EUD-reformkonference 17 sep. 2014 Talentarbejde i Praksis.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Skolebiblioteket indgår som en central del af skolens læringsmiljø og fungerer som skolens innovative, formidlende og pædagogiske læringscenter. Skolebiblioteket.
Advertisements

Uddannelsesdag for kursusledere og efteruddannelsesvejledere Fra viden på kursus til handling i praksis Møde om God læring.
Talentdefinition og praksis…
”Find talentet” - introduktion
Udvikling af informationskompetencer hos folkeskoleelever i 9. klasse
Talentvejen, hvad? Før start på ungdomsuddannelsen – prioritere brobygning og introforløb endnu højere. Styrket samarbejde med UU og folkeskole. Undervejs.
Talentvejen Selandia CEU, Mercantec, Aalborg Tech i samarbejde med
Tofthøjskolen nu og i fremtiden Skoleplanarbejde 2011.
Læring om PV bremser Projektstyret Opgavestyret Talentforløb
Tværfaglig opgave for bygge og anlægs elever
Team 9 gruppe eksamen, evalueringsproces
Realisering af skolereformen i Gladsaxe
Feedback Manual.
Klasseledelse Lene Heckmann.
Talentinternat modul 3..
Opsamling på gruppearbejde på SIP2. Tema SIP 3: ”At skolerne udvikler deres undervisningspraksis, undervisningsorganisering og årsplanlægning med henblik.
 ELEVERNE SKAL UDVIKLE SIG INDEN FOR DE 6 KARAKTERISTIKA – ELLE DE UDVALGTE KARAKTERISTIKA DER ER FOKUS PÅ.
Rosenlundskolen - på vej ind i folkeskolereformen
Velkommen! Til projektseminar på ferskvandscentret marts 2008 ___________________ Udviklingsprojekt Invention og Innovativ Naturvidenskab i teknologiundervisningen.
Vejledningsforløb med læringskontrakt
Tillykke, du er et talent!
Talentinternat modul 1.. Talentdefinition og udvikling Vi har som mål, at lave en dynamisk definition af talent, som kan hjælpe både virksomheder og erhvervsskoler.
Workshop 3 Kriterier til autentiske opgaver.  Valgfag - efterårssemester  Start uge 43  Mål med valgfag er udarbejdelse af produkt med udgangspunkt.
At udforske sin egen praksis
18. April 2012 Fællesskaber for Alle - Dagtilbuddets Fællesskaber Velkommen.
Gentofte Kommunes skolevision
Refleksionsmodel – hvad går det ud på?
En portfolio er den bevidste indsamling og løbende vurdering af eller refleksion over undervisningens og læringens processer og produkter.
Talent udvikling! SkSke herrens vilje! Christian den 3. Men lad os samarbejde om danske erhvervsuddannelser, der udvikler talenter!
Vision for Holmebækskolen Holmebækskolen er en skole med en stærk kultur og et fælles sprog, hvor fællesskaber styrkes omkring: Børnene, klassen og klassesamarbejdet.
Hvilke lærere vil jeg have på mit lærerværelse i morgen ?
Udviklingsprojekt - Drømmeskole Skoleår 2011/2012 og 2012/2013 En fælles rejse.
Produktudvikling Talentvejen Opgaven skal udfylde følgende karakteristika Social kompetencer ViljeEngagement Nysgerrighed InnovativOverblik.
Vilje, Engagement, Nysgerrighed, Innovativ. Overblik, Social Kompetent Mad til mennesker Talenttræning.
1. April 2014.
Indsæt billeder Klik på ikonet og indsæt et billede Billedbanken findes her: f60c93adc/ Vælg layout 1.
Læringsmiljø og anvendelsesorienteret undervisning
Vejen Kommune Det er besluttet, at alle skoler i Vejen Kommune arbejder med Vurdering for Læring. Alle skoler arbejder efter en fælles procesplan. Arbejdsgrupper.
Selandia CEU, Mercantec, Aalborg Tech i samarbejde med Aalborg Handelsskole, EUC Vest, EUC Syd, IBC, Tietgenskolen, EUC Sjælland, ZBC, Køge Handelsskole,
Underviserens evaluering af eleven Forståelse af fagligheden: 0____________________________________________________________10 Vilje: 0____________________________________________________________10.
6 ugers selvvalgt kursus for nyledige pædagoger Med forbehold for ændringer i kursusplanen!
Kompetencerejsen netværksmøde den 17. august 2002.
6 ugers selvvalgt kursus for nyledige pædagoger Med forbehold for ændringer i kursusplanen!
Elevproduceret materiale Mulernes Legatskole 27. marts 2014.
Fra måske egnet til egnet Eud-Start Træningsbanen til en erhvervsuddannelse.
Vejlederportfolio – en arbejdsform til udvikling af vejlederpraksis. Nu med praksiseksempler Efterskolernes vejledertræf 2011 Olav Nielsen, Margrethe Brunsbjerg,
Skift farvedesign Gå til Design i Topmenuen Vælg dit farvedesign fra de seks SOPU-designs Vil du have flere farver, højreklik på farve- designet og vælg.
Fælles Mål Landsforeningen af 10. Klasseskoler. Læringsmål.
Kompetenceudvikling for pædagogmedhjælpere FØR. Indledende samtaleguide - kursisten Indledende samtaleguide - lederen UNDER. Kursistportfolio og underviserportfolio.
Skift farvedesign Gå til Design i Topmenuen Vælg dit farvedesign fra de seks SOPU-designs Vil du have flere farver, højreklik på farve- designet og vælg.
Svendborg Sløjfen Barnet I Centrum HVAD ER UDFORDRINGEN. Hvor vil du gerne hen. Udfordringer med et barn – børnegruppe – forældre – kollegaer.
Praktikvejlederuddannelsen Fjernundervisning. Hvad er fjernundervisning? ”Fjernundervisning betegnes som undervisning, der ikke som udgangspunkt forudsætter,
Fælles pædagogisk og didaktisk grundlag. Ånden, ordet og hjertet Nysgerrighed. Så enkelt kan kimen til vores undervisning siges. Når man først er nysgerrig,
Præsentation af Praktikvejlederuddannelsen. Praktikvejlederuddannelsen En basisuddannelse med muligheder!
I mentor ordningen på elevmentor.dk
Vejledning i samspil Evaluering og dokumentation, 2011: Rie Thomsen og Ulla Højmark Jensen
John Hattie.
Aktionslæring og forløbsskema – ligheder og forskelle
Skriveperiode (synopsis)
Kompetence-, færdigheds- og vidensmål
HL, Uddannelsesforbundet og Danske Erhvervsskoler og – Gymnasier har udarbejdet denne præsentation til brug på erhvervsskolerne. Præsentationen går igennem.
Tillykke, du er et talent!
Besøg i praksis Efterår 17.
Hvad er fremtidens efter- og videreuddannelsesbehov for eud- og AMU-lærere? Indfrier diplom i erhvervspædagogik fremtidens lærerkvalifikationer på eud/AMU?
Praktikvejledertræf PAU den 28/9 2015
Talentudvikling SOSU elever.
Ændring i praktikmål 6 for SSH
Arbejdsmiljøgruppens ansvar, etik og samarbejde
Søndre skoles vision Søndre Skole skal være et sted, hvor elever hver dag bliver udfordret og derved får de bedste betingelser for at tilegne sig faglige,
&.
Præsentationens transcript:

EUD-reformkonference 17 sep Talentarbejde i Praksis

Talentudvikling

1. Vilje 2. Engagement 3. Nysgerrighed 4. Social kompetent 5. Innovativ 6. Overblik Flair for faget Elev De seks karakteristika

”Mavefornemmelsen” Sparring med kollegaerne Elev Hvordan spotter vi eleverne!

De udvalgte elever, får en opgave de skal løse hjemme! Elev ”De udvalgte”

Elev opgave

Skole Vi som underviser skaber rammerne Det er vigtigt med struktur

Relationen med eleverne ◦ Feedback fra undervisere og elever ◦ Progressionen synliggøres ◦ Eleverne spejler sig i os Skole

Det skal være et åbent læringsmiljø ◦ Praksis fællesskaber ◦ Eleverne skal ud af deres komfort zone ◦ Plads til det ordinærforløb Skole

Dialog med Christophers Mester Mester

Mester Mestrene vil gerne komme med input!

Produktudvikling med virksomhederne Mester

Hjælp en tømrermester med en opgave (teoretisk) vær innovativ. Mester

Mester Tværfagligt

Tema:  Produkt udvikling - Chutney Læringsmål:  Viden: Eleven får viden om hvad en chutney er og om konservering  Færdigheder: kan sammensætte og justere ingredienserne i forhold til hinanden  Kompetencer / Holdning: kan forholde sig kritisk til egne produkter – nysgerrig – vilje til at blive ved igen og igen Nøglebegreber:  Planlægning – smagskombinationer - nysgerrighed Undersøgelsesspørgsmål:  Kan vi lave en chutney der er er så god vi kan sælge den ? Sekvensering / Inddeling / Dagens forløb:  Forventningsafstemning  Gennemgang af opskrifterne  Sammensætte en ny opskrift  Praktisk arbejde  Smagning  Justeringer  Smagning igen  (Blindsmagning ved de andre elever)  evaluering Didaktisk analyse: Jeg vil kunne fremme læringsmålene ved:  eleven arbejder praktisk med opgaven og prøver sig frem  der reflekteres over produktet  situeret læring. Arbejder ud fra en opskrift og beskrevet køreplan  dokumentation Evaluering:  Reflektere over, hvordan dagen er gået.  Lave Portfolio med varekendskab og refleksion over dagen.  Samlet evaluering af dagen Lektions-Plan