Velkommen til KUP-workshop. Hvad skal vi lære i dag? Hvad er aktivitetsudvikling Hvordan aktivitetsudvikler man Hvorfor aktivitetsudvikler man.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Medarbejderudviklingssamtalen
Advertisements

Præsentation af materialer på personalemøde
SCKK, Kvalitet i MUS - 5. netværksmøde januar 2004 Kompetenceafdækning i egen institution På baggrund af Jan Bartrams introduktion til området skal I i.
Spilleregler. Du sidder til bords med to modstandere og spiller for dit hold.
Energi- & Vandværkstedet
Arbejdspladsudvikling
Workshop 1 Styrket forældresamarbejde og elevinddragelse.
Velkommen til informationsmøde om 0. klasse på Skovshoved Skole
1 It-tanker for fritidsdelen. 2 Læse & sprogpolitikken •It-strategi kobles på sprog- og læsepolitikken for fritidsområdet, således at den bliver et delelement.
”Udsatte unge med Sjældne Diagnoser” Oplæg til Sjældne Diagnosers repræsentantskabsmøde d. 15.september 2006.
Min hobby Fornuftig og relevant tekst af emnet:
Spilleregler.
Overgang fra børnehave til skole/fritidshjem Hyltebjerg Skole
Ungdomsudvekslinger med ”Aktive unge”
18. April 2012 Fællesskaber for Alle - Dagtilbuddets Fællesskaber Velkommen.
Velkommen Lærersamarbejde i Aarhus august 2012 Aarhus Tech, Viby J.
1 Vejlednings- opgaven Tirsdag aften v. Adjunkt Martin Finderup Andersen.
Udvikling af skole/hjemsamarbejdet på Højmeskolen
Inklusion med læring Hvilke navne??.
Præsentation af materialer på personalemøde
1 Vejlednings- opgaven v. projektleder Martin Finderup Andersen.
Til etablering af science klubber Materialet kan give: Inspiration til opstart af science klub Indblik i andres erfaringer Bud på, hvilke overvejelser.
Workshop plan Virkningsevaluering, VIA UC, Hedeager 2, 8200 Aarhus N.
Alsidig personlig udvikling Sociale kompetencer Sproglig udvikling Krop og bevægelse Naturen og naturfænomener Kulturelle udtryksformer og værdier x Læreplans.
Udviklingsprojekt - Drømmeskole Skoleår 2011/2012 og 2012/2013 En fælles rejse.
Medborger- skab og uformel læring Overgang og samarbejde mellem skole og klub Inklusion og rummelighed i klubberne Opsøgende og forebyggende arbejde Samarbejde.
Barndommen er fremtiden Fremtidens institutioner 2015
Lederseminar 2014 Varde Kommune
Spilleregler. Del spillerne op i hold. Holdene konkurrerer om at finde de rigtige svar i materialet.
Case Året er 2031 og staten er i gang med centraliseringen og nu er det blevet skolernes tur. Der skal spares penge på både lærere og undervisningsmaterialer.
LÆRING, LEG & BEVÆGELSE.
Jo mere man læser, jo tidligere bliver man en hurtig og sikker læser.
LP-MODELLEN Vejlednings-opgaven Tirsdag aften
Dagsprogram den 2. september Præsentation af dagsprogram Præsentation af dagsprogram Planlægning af arrangement - beslutning Planlægning af arrangement.
Dinbundlinje.nu Tilbud om Kampagne Kick-off på jeres center.
Velkommen til forårs-sfo. Målet med i aften 1)Se omgivelserne. 2)Få praktiske oplysninger 3)Give et indblik i en forårs-sfo-dag. 4)Tid til de 1000 spørgsmål.
Præsentation af egen institution En forudsætning for en konstruktiv erfaringsudveksling og sparring indenfor netværket er, at kendskabet til hinanden er.
Forældremøde 9. april.
Inklusion og Specialviden
STATENS PERSONALE- OG LEDELSESPOLITIK – SAT I SPIL.
Hvad gør det gode godt? Konference for dag- og fritidsinstitutioner Opsamling – og tilbageblik på dagens udbytte Den 19. november 2007 Kulturhuset i Farum.
Cooperative Learning i sprogfagene  Hillerød, Vejle og Aalborg Helle Kirstine Petersen.
Dagens program Hvem er jeg Formålet med workshoppen Forskning omkring fysisk aktivitet i undervisningen Formål med fysisk aktivitet i undervisning Hvordan.
SSP SAMARBEJDE EFTER FOLKESKOLEREFORMEN SSP samarbejde efter folkeskolereformen1.
Korsager Skole 3. februar Præsentation og referat fra Kontakt- og trivselsforældre ekstra møde.
Overgangen fra børnehave til SFO og skole Forældremøde i Børnehuset xxx xx september/oktober 2015.
TVÆRPROFESSIONELLE LÆRINGSFÆLLESSKABER Oktoberkursus
Læringsuge 2017 De 17 verdensmål
Denne PowerPoint er til inspiration i forbindelse med at I skal planlægge og afvikle et møde, hvor I ønsker at drøfte HMUs forslag til ny strategi. I er.
Storylinepunkt Nøglespørgsmål Aktiviteter Genopfriskning Hvem er vi og hvordan bor vi? Gruppen finder personerne, id-kortene, jobkartotek, biografier,
KNÆK KODEN.
TEMA 6 Præsentation: Sælg idéen
TEMA 5 Realisering: Tilpas idéen
Læringsuge 2017 De 17 verdensmål
Læringsuge 2017/18 De 17 verdensmål
Velkommen til.
Greater Copenhagen – Klar til Smart Vækst Smarte affaldsløsninger – seminar nr november 2017 Data drevne affaldsløsninger.
VELKOMMEN TIL B-BOX! Power Point Slides.
Centralforeningen for Stampersonel
Hvordan får jeg indflydelse?
Del 2 - Synliggørelse af hvordan vi hver især bidrager til løsningen af kerneopgaven. Til proceslederen: Inden du gennemfører processen med medarbejderne,
VELKOMMEN TIL B-BOX! Arbejdsark.
Sæt dit aftryk – udvikling af ideer
Oplæg til grupperefleksioner til midtvejsevalueringen
Fusionsprocesser i stjerner
B-BOX ELEVHÆFTE til udvikling af nye aktivitetskort til B-boxen
FORBERED KLASSEN TIL DAGEN GØR JER KLAR TIL CAMPUS+
VELKOMMEN TIL ENGINEERING DAY 2018
Alle børn med i idrætsfaget
Værktøj 4: Aktiverende APV
Præsentationens transcript:

Velkommen til KUP-workshop

Hvad skal vi lære i dag? Hvad er aktivitetsudvikling Hvordan aktivitetsudvikler man Hvorfor aktivitetsudvikler man

What’s in it for me…? Lærer De præsenterede modeller er universelle aktivitetsudviklings- modeller. Idrætslærer Præsentationen af modellerne er koblet på ”idrætsludo” og de tanker der ligger bag undervisningsforløb 1

Idrætsludo 1)Målet er at flytte sin brik en omgang på spillebrættet og slå den hjem i hus. 2)Man må flytte sin brik når man har udført den opgave der kræves for at flytte sin brik et felt. 3)Alle holdene starter på samme tid. Man skal således ikke vente på at det er ens tur for at få lov til at flytte. 4)Man kan slå hinanden ”hjem” ved at lande på samme felt.

Børns leg …er kendetegnet af at opretholde en god energi. Når energien daler justerer og tilpasser de aktiviteten. Det er det samme princip der ligger i aktivitetsudvikling. ”At justere en aktivitet med afsæt i målgruppen, konteksten og det fokus man ønsker at opnå.”

1.Mest centrale aktivitetsudviklingsmodel 2.Vigtig for både lærere og elever at have kendskab til. 3.Alle justeringsparametre har indflydelse på hinanden. (relationsmodel)

1.Terning 2.Kasteren flytter brik 3.Rum større 4.Slå hinanden hjem 5.På team med diagonalen

Evaluering og opsamling

En aktivitet kan have mange forskellige fokusser. Fokus er forskelligt fra person til person

Fælles opsamling Hvad er de 3 vigtigste pointer i tager med fra denne del af kompetenceudviklingen? – Noteres på grønne sedler Hvilke spørgsmål er opstået i løbet af workshoppen eller forud for workshoppen? – Noteres på gule sedler Hver gruppe har i opsamlingen i plenum 1 minut til at fremlægge de 3 vigtigste pointer, i tager med jer.