Hvilken viden søger vi? Hvem er interessenterne? Hvilke innovative tilbud har vi idag? Hvor kreative er lærerne? Hvilke job typer kræver innovative evner?

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Virksomhedens interessenter
Advertisements

Danehofskolens værdigrundlag
Ny sikkerhedsorganisation – nu med efteruddannelse
En ultra kort og praksisnær introduktion til mentaltræning
Kreativitet og innovation i ALT
Fra service til policy innovation: Lokalpolitikernes rolle i innovationsskabelse Eva Sørensen Roskilde Universitet og Universitetet i Nordland.
Hvordan kan undervisningen vitalisere / re-vitalisere de unges
Professor (mso) Christina D. Tvarnø Udbud og innovation Fremtidens muligheder og anbefalinger.
Talentvejen, hvad? Før start på ungdomsuddannelsen – prioritere brobygning og introforløb endnu højere. Styrket samarbejde med UU og folkeskole. Undervejs.
Vi gennemførte en række interview ifm
En øget polarisering fordi.. •Udviklingen mod voksendom stadig mere kompleks – mange arenaer kræver identitetsarbejde – ”hvem vil jeg være” •”Det hele.
Profilering af dig selv - vha de sociale medier
GENFIND JERES SALGSKANALER I 2012 Aktivér jeres evner, til at præstere det bedste i kan, MAKSIMER JERES PERFORMANCE – Og bliv kundernes førstevalg.
Kontakt forældre møde 12. Oktober 2011.
Analyse- og udviklingsmodel
Arbejde i grupper med KIE-modellen
Hvilke faglige basiskompetencer bør den ideelle talentudvikler besidde? Hvilke personlige egenskaber er vigtige for en talentudvikler at besidde? Hvordan.
Samarbejde bibliotek og uddannelse – et bud på hvordan
Innovation Hvordan kan vi skabe et klima og struktur, inden for hvilken innovation bliver opmuntret og belønnet. Ide generering Muligheder Udvikling Markedsføring.
Bedste praksis i vandplanarbejdet Irene Wiborg Projektchef Det siger EU – Guideline nr. 8 om involvering.
Kultur i organisationer
Forskelle, der gør en forskel - Tanker om kvinder og top-ledelse. Camilla F. Ellehave Institut for Organisation og Arbejdssociologi.
Fremtidens globale konkurrence på viden og innovation bliver også en konkurrence mellem byer. De byer, der skaber de bedste vilkår, tiltrækker de kreative.
Virkelighedsnært Undervisning USA USA Bål Undervisning Fed fredag Klatring Aktivtur Dit eget projekt Kreativ Bål Selvtillid Maddag Teambuilding IT-baseret.
Aarhus School of Business. Trends i Europa 2010 – 2020 i universitetsverdenen Europa 2020 strategien (EU Commissionen 2010) Mål: Europa skal være verdensleder.
Den gode medarbejder Hvad er en god medarbejder?
Deltagerstyret undervisning
Hvordan passer jeg på mig selv ?
Tove Bang Hvilke ydelser skal biblioteket satse på at sælge - og er der penge at tjene? Strategimøde om betalbare ydelser Handelshøjskolens Bibliotek Århus.
Kort præsentation af principperne bag SOL (Samarbejde Om Læring)
Caseeksamen – ny grundfagsbekendtgørelse PowerPoint til elever Casevirksomhed DT Group
KL - Danske Regioner – FTF og Professionshøjskolernes Rektorkollegium præsenterer National strategi for velfærdsuddannelserne.
Lidt om at flytte bjerge
Erfaringer fra projekt HOLD FAST
Kompetencegrupper i Danske Bank’s Koncernkundelinje Kompetenceudvikling i en hektisk hverdag v/Sannie Friis.
Store IT- Innovationer TØ Uge 6 Josephine Thomsen 2. oktober 2013.
Organisatorisk læring
Turen går til Kina! - Summer school. Hvad er summer school? For eleverne: årige fra hele området - Klasser på ca. 30elever - Første møde med en.
Normann Copenhagen. Det startede med et ønske - og ingen økonomi!
- et udviklings- og dialogværktøj
© The Copenhagen Institute for Futures Studieswww.cifs.dk Digitaliseringsmuligheder ved Jacob Jaskov Instituttet for Fremtidsforskning.
Velkommen til forældremøde
Guldet i nabolaget – om læring og fællesskab i lokalsamfundet Børne- og Kulturchefforeningen.
Kontekst: - Kolding Kommunes tilbud for elever med autisme.
Eva Sørensen Roskilde Universitet. Old Public AdministrationNew Public ManagementNew Public Governance.
Flere vækstiværksættere i Danmark Oplæg på rådgiverkonference den 20. november 2008 V/ Lars Nørby Johansen Formand for Danmarks Vækstråd.
Univeristy College Syddanmark, 23. marts 2015 – set fra evaluators perspektiv Dorthe Carlsen. Odense,
LP-MODELLEN Vejlednings-opgaven Tirsdag aften
Ledelse på vej Gentofte Kommunes uddannelse af ledelsestalenter Personalepolitisk Messe Bella Center, 12. januar 2010.
Hvad ser BKF som de vigtigste indsatsområder i den nærmeste fremtid på børne- og ungekultur området? Flemming Olsen, Børne- og Kulturdirektør Herlev Kommune.
INNOVATION I FAGENE - KONFERENCER ÅRHUS OG FREDERIKSBERG SEPTEMBER 2014 MEDIEFAG.
Styrket rammer for erhvervsskolerne som kraftcentre for virksomheder v/ Vicedirektør Anders Hoffmann.
Velkommen til forældremøde
2. Virksomhedens interessenter
Fagligt selskab i fremtiden Oktober e Afrunding af seminar: Tak til alle oplægsholdere, der har beriget os med deres perspektiver på temaet – I.
- Var ude aktivt og ”finde” duft indtryk. - Delte vi hinandens observationer. - Grupperede og analyserede vi vores observationer. - Fremlagde vores projekt.
Organisationskommunikation Forholdet mellem kommunikation og læring.
- en del af fremtidens skole Skoler fra Århusområdet og Fyn deltager i et forskningsprojekt Kreativ tænkning.
Learning Museum Linjefaget historie, UCL, Møntergården og Den Fynske Landsby.
Organisationsteori Taylorisme
Ledelses- og Styringsgrundlag. Oplæg v. Bo Johansen – 20. aug
Forretnings innovation ! 1/15 Det overordnede mål er værdiskabelse i virksomheder Metoder til afklaring af hvilke veje der skal følges. Idé og Udviklingshuset.
Nedbryd de strukturer, der forhindrer vidensdeling Mette Mønsted
At gøre virksomhedens ambitioner synlige
Erhvervsrettet innovation - elektrikeruddannelsen Uge 26 – Aalborg Dag 2 1.
Karrierecentret. Vi tilbyder blandt andet: Karrierevejledning Hjælp til praktiksøgning, projektsamarbejde, job mm Karrieremesse – 3. marts 2015 Workshops.
Kompetenceudvikling Kjeld Bo spurgte i efteråret 2012 Claus om der blandt medarbejderne var interesse for noget dansk undervisning. Hvorfor kom spørgsmålet,
Peter Henrik Raae, IFPR, SDU1 Professionelle elever.
Hvem og hvad bestemmer, hvad der udvikles?
2. Virksomhedens interessenter
Præsentationens transcript:

Hvilken viden søger vi? Hvem er interessenterne? Hvilke innovative tilbud har vi idag? Hvor kreative er lærerne? Hvilke job typer kræver innovative evner? Hvem bestemmer egentlig? Hvad gør de på andre skoler? Hvordan tænker de studerende? Hvad gør vi med bekendtgørelsen? Hvilke fag kan vi undvære? Hvad menes med innovation? Hvilke lærere kan det der med innovation? Hvordan ser en innovativ virksomhed ud? Hvor mange studerende efterspørger innovationsforløb? Hvor uddanner vi lederne? Hvad med grundfagene? Hvordan ser en innovativ uddannelsesplan ud? Hvem kan hjælpe os? Hvor mange lærere vil undervise i et nyt fag? Hvordan coacher man studerende istedetfor at belære dem?

Den viden vi søger kan være… Explicit Tavs Delt med andre Udelt Videns deling Strukturering SkolenMarkedet AktørerneInteressenterne Al viden findes i Informationsrummet Biosots I-spaceSocial Learning Cycle SLC ?? ?? Det man ved man ved Den man ved, man ikke ved Den man ikke ved, man ikke ved A - viden B - viden C - viden

DeltUdelt Tavs Eksplicit Vidensdeling Spredning Struktureret Forenklet Sprogliggjort Aktører Kompetencer Skole system Aktører Interessenter Normer, sladder Marked Prisdannelse Boisots I-space

Interessentgruppe analyseProjektets formål: Nu Efter projektet Nøgle Interessentgrupper Bidrag fra Interessent-gruppe Belønning til interessentgruppe Bidrag fra Interessent-gruppe Belønning til interessentgruppe