,

Lignende præsentationer


Præsentationer af emnet: "Beskæftigelsesregion Hovedstaden & Sjælland Hvordan er den gode virksomhedsservice i centrum i Beskæftigelsesindsatsen? v/ Kontorchef Kirsten Thomsen,"— Præsentationens transcript:

1 Beskæftigelsesregion Hovedstaden & Sjælland Hvordan er den gode virksomhedsservice i centrum i Beskæftigelsesindsatsen? v/ Kontorchef Kirsten Thomsen, BRHS

2 Reform af beskæftigelsessystemet Beskæftigelsesindsatsen skal: i langt højere grad have fokus på landets virksomheder virksomhedsservice og jobformidling skal være en kerneopgave for jobcentrene sikre virksomhederne den arbejdskraft de har behov for Bygges videre på den allerede igangsatte proces Beskæftigelsesregion Hovedstaden & Sjælland

3 Virksomhedsrettede Initiativer Nyt og styrket servicekoncept for virksomheder Rekruttering af ledige Uddannelse og opkvalificering af medarbejdere Fastholdelse af sygemeldte medarbejdere Koordineret virksomhedskontakt på tværs af kommuner Samarbejde på tværs af kommunegrænser Nationalt kontaktpunkt for store virksomheder En central indgang for store og landsdækkende virksomheder Beskæftigelsesregion Hovedstaden & Sjælland

4 CV-ets tre funktioner Afdækning af baggrund og kompetencer til jobsøgningsplan Det gode CV til udsøgning Det gode CV til jobsøgning Beskæftigelsesregion Hovedstaden & Sjælland

5 CV-ets tre funktioner fortsat CV’et har forskellige funktioner afhængigt af, om den ledige befinder sig i a-kasse- eller jobcenter-regi CV’et i a-kasserne er grundlag for første vejlednings- samtale og skal vise hvad den ledige kan og står til rådighed for A-kasserne laver en plan for jobsøgning på baggrund af vejledningssamtalen og overblikket over, hvad den ledige kan. Jobcentrene ser ikke jobsøgningsplanen, men kun selve CV’et CV’et er decideret udsøgnings- og jobsøgnings-redskab i jobcentrene. Jobcentrene oplever, at CV’erne fra a-kas- serne kan være utilstrækkelige til disse formål Beskæftigelsesregion Hovedstaden & Sjælland

6 Formål med projektet om det gode CV At opnå en fælles forståelse for det gode CV til udsøgning og jobsøgning mellem a-kasser og jobcentre At bidrage til et bedre match mellem kvalificerede dagpengemodtagere og konkrete jobordrer At sikre et tidligt fokus på faglig og geografisk mobilitet via systematisk synliggørelse af kvalifikationer og kompetencer i CV’et Beskæftigelsesregion Hovedstaden & Sjælland

7 Den videre proces BRHS har i samarbejde med AK-Samvirke inviteret et antal jobcentre og a-kasser til at bidrage med input og anbefa- linger til det gode CV Projektet består af 2 faser: En brainstormingstemadag, hvor praktikere i jobcentre og a-kasser bidrager med input m.v. til det gode CV (august) En implementeringstemadag 21. oktober, hvor teamledere i a-kasser og jobcentre drøfter praktikernes input m.h.p. videre anvendelse BRHS har modtaget positive interessetilkendegivelser fra flere jobcentre om deltagelse. Projektet forventes at gå i gang primo juli Beskæftigelsesregion Hovedstaden & Sjælland

8 Matchning - Understøtning af servicekonceptet Anvend Jobnet.dk til udsøgning Målret CV’er og jobordrer til udsøgning i Jobnet.dk Alle job- og virksomhedskonsulenter skal have kendskab til udsøgning Det gode match sikres gennem klare arbejdsgange for hele matchningsprocessen Beskæftigelsesregion Hovedstaden & Sjælland

9 Det gode match I 2014 gennemføres 4 workshops med det formål at udbrede kendskabet til og forståelsen for læringspunkterne fra matchprojektet i 2013 …og gennemføre processen i flere jobcentre Målgruppen for de planlagte workshops i 2014 er de jobcentre, der ikke deltog i matchprojektet i 2013. I alt 21 jobcentre forventes at deltage i workshoppene. Workshoppene har endvidere til formål at understøtte en proces i det enkelte jobcenter for at forbedre matchningen. Beskæftigelsesregion Hovedstaden & Sjælland


Download ppt "Beskæftigelsesregion Hovedstaden & Sjælland Hvordan er den gode virksomhedsservice i centrum i Beskæftigelsesindsatsen? v/ Kontorchef Kirsten Thomsen,"

Lignende præsentationer


Annoncer fra Google