Kanondag – forberedelse og dokumentation. Plan for dagen 8-8. 30 optakt – hvem fortæller en historie? 8.45-10 – 1. workshop 10.14-11.30 2. workshop 12.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
AT opgave 2014 Mad og Mennesker
Advertisements

Dimensioner i refleksionsskabelon og introduktion til scoringer
Progression i de større skriftlige opgaver:
Kompetenceudvikling i mødet med det fiktive
FARVESKIFT Skift farve i supergrafikken ved at gå til Designfanen i topmenuen og vælg anden farve. FORSIDE KORT TIL HANDLING - PSYKISK ARBEJDSMILJØ I SYGEPLEJEN.
Studieretnings projektet ÅSG Studieretningsprojekt  En skriftlig opgave i typisk to fag  Du har 2 uger uden anden undervisning til opgaven  Der.
Større Skriftlig opgave •Orienteringsmøde v. Catherine Lønholdt.
Indledning I forbindelse med den pædagogiske indsats for at skabe øget sammenhæng i overgangen fra SFO til klub, er der udarbejdet en mappe med materiale.
3 ungdomsromaner i et kompetenceperspektiv
Studieteknik i studievejledningen Ved Katrine Berke, decentral studievejleder på Det Samfundsvidenskabelige Basisår.
Situationelle Metoder til Digitale Studier
Ledelse i Praksis – 4. aften
Hjørring Gymnasium.  Samtlige klasser og fremmedsprogsundervisere  Engelsk, tysk, fransk, spansk, italiensk, græsk  at udvikle og forfine elevernes.
Danskforløb i 10. klasse Gentofte Ungdomsskole
HISTORIE Den mundtlige prøve
Temadag tirsdag d. 29. november Temadagens formål  At du opnår viden og indsigt som forudsætninger for personlig stillingtagen til spørgsmål der.
Innovation og iværksætteri
Intern survey uge 45.
Værkstedet En del af inklusions- og trivselsindsatsen på Kærbyskolen og
Analyse af praksis.
Kompetenceudvikling i mødet med det fiktive
Velkommen til Bacheloropgaven! Dagens korte program: 1.Valg af linjefag og linjefagsvejleder 2.Opgavens rammer og prøveform 3.Temaer v. plenumkonferencer.
FOLKESKOLENS AFGANGSPRØVER
Implikationer, resultater og validitet Situationelle Metoder, F2012 Brit Ross Winthereik 8/24/20141.
  Anne Holmen Center for internationalisering og parallelsproglighed Engelsksproget undervisning Hvor parallelsproglige.
Teori og metode Stine Heger, cand. mag
Tysk i felten Fokus på udvikling af Interkulturel kompetence.
Temadage i kulturområdet Studieområdet del 1: 3 områder: Det samfundsøkonomisk/samfundsfaglige - område Det erhvervsøkonomiske område Sprog- og kulturområdet.
Kanondag på Skovvangskolen i Hammel
Grundkursus i synopsisskrivning Stine Heger, cand.mag.
aktionslæring En metode til arbejdet med og i praktikfaget Helen Nyboe
UGE PLAN Mandag 07/10 Tirsdag 08/10 Onsdag 09/10 Torsdag 10/10
Ændr 2. linje i overskriften til AU Passata Light 3. SEPTEMBER 2014 MARIE KJÆRGAARD AARHUS UNIVERSITET AU WORKSHOP ATU, SEP
Generel introduktion til EC
S TUDIERETNINGSPROJEKTET ÅSG H VAD ER ET STUDIERETNINGSPROJEKT ? En skriftlig opgave i typisk to fag Du skal tage udgangspunkt i et studieretningsfag.
Studieretnings projektet ÅSG Studieretningsprojekt  En skriftlig opgave i typisk to fag  Du har 2 uger uden anden undervisning til opgaven  Der.
Workshop plan Virkningsevaluering, VIA UC, Hedeager 2, 8200 Aarhus N.
Større Skriftlig opgave
Biblioteket som læringscenter
Skriftlighed i biologi
ITAPC 1 Præsentation 3: Artikelsøgning og Præsentation.
DUN-konferencen 2008, Hanne Nexø Jensen, IFS, 20. juni 2008 Dias 1 BA-projekt intro, 26. nov v/ HNJInstitut for StatskundskabInstitut for Statskundskab.
Digital skriftlig- og mundtlighed
Kulturstudier S1+LT Introduktion. Præsentation og forventningsafstemning Hvem er vi? Hvad skal vi?
P0 erfaringsopsamling Program 8.15: Introduktion
IMODUS – IHK Workshop om Blended Learning Workshopintroduktion.
1. årsprøver og eksamensregler
Læringsmiljø og anvendelsesorienteret undervisning
Årsplan – en kort en lang
Tak til Danmarks Lærerforening for samarbejdet
Udeskolekursus Tårnby Kommune, august 2011
Anna-Marie H. Hansen, UCL (Jelling) 1 Sammenhæng mellem de to forelæsninger Et overblik over forskellige litterære metoder Fokus på.
Obligatorisk selvvalgt opgave
Modersmålsgruppen Klassematch A, B og C Tværgående temaer Almendidaktiske vurderinger.
Fællesfagligt emne: Fra Osmannerriget til det moderne Tyrkiet
KREDS MIDT TRÆF VELKOMMEN 1. INDHOLDSSIDE MED PUNKTOPSTILLING Tekst med Punktopstilling PUNKTOPSTILLING For at skifte til Underoverskrift i Fed tekst.
W ORKSHOP 2 Samtalemodel til virksomheder. F ØRSTE KONTAKT : Vække virksomhedens interesse for at få besøg af skolen. Virksomheden har historik for at.
Sprogbaseret læring i naturfag
Tekstslide med bullets Brug ‘Forøge / Formindske indryk’ for at skifte mellem de forskellige niveauer Introduktionsperioden 1.
Kævlefolket - Et undervisningsforløb i skulptur
Studieretningsprojektet
Studieretningsprojektet
Værdi- og målsætningsproces Espergærde Skole
Skriftlighed i nv Skriftlighed i nv Aalborghus Gymnasium.
SSO - Større skriftlig opgave
Studieretningsprojektet
Hvorfor dansk på GF1?.
Dansk på GF2.
Læringsmål og niveaubeskrivelser
Refleksion over projektuge
Præsentationens transcript:

Kanondag – forberedelse og dokumentation

Plan for dagen optakt – hvem fortæller en historie? – 1. workshop workshop 12 – workshop Fælles afslutning – indhold?

Mål: – at eleverne møder tre kanontekster. At de får en mulighed for at opleve tekstens sprog og stemme, gerne gennem en eller anden form for æstetisk bearbejdning og at de får et indtryk af, hvor teksten kommer fra

Bearbejdning og dokumentation Hver gruppe formulerer konkrete undervisningsmål og begrundede valg af aktiviteter med udgangspunkt i et bevidst valg af litteraturpædagogisk tilgang En studerende er observatør (posten kan gå på skift) og iagttager og noterer opmærksomt det der sker. Uden fortolkning eller vurdering. - naturalistisk observation - thick derscribtion etnografisk metode/kulturstudie - deltagersynsvinkel Observationer gives videre mellem hvert forløb. Begrundede planændringer noteres Mål og observationer nærlæses og bearbejdes fortolkende i timerne den efterfølgende torsdag og foreligger i færdig mundtlig og skriftlig form i den efterfølgende uge, altså torsdag d. 7. april (studieprodukt)

Metode Reference: I Jacobsen m.fl.: ”Klasseværelset under observation – en introduktion til klasseværelsesforskning” in Holmen A (red): Studier i dansk som andetsprog, Akademisk forlag 1999 Artiklen læses forud for kanondagen og anvendes i observation og efterbearbejdning