Digitale redskaber i arbejdet med unge Erroll Marshal | Leder Jeg er – praktikeren Folkeskolelærer / socialt pædagogisk CfDP / Cyberhus.dk Undervisning.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Børns sociale liv med digitale medier
Advertisements

At forholde sig professionelt Anne Skov
Dialog og samarbejde om uddannelsesparathed
Set i forældreperspektiv
Hvem er vi? Martin Dahl Karin Dam Nielsen
EN SAMTALE OM VOLD I NÆRE RELATIONER
Forældremøde Lærkebo. Mariagerfjord Kommune.
NUVÆRENDE PRAKSIS PÅ UCV: - Anvendelse af almindelige vejledningsmetoder. - Sporadisk intensiveret vejledning (iværksat på baggrund af akut behov). -
Team for seksuelt misbrugte børn på Rigshospitalet
Undervisningsmiljø undersøgelse fase 2
Flere bekendte, lige så mange venner, men mere tid alene… - Nogle få perspektiver på ungdoms- og foreningsliv i en ”synes godt om”-kultur København 3.decemberr.
Den svære ungdom Om unge i gråzonen.
Børnerådet Danske børns trivsel Lisbeth Zornig Andersen
Hvordan handler jeg ved æresrelaterede konflikter v. Susanne Willaume Fabricius Projektleder LOKK.
Seksuelle overgreb mod børn i Danmark
De pædagogiske læreplaner i dagplejen.
Psykoedukation til unge i OPUS
Netværksgrupper for 7.–9. kl. i UU Skive •Den politiske målsætning er at 95% af en ungdomsårgang gennemfører en ungdomsuddannelse. •De unges muligheder.
RENOVERING OG UDBYGNING /03/14Christianshavns Skole.
Underviser Ronny Højgaard Larsen
INFORMATIONSFORMIDLING KRÆVER EN PLAN SKANKOMP VIBORG LOUNGE TIRSDAG DEN 5. OKTOBER 2010.
Anonym Digital Rådgivning
Børns nye ”elektroniske” liv Oplæg i Mammen d. 29/
UDGANGSPUNKT 6. Februar Læringsmål Den studerende • har indsigt i og forståelse af forholdet mellem unges livs- og udviklingsbetingelser • kan reflektere.
Mentorordning i Skive.
Samarbejde bibliotek og uddannelse – et bud på hvordan
Teenage Coaching Dagnæsskolen.
Netværksmødet Professionelle relationer i tværfagligt samarbejde med kvalitet og effektivitet 2012.
Projektlederens rolle(r)
Sex & Samfunds årlige seksualundervisningskampagne Uge Sex.
Inspiration til reformarbejdet
Mestring af ADHD som voksen.
Perron 3 Slagelse Misbrugscenters Ungeafdeling
Noemi Katznelson, Tendenser der modarbejder 95 pct. målsætningen og fører til øget polarisering Forventningseksplosion – alt skal være godt.
Pædofili Pædofili.
Relationer handler om troværdighed og tilgængelighed
SSP- hvad er det? Skolerne Socialforvaltningen / Fam.afd. Politiet
Seksualpolitik.
Cand.pæd. og exam. eksistentiel psykoterapeut (PI)
Vejlederens kommunikation
Børn og unges sociale liv online Og hvilken rolle spiller læreren?
HUSK BILLEDE Foredragsaftnens tema
Børn og unge som er pårørende til selvmordsadfærd eller som er efterladte efter selvmord. Hvordan hjælper vi dem? Ved Elene Fleischer, PhD
Børn og unges sociale liv online
Adfærd, Kontakt og Trivsel Undervisningsministeriet
Vejledning og sociale medier Jan Gaardboe Jensen.
Anonym Digital Rådgivning Erroll Marshall Pædagogisk projektleder.
Børn og unges sociale liv online Hvilken rolle spiller forældrene?
Fremme af unges mentale sundhed
Børn og unges sociale liv online
Et fagligt løft af folkeskolen.
MANGLER BØRN GRÆNSER – eller mangler de voksne?
Peter Westmark Relationskompetence - det er de professionelle voksne der ansvar for kvaliteten af relationen STU - Træf Den
Det Inddragende Netværksmøde
Oplæg om mentor og tutorordningen mm. i hg-afdelingen på Skive Handelsskole Klasselærerkursus d. 10/
Gruppevejledning på tæt hold
Børn og voksnes rettigheder.
DE-L Årsmøde, Workshop: ”De voksnes vej ind i de erhvervsrettede uddannelser ” Kirsten Holmgaard, direktør Mercantec Tirsdag den 29. april.
Hvordan handler jeg ved æresrelaterede konflikter v. Susanne Willaume Fabricius Projektleder Etnisk Ung LOKK.
Velkommen til forældremøde = 5 Når børnene … … har mange i klassen, som de kan lide at være sammen med. … oplever et godt sammenhold … har tillid.
Konference om seksuel chikane på arbejdspladsen Hulegården – botilbud for voksne med psykiske funktionsnedsættelser Oplæg v/Tina Katja Nørregaard og Janne.
 Historie / erfaring.  Miljø terapi  Arbejde i grupper.  Gruppedynamiker.
Velkommen til informationsmøde for kommende 0. årgang Fællesskolen HMV Type Navn
Drives af LOKK (landsorganisationen af kvindekrisecentre) Rådgivning for unge, fagfolk og forældre – alle kan være anonyme Oplæg og undervisning Hotline.
Sociale Medier Er min virkelighed digital? Og er det digitale virkeligt? SØS idrætsefterskole 28/
En APP til unge som er i tvivl om deres seksualitet - Lavet af Melani
Hvordan motiverer vi de unge?
Børnene kommer til tiden og har det nødvendige udstyr med
Hvad er eVejledning? Elsebeth Nygaard
Digital trivsel på gymnasiet
Præsentationens transcript:

Digitale redskaber i arbejdet med unge Erroll Marshal | Leder Jeg er – praktikeren Folkeskolelærer / socialt pædagogisk CfDP / Cyberhus.dk Undervisning i digital rådgivning Opstart af digitale helplines internationalt Ejer og leder af Ungdomsliv.dk

Dybere indblik i digital rådgivning Det andet ben til ny viden om digitalt ungdomsliv Skabe nysgerrighed på, om digitale redskaber kan optimere jeres arbejde med unge – og hvordan Mål for workshoppen

Digitale redskaber/rådgivning Ansigt til ansigt

Det digitale rådgivningsbillede i DK Nå målgruppen Forebyggende Hvis man ikke er i stand til at komme ud af døren Hvorfor?

Ung til Ung Debatforum Livsfortællinger Gruppechat KRAM chatten Tegn selv Ungeblogs Besøgende pr. mdr: unge år Ung til voksen4.382 interaktioner Ung til ung interaktioner Køn:85% piger Gennemsnitsalder: 15,4 år Rådgivere:85 Koordinatorer:2½ fuldtid Chat + brevkasserådgivning 17% selvskadende adfærd 12% Kærlighed og sex 10% selvmordstanker 7% Incest og seksuelle overgreb Ung til voksen Chat Brevkasser Blog Temasider

Tryg dialog / Digital faglighed Grafik, navigation, platform skal tilpasses og designes til målgruppen Ung voksen

Hvem bruger digital rådgivning? Kendetegn: Ingen/få positive voksenrelationer Bange for konsekvenser Beskylder sig selv Ingen erfaring i at snakke om følelser Ekspert i at gemme sig Negative erfaringer med professionelle voksne Resultat: Opsøger ikke hjælp ansigt til ansigt Bruger digital rådgivning til: - Afprøve de første ord - Som 3 person

Tryghed Skaber dialog 1. Følelsen af anonymitet Den unge er styrende: Hvor, hvornår og hvordan Det fysiske aspekt Ingen konsekvenser Modsat et rum etableret af voksne

2. En trinvis udviklingsforståelse Et seksuelt misbrugt barn Opsøge voksen og bede om hjælp Er det forkert? Elsker sin far og mor Bange for konsekvenser Tegne | Debat | Brevkasser | Chat | telefon | Videosamtale | validering af IRL voksen

”Jeg kan ikke bruge Skype, fordi det skaber en kunstig distance og jeg føler mig ikke tryg ved det” Socialrådgiver, Århus Kommune

For mange konflikter omkring dagligdagens gøremål Udvikling i samarbejde med unge og pædagoger Planr er et planlægningsværktøj med kalender, piktogrammer og videofunktioner. Web-app optimeret til brug på smartphones

Supplerende kommunikationsværktøjer til den enkelte fagperson og den enkelte relation.

Vi passer på hinanden på Risskov Gymnasium. Fordi det sommetider også kan være svært og udfordrene at være ung og gå i gymnasiet. Vi snakker om det og hjælper hinanden. Hent din `vi hjælper hinanden` app her. Rådgivning og vejledning Ex. Intern model – Risskov gymnasium 3 elementer til sikring af trivsel: Etablering af kultur: - Italesættes - Anerkendes Digitale redskaber: - Understøtter kulturen (Vi handler på den unges præmisser) - Forebyggende dialog mellem eleverne - Tryghed hos den studerende (anonymitet og trinvis udvikling) - Skaber kortere afstand til U-vejleder/henvisning Relevante og validerede ansigt til ansigt samtaler 3 vej til tryghed

Anonym / ikke anonym Privat / offentligt Moderation `Vi hjælper hinanden` app

UNGUNG VOKSENVOKSEN Tryghed og motivation ved kommunikationsform Gøre vejen kortere til den voksne Digitale redskaber kræve digital faglighed

Tak for i dag Erroll Marshall | Leder Ungdomsliv facebook.dk/ungdomsliv