Præsentation er lastning. Vent venligst

Præsentation er lastning. Vent venligst

Refleksion over projektuge

Lignende præsentationer


Præsentationer af emnet: "Refleksion over projektuge"— Præsentationens transcript:

1 Refleksion over projektuge
LEAPS 26 okober 2016 Refleksion over projektuge Dagsorden: Digital portefølje og refleksion (30 minutter) Læringsberetning (60 minutter) [vi mangler gode ord: Presentation of Learning] præsentation af læring, læringspræsentation, beretning om læring, læringsberetning, fortælling om læring, læringsfortælling? Pause (10 minutter) Forberede tirsdag

2 Mål for projektuge Procesmodel for projekt Gentagne udkast og respons
Projektugens mål: opleve proceselementer Procesmodel for projekt Gentagne udkast og respons Refleksion Erfaringer som elev Kontakt med fællesskaber Kritisk tænkning

3 Projekt-proces Start Ved hvert skridt: Hvad har vi nået?
Hvor er vi nu? Hvad er det næste? Start Spørgsmål med drivkraft Finde baggrunds-viden; danne hypoteser Lære og indøve færdigheder Undersøge Fordybe; Opleve Kontakt med fællesskaber Fremstille Udkast Respons Revidere Udstille offentligt Reflektere

4 Digital portefølje og refleksion

5 Digital portefølje og refleksion
Dokumentation af projektet Refleksion over læring Refleksion over proces Udkast af fotografier med kort beskrivelse af, hvad du har ændret og hvorfor Detaljeret refleksion med baggrund i de følgende spørgsmål om hele projektet: Detaljeret refleksion med baggrund i de følgende spørgsmål: Landeprofil-plakater Hvad skete der? (medtag læringsmål for projektet) Hvordan var din oplevelse som lærende / elev i denne uge? Udkast til tekst og kort beskrivelse af, hvad du har ændret og hvorfor Hvad er min forståelse af det? Hvilke andre forklaringer kunne der være? Hvad var lærerrollen i dette projekt? Daglige refleksioner Hvordan har jeg bidraget? Hvad finder du spændende i projektbaseret læring? Interviewspørgsmål og -noter Hvad har jeg lært? Hvordan kan jeg bruge denne læring i fremtiden? Hvad gør dig nervøs i projektbaseret læring? Ethvert andet projektarbejde, du gerne vil dokumentere

6 Hvad er formålet med en LB?
Læringsberetninger Hvad er formålet med en LB? At fremme elevers investering i arbejde af høj kvalitet At forpligte eleverne på skoledækkende mål og vaner At opbygge mundtlig fremlæggelsesevne At vurdere elevers færdigheder og viden At give familier og nærsamfundet en forståelse af skolens projekt, normer, læringsmål og læringsvaner At give elever en mulighed for at sammensætte deres læring og reflektere over deres fremskridt At kræve, at studerende viser parathed til at gå videre til næste niveau

7 Læringsberetninger Hvad en læringsberetning er
En mulighed for at reflektere over, hvad du har lært i løbet af et projekt eller en periode En tid til at reflektere over faglig læring, læring af færdigheder og personlig vækst En lejlighed til at tage ejerskab til læringen og læreprocessen

8 Læringsberetninger Hvad en læringsberetning ikke er
En lejlighed til at tale om en andens arbejde (eksempel: Placere skyld for noget) En lejlighed til at kritisere en opgave, et projekt eller en lærer En oplistning af hændelser

9 Læringsberetninger Præsentation (10 minutter)
Spørgsmål fra publikum (5 minutter) Feedback (5 minutter)

10 Læringsberetninger Regler Vær venlig, hjælpsom og specifik
Respektér protokollen Vær hård på indhold, blød på folk Del luften

11 Læringsberetninger Præsentation (10 minutter) Hvad har du lært?
Akademisk læring Læring af færdigheder (samarbejde, kommunikation, teknologi) Om dig selv Du skal vise eksempler fra dit arbejde som dokumentation for læringen

12 Læringsberetninger Spørgsmål fra publikum (5 minutter)
Hvordan kan vi hjælpe dig til at reflektere dybere? Spørgsmål skal være åbne og hjælpe fortælleren til at tænke dybere over sit arbejde Dette er ikke en tid til diskussion

13 Læringsberetninger Feedback (5 minutter) Hvad gjorde fortælleren godt?
Hvordan har fortælleren reflekteret over sin læring? Hvis du kender fortælleren godt, hvad har du observeret i løbet af projektugen? Hvad blev gjort godt? Hvad kunne være gjort bedre?

14 Refleksion Hvad skete der? Hvad er min forståelse af det?
Hvilke andre forklaringer kunne der være? Hvordan har jeg bidraget? Hvad har jeg lært? Hvordan kan jeg bruge denne læring i fremtiden?

15 Læringsberetninger (tirsdag)
Præsentation (20 minutter) Hvert LEAPS gruppemedlem taler i 6 minutter Skal dokumentere med eksempler fra projektet Opdel indholdet for at undgå at gentage information Spørgsmål fra publikum (10 minutter) Tanker i runden (10 minutter) Hver gruppedeltager har 1 minut til at dele: Hvad fik jeg ud af dette? Hvad er der i det for mig?


Download ppt "Refleksion over projektuge"

Lignende præsentationer


Annoncer fra Google