13. Eksamen Målgruppeanalyse

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
9. Kvantitative metoder -spørgeskemaer
Advertisements

N ETVÆRKSARBEJDE I FORBINDELSE MED EVALUERINGEN AF AT DELMÅL. I DENTIFIKATION AF DET GODE AT FORLØB.
[indsæt selv arbejdspladsnavn og dato]
Prøver 2014 Dagens motto: Husk nu det er en prøve, ikke en eksamen!
Studieteknik i studievejledningen Ved Katrine Berke, decentral studievejleder på Det Samfundsvidenskabelige Basisår.
Almen studieforberedelse
Introduktion til Det Praktiske Projekt Det Praktiske Projekt Udvikling og skriveproces.
Eksperimental Design and Analysis
Kvantitative metoder
Workshop 1: Ideudvikling og problemformulering
AT Opgaven  Du skal ud fra de overordnede problemstillinger for emnet Videnskabelige gennembrud og teknologiske landvindinger udforme.
Vejlederens funktion i det problemorienterede projektarbejde
Selvevaluering ’It i folkeskolen’
Metode 1 Kvalitativ metode Interviews
Teori, begreber, faglige metoder og undersøgelsesmetode
Almen sTudieforberedelse - AT
Vejledning i projektarbejde
Team 9, evaluering KaosPiloterne Team 9 gruppe eksamen, evalueringsproces 3. juni 2004 DAG 2 dokumentation.
BA-projekt 2014 Krav før I går i gang Tidsfrister Eksamensbestemmelser
Introduktion til vejledning i projektarbejde Anette Kolmos og Søren Hansen 30/8 og 20/
Faglige mål for AT – forskellige metoder til komplekse problemer
Insidere og outsidere – den danske models rækkevidde Eksamensform og tips til eksamen og opgaver Steen E. Navrbjerg Dias 1.
Bedre udbytte af it i skolen Et seminar til skoleudvikling Marianne Hornskov og Sanya Pedersen Danmarks Evalueringsinstitut.
12 Kursusgang: Brug af undersøgelser, evaluering og eksamen
13 Kursusgang: Brug af undersøgelser og eksamen
Oprettelse af tabeller (Access, del 2)
AT9 - 2g April-maj 2007 Formalia 16 moduler 4 timers elevtid Der arbejdes individuelt, i par eller i grupper (max 4 medlemmer) Individuel fremlæggelse.
Chr. Viktor Rasmussen IT-Universitetet april 2009 Målgruppeanalyse Målgruppeanalyse Metode 4 Farer og fejlkilder.
Workshop 1: Ideudvikling og problemformulering Sarah m. L. Krøtel
9. klasse Ranum Efterskole Formål med opgaven Du skal arbejde med et tværgående emne med en problemstilling. I får et overordnet emne. Herunder.
Hvad er en god evaluering?
SSID årskonference 2008 Gør storrummet til en succes… 23. april 2008 Ole Nielsen COWI A/S.
Eksamen i AT Vejledningsplan Ma2VINTERFERIEVINTERFERIE 2Afle- vering Ti23 On32 To2223 FrSkrive -dag.
Bacheloropgavens mundtlige dimension torsdag d. 19/1-12 Mål med mødet: 1.At etablere et forum for refleksion over opgavens mundtlige del. 2.At I efterfølgende.
Når de skal gøre det bedre? Kan vi gøre det bedre? Erfaringer fra fysik på Nærum Gymnasium Eva Danielsen.
Eksamen og midtvejsevaluering. 2 Eksamen Enkelt eksamen: 25 min. inklusiv votering og 3-4 min. individuelt oplæg pr. studerende Valgfrit.
Anders K. Jensen og Paul Metelmann Eksamen – gode råd.
Martin Sandø Servicestyrelsen
Eksamen.
Bacheloropgavens mundtlige dimension onsdag d. 4/5-11
Dagsorden Elbil netværksmøde den 2/ kl i Energistyrelsen 10:00 Velkommen, nyt siden sidst fra CGT og ENS 10:20Bordrunde, kommunernes erfaringer.
3.Lektion: Identitet 3.Lektion i undervisningsforløbet ”Identitet i forandring”, baseret på kapitel 3 i Luk Samfundet Op! af Brøndum og Hansen, Columbus.
M EDIEPÆDAGOGISK OG ORGANISATORISK VEJLEDNING Intro Rikke Schultz
Instruktorforløb i Akademisk Studiekompetence 1. undervisningsgang Anja Hønnerup Nielsen November 2011.
Opfølgning på obligatorisk opgave 1 ONK1. Ingeniørhøjskolen i Århus Slide 2 af 14 Overordnet Generelt rigtigt fine opgaver –Mange fyldt med gode overvejelser.
Velkommen til Green Field. Hvad er Green Field? På Green Field er alting muligt: Her er ingen restriktioner Her kan man udfolde sig Her er alle imødekommende.
Naturfagsprøve Forældremøde 16. marts 2011.
Grundtræningsprogram 2. g
IT-højskolen – E-Buss Knowledge Management Session 4 Miniprojektet Organisatorisk læring.
OOMI Præsentation 28: Eksamen. Ingeniørhøjskolen i Århus Slide 2 af 6 Pensum Pensum har været noget fragmenteret (ny struktur for faget, nyt indhold og.
Mundtlig matematik eksamen
Godmorgen og velkommen til AT4. AT, AT, AT…hvad er det nu lige, det er…? Faget hvor det tværfaglige er i fokus En SAG vil styre forløbene I skal vide.
Afgangsprojekt Fast Ejendom Akademiuddannelsen i Finansiel Rådgivning
1 Sidste kursusgang Forberedelse til eksamen
SLP foråret 2011 MedIS og Medicin Lars Peter Jensen,
 Jan Pries-Heje Slide no.: 1Introduktion til IT-platforme og organisation Introduktion til IT-platforme og Organisation Efteråret 2003 Underviserne: Rune.
Økonometri 1: Specifikation og dataproblemer1 Økonometri 1 Specifikation, og dataproblemer 9. november 2004.
Medier og kommunikation IX Eksamen :o)=. Eksamensform Intern censur, 13-skala, B4: Mundtlig eksamen med skriftlige arbejder men uden forberedelsestid.
Orientering om bachelorprojekt 2015
Mette Vedelsby & Leif Vejbæk Haslevseminarium 2008 Hvad er et matematikprojekt i.flg. studieordningen I studieordningen for matematik på Haslev Seminarium.
-En undersøgelse, hvor mange personer stilles de samme spørgsmål med et standardiseret spørgeskema. -Respondenterne er typisk udvalgt som en stikprøve,
TILBUD TIL STÆRKE ELEVER PÅ ERHVERVSUDDANNELSERNE Resultater fra spørgeskemaundersøgelse blandt uddannelsesledere.
INFORMATIONSMØDE OM 4. SEMESTER PÅ SIV Forår
Jeres produkt er i eksamenslokalet Din præsentation skal gemmes på j-drev + usb/papirudgave som ekstra sikkerhed Eksamenstiden er 30 minutter,
Michael Svendsen Pedersen Lektor emeritus
Kvalitative og kvantitative undersøgelser
Uge 12: Prøve på grundforløbsprøven
Kodeks for godt arbejdsmiljø
SLP foråret 2011 MedIS og Medicin Lars Peter Jensen,
Eksamen på B-niveau Af Signe Elise Bro, formand for Religionslærerforeningen og medlem af ministeriets læreplansudvalg.
Præsentationens transcript:

13. Eksamen Målgruppeanalyse 23.05.12

Husk det nu 7 er en god karakter Karakteren er ikke det de fleste arbejdsgivere ser på Fokuser på det faglige

Eksamen Projektrapport Refleksion Selvkritik Argumenter for valg Husk: Validitet og reliabilitet Oplæg Selvkritik Perspektivering Eksamination Reflekter over spørgsmål Indrøm fejl

Kvalifikationsrammen Projektrapport Refleksion Selvkritik Argumenter for valg Husk: Validitet og reliabilitet Oplæg Selvkritik Perspektivering Eksamination Reflekter over spørgsmål Indrøm fejl

Gode råd Hav fokus på problemerne i jeres projektrapport og hvordan det kunne gøres bedre – vær selvkritiske! Fremdrag perspektiverne af det projektarbejdet Jeres emne er ”ligegyldigt”. Det er måden, hvorpå I har behandlet det, der er vigtigt Hav afstand til jeres emne – også selvom i brænder for det Lav en ansvarsfordeling, hvis I er flere, så I virker som et team

Eksamen - formelt Enkelt eksamen: 30 min.(incl. votering). Et individuelt oplæg pr. studerende på max 7 min Hvis I vil bruge Powerpoint hav det på en USB-nøgle helst samlet for gruppen Karakteren falder lige efter

Et godt eksempel på eksamensfremlæggelse: boyfriend.dk Spørgeskemaundersøgelse

Formål med spørgeskema At få kendskab til det mulige omfang og relevansen af problematikker på sitet Rasmussen og Fischer (2008): Spørgeskemaundersøgelse er en kvantitativ undersøgelsesform der baserer sig på en forståelse af at det er muligt at kvantificere dele af den sociale og (mindre dele af) den kulturelle virkelighed.

Reliabilitet og validitet Manglende veldefineret problemformulering Manglende veldefinerede problematikker Manglende afprøvning af skemaet

Problemer ved spørgeskemaet Bred og ufokuseret spørgeguide – need to know eller nice to know Ledende spørgsmål og spørgeguide Farvede spørgsmål Manglende svarkategorier Indforståede spørgsmål Politisk korrekte svarmuligheder Tvetydige spørgsmål / uklare svarkategorier Åbne spørgsmål Manglende analyse Distribuering af spørgeskema Næsten en komplet liste over klassiske fejl fra Hansen, Marckmann og Nørregaard-Nielsen!!!

Udbytte? Formål og problemformulering skal være helt klart Sørg for at stille de rigtige spørgsmål Overvej om en kvalitativ metode er bedre egnet