Præsentation er lastning. Vent venligst

Præsentation er lastning. Vent venligst

B-BOX ELEVHÆFTE til udvikling af nye aktivitetskort til B-boxen

Lignende præsentationer


Præsentationer af emnet: "B-BOX ELEVHÆFTE til udvikling af nye aktivitetskort til B-boxen"— Præsentationens transcript:

1 B-BOX ELEVHÆFTE til udvikling af nye aktivitetskort til B-boxen
Dette elevhæfte tilhører: GRUPPE: Elev 1 Elev 2 Elev 3 Elev 4 Elev 5

2 Vis og gæt – hvad kendetegner bevægelseskategorierne?
Tillid & samarbejde Puls Koordination Koncentration & opmærksomhed Arbejdsark 1.1

3 Idégenerering – hvad er formålet?
Mange ”små” idéer bliver til én god idé til sidst. 1) Udvikling af mange idéer 2) Sortering og videreudvikling af idéer 3) Færdig bevægelses-aktivitet

4 Idématrix - arbejdspapir
Sådan bruger du idématrixen Formålet med idematrixen er at udvikle så mange gode – og dårlige – idéer som muligt, som I senere kan bruge til at lave de endelige aktivitetskort ud fra. Idématrixen hjælper med at skabe en ramme for jeres idéer. Inden for hver kategori (Fokus, Krop, Rekvisitter og Relationer) bestemmer terningen, hvad der skal indgå i den idé, I skal udvikle. Ved at lade terningen bestemme udgangspunktet, kan man komme på mange nye idéer. Det første terningekast bestemmer, hvad der er gældende for fokus. Hvis det er en 3’er, noterer i PULS i arbejdspapiret ud for ”Idé 1/ Fokus”. Kast terningen for næste kolonne (Krop). Hvis det er en 4’er, noterer i BALANCE ud for ”Idé 1/Krop” osv. Når I har rammen for idé 1, bruger i 5 minutter på at udvikle en aktivitet, der så vidt muligt tager afsæt i det, som terningen har bestemt (ift. fokus, kropsdel, rekvisitter og relationer). Regel for de fem minutter: 1) I skal bruge kroppen, når I udvikler idéen (kropsstorme). 90% krop & 10% snak. 2) DU må gerne supplere de andres idéer: ”Ja – og så kan også gøre sådan her….”. DU må ikke sige: ”Nej – det dur ikke” eller ”det er en dårlig idé” til de forslag, der kommer fra de andre i gruppen. Når der er gået 5 minutter, kaster I terningen igen og finder 4 nye dele som ramme for idé 2. Idématrix - arbejdspapir PULS BALANCE

5 Relationer (hvem & hvor mange)
Idématrix Fokus Krop (hvad) Rekvisitter (hvilke) Relationer (hvem & hvor mange) Tillid Hele kroppen Papirsbold Alene Samarbejde Læg og arme Bog Gruppe Puls Bestem selv Papir Tæt Koncentration Balance Stol Opmærksomhed Liggende Ingen rekvisit Alle Koordination Fødder Par Arbejdsark 2.6.1

6 Relationer (hvem & hvor mange)
Idématrix – arbejdspapir Notér hvilke dele, der indgår i idéerne Idé Fokus Krop (hvad) Rekvisitter (hvilke) Relationer (hvem & hvor mange) Idé 1 Idé 2 Idé 3 Idé 4 Idé 5 Idé 6 Idé 7 Arbejdsark 2.6.1

7 (notér stikord til de idéer, I udvikler)
Fokus Idé 1 (notér stikord til de idéer, I udvikler) Idé 2 Krop (hvad) Tid (hvor længe) Rekvisitter (hvilke) Retningslinjer (hvordan) Relationer (hvem & hvor mange) Rum (hvor)

8 (notér stikord til de idéer, I udvikler)
Fokus Idé 3 (notér stikord til de idéer, I udvikler) Idé 4 Krop (hvad) Tid (hvor længe) Rekvisitter (hvilke) Retningslinjer (hvordan) Relationer (hvem & hvor mange) Rum (hvor)

9 Hvor kan I justere på Aktivitetshjulet for at få en god aktivitet?
Fokus Hvad er formålet? Krop Hvordan bruges kroppen? Tid Hvor lang tid? Retningslinjer Hvilke regler skal overholdes? Relationer Hvor mange er med, og hvordan er de organiseret? Rum Hvor foregår aktiviteten? Rekvisitter Hvilke ting skal være med for at aktiviteten kan fungere?

10 Fokus Aktivitetsbeskrivelse – Beskriv den færdige aktivitet i nedenstående skema Krop (hvad) Tid (hvor længe) Rekvisitter (hvilke) Retningslinjer (hvordan) Relationer (hvem & hvor mange) Rum (hvor)

11 Billedbeskrivelse til aktivitetskort
Billedet viser… Billede 1 Billede 2 Billede 3 Billede 4

12 Feedback-ark Hvad er aktivitetens fokus?
Hvordan har I observereret, at fokus kommer til udtryk i aktiviteten? Hvad er det bedste ved aktiviteten? Hvad kunne gøre aktiviteten endnu bedre – og hvorfor?


Download ppt "B-BOX ELEVHÆFTE til udvikling af nye aktivitetskort til B-boxen"

Lignende præsentationer


Annoncer fra Google