Ikke-kommercielleKommercielle Strategi Koncept udvikling Masse medier (TV, annoncer) Web, social Kataloger Analyse Idégenerering Konceptudvikling for fælles.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Klar til håndtering af fritagelse af borgers fra Digital Post
Advertisements

Katalog over nationale standarder på sundhedsområdet.
Målgrupper Målgruppe Hvem vil du ramme med jeres aktivitet på sociale medier? Hvad ved din målgruppe om jeres organisation? Hvilke tre nøglerelationer.
QR-koder.
Program •Baggrund, formål, principper, eks. på internationale/ udviklingsaktiviteter, etværksgruppe mv. v/ Hans Sørensen •International kompetenceudvikling.
Kort om baggrunden for ”Bedst på Nettet”
Torbenfeldvej Vallensbæk strand Tlf.: – – dagligt brug af vores hjemmeside •AGEN LYS har en stor og omfattende.
Præsentation af den nye folkeoplysningspolitik-guide Trine Bendix Knudsen Sekretariatsleder Dansk Folkeoplysnings Samråd (DFS)
Fundraising Jakob Ugelvig Christiansen
1 Frit valg af hjælpemidler og boligindretning Af Tina Hansen specialkonsulent 15. september 2010.
Links Web-udvikling med FrontPage 2003 RHS - Informationsteknologi.
Profitten øget med økologiske tryksager! Kim T. Rasmussen, direktør UniFlip A/S.
– Sådan virker det! Dit elektroniske postsystem Ved Arne Crown Rasmussen
Indledning Verden er blevet mindre – afstanden er ingen hindring
INFORMATIONSFORMIDLING KRÆVER EN PLAN SKANKOMP VIBORG LOUNGE TIRSDAG DEN 5. OKTOBER 2010.
Velkommen. Agenda •Hvorfor informationsmøde nu? •Hvad er der sket de sidste 3 måneder? •Hvor vil vi gerne hen? •Aktiviteter frem til 31. december •Hvordan.
15 Promotion Oversigt Promotionformer (herunder reklame)
Online annoncer og bannerreklamer
Fremtidens markedsføringsplatform
AARHUS KARLSHAMN PRÆSENTATION
Viral Markedsføring Nicholas og Simon.
ART GALLERIES Gruppe 4.
Hvor der er fokus på klimaet.
Evaluering af EMU Juni 2010 Undervisningsministeriet / Niras (
Danske Handicaporganisationer – for retten til lige muligheder Konventionspiloterne på besøg i DH’s afdelinger.
Hotellets koncept.
Redskaber til at støtte børn og unge i deres sociale liv på nettet Marianne Pihl, Projektkoordinator i Red Barnet Lystrup
DESTINATIONSUDVIKLING SØNDERJYLLAND KICK-OFF 30. JANUAR, 2013.
Forretningsmodel.
Valg af parametre.
[Produktnavn] Marketingplan
Reklamemidler og -medier
Relativ vigtighed for elektroniske ressourcer,24,22,20,18,16,14,12,10 Indeks FARM nem at bruge Info om anvendelse af elektroniske.
KULTUR FOR ALLE. Hovedbudskaber I: ”Ikke brug for flere kulturinstitutioner!”
11.1 Mathiassen, Munk-Madsen, Nielsen & Stage, 2000 © Processer Oversigt, principper og teknikker Kapitel 11.
Præsentation af Feel like Maj Ideen Et værktøj til at finde frem til de af destinationens oplevelser, som bedst matcher gæsternes ønsker og behov:
Kristoffer Hamborg Undervisningsleder på IAA Digital Diploma
Agenda Indledning Troværdighedsanalyse Koncept Arbejdsprocessen Afslutning.
Turisme i Region Midtjylland. Potentialer Turismen kan give regional identitet og dermed sammenhæng, bosætning osv. Fælles problemstillinger i regionen.
Nyt Fælles Bibliotekssystem
Oplevelsesmæssige potentialer ved den midtjyske vestkyst Udfordringer og indsatser Matias Jørgensen & Henrik Halkier Tourism Research Unit
Anvendt markedsføring Kapitel 24
Kap 19 E – handel Kapitel 19.
Almen studieforberedelse
Reklame & Markedsføring
… og hvordan vil DIRA gøre alt det?? DIRA hi[15] koncept Med en massiv satsning på hi[15] agter DIRA at opnå: -Flere udstillere blandt DIRAs medlemmer.
Fit for Fight seminar september Operationalisering af strategi for resten af 2009 og 2010 Afdeling : International – Travel Retail Vil…Mål…Gør… Vinde.
Ny regering, nye tider – dag 1
Strategi for Danmarks Elektroniske Forskningsbibliotek.
Kampagne med gennemslagskraft - De nye regler for den offentlige rejsesygesikring.
DIEB4.1 Kursusgang 4 Oversigt: Sidste kursusgang Opgaver Aktivitet 2: Generer design (fortsat) Design af interaktionselementer.
Research & Innovation. Fremlæggelse Vores idé Vores idé Målgruppe Målgruppe Produktet Produktet Hjemmeside Hjemmeside Mobilapplikation Mobilapplikation.
SMALL BUSINESS er BIG BUSINESS Office 2003 kampagne Gitte Casparij, Marketing Manager.
Strategi 2011 – x4 edsbjerg er et konsulenthus, der rådgiver og.
Styringsaftale Oversigt over indhold 2012 Styringsaftale for 2012 Fordel for: DriftsherreBetalingskommune 2% reduktion af driftsherrens (kommune og region)
Full-service kommunikation Prolog Reklamebureau A/S Knudtzon´s Bogtrykkeri A/S v/ Henrik Juul Kühn, Key Account Manager.
Tænke Tank Gruppe Erhverv Præsentation af ideer. Flere iværksættere på Langeland Tiltrækning ude fra Iværksætterhjælp Iværksætter rugekasse Udvikling.
OPERATE A/S - SLOTSGADE 2 – 2200 KØBENBHAVN N – TLF – Kampagne om den offentlige rejsesygesikring Odense 11. september 2008.
+ Hjemmesider Kommunikation Opbygning Sprog. + Kommunikation på hjemmesider.
Sikkerhedskursus (følgende lektioner er tilgængelige i dette kursus
Markedsføring og reklame
SE/Stofas erfaring med bredbåndspuljer
Præsentation af forretningsplan
Præsentation af forretningsplan
Simpel Markedsføring Af mindre virksomheder og projekter
Når du allerede mestrer de vigtigste
Dametur Araslöv Golf Resort juni 2019 Tilmelding senest
Præsentation af forretningsplan
Firmanavn Forretningsplan.
Præsentation af forretningsplan
Præsentationens transcript:

Ikke-kommercielleKommercielle Strategi Koncept udvikling Masse medier (TV, annoncer) Web, social Kataloger Analyse Idégenerering Konceptudvikling for fælles kampagne Image markedsføring – mere end tre partnere samt budskaber for regionen Kan dække udgifter både til udvikling og til indrykning Udvikling af digitale løsninger – CMS, konkurrence moduler, etc. Generisk adwords der genere trafik Udvikling af sider der støtter Regionen Regionens andel af tryk og distributions omkostninger (2 sider af 10 = 20%) Analyser hvor resultaterne er offentligt tilgængelige Idégenerering til taktiske budskaber for en enkelt aktør Produktmarkedsføring – konkret tilbud på adgang eller overnatning Dækker udgifter både til udvikling og til indrykning Udvikling at materialer med konkret tilbud for en enkelt aktør Udvikling af sider med produkttilbud Andel af tryk- og distributions- omkostninger som er produktspecifik Analyser hvor resultaterne er fortrolige (ikke offentligt tilgængelige) Messe / events Konceptudvikling Deltagelse med promovering af Regionen og branding som børnedestination Direkte salg Projektaktiviteter – juni 2012

Afrapportering Destination LEGOLAND Billund Resort Principper for vurdering af kommercielle / ikke- kommercielle aktiviteter i projektet

Grundprincipper vurdering af ikke-kommercielle og kommercielle kampagner LEGOLAND Billund Resort er et samarbejde mellem LEGOLAND, Lalandia Billund, Givskud ZOO samt kommunerne Vejle, Kolding og Billund og deres turist erhverv. LEGOLAND Billund Resort er af Region Syddanmark udpeget som en af regionens 5 destinationer. Ikke-kommercielle aktiviteter er grundlæggende defineret som eksponering af det samlede tilbud i destinationen LEGOLAND Billund Resort. Key visual i forskellige formater er for LEGOLAND Billund Resort udviklet med det formål at synliggøre bredden af oplevelser i destinationen og viser således tilbuddet fra aktørerne LEGOLAND, Lalandia og Givskud samt understreger de kulturelle, naturmæssige og familieorienterede oplevelser som destinationen tilbyder turisterne. Kampagner/kampagner elementer hvor key visual benyttes anses således som værende ikke-kommercielle.

Grundprincipper vurdering af ikke-kommercielle og kommercielle kampagner Oplevelseskortet er på samme måde som key visual udviklet med det formål at synliggøre bredden af oplevelser og destinationens geografisk sammenhæng og nærhed, der på den måde indikerer for turisten, at det er nemt at komme rundt i destinationen. Kampagner/kampagne elementer hvor oplevelseskortet benyttes anses således som værende ikke-kommercielle.

Der er i de to eksempler key visual og oplevelseskort tale om ikke-kommerciel destinationsmarkedsføring, idet hele området og det turistmæssige tilbud er vist samlet. I de tilfælde, hvor der er tale om eksponering af den enkelte virksomhed og konkrete produkttilbud er der modsat vurderet, at der her er tale om kommerciel eksponering. I det følgende er vist konkrete eksempler på vurdering af ikke-kommerciel og kommercielle kampagner. Den komplette oversigt og vurdering for projektet LEGOLAND Billund Resort ses i perioderegnskabet. Grundprincipper vurdering af ikke-kommercielle og kommercielle kampagner

Eksempel 1– online banner annonce Eksempel 1 består af key visual, som går igen i næsten hele kampagnen, dette er ikke- kommercielt, da key visual som beskrevet repræsenterer hele destinationen Til sidst vises der, at man kan benytte sig af Color Line for at komme til resortet. Dette er kommercielt indhold. På baggrund heraf vurderes det, at 66 % er ikke-kommercielt indhold, og 34 % er kommercielt indhold.

Eksempel 2 – print annonce Eksempel 2 består af trykt annonce, hvor key visual benyttes som billede. Dette er ikke-kommercielt og udgør 2/3 af annoncen. Den resterende 1/3 indeholder priser for, hvad overnatning hos henholdsvis Legoland og Lalandia koster. Dette er kommercielt. Det vurderes således at 66 % er ikke- kommercielt, og 34 % er kommercielt.

Brochure, der husstandsomdeles. Eksempel 3 – door drop, brochure

Eksempel 3 består af en brochure med 14 sider. 3 af siderne er trykt med et key visual og oplevelseskortet, en side med resortet og en side med by og natur i Region Syddanmark. Fordelingen er på 5 sider, som er ikke- kommercielle og 9 sider, der er kommercielle. 36 % er således ikke-kommercielt og 64 % er kommercielt. Kampagnens opbygning: Side 1: Key visual Side 2: Beskrivelse af destinationen Side 3: Reklame for Stena Line Side 4-5: Billede af oplevelseskortet samt beskrivelse af destinationen Side 6-12: Kort over attraktionerne samt beskrivelser af dem Side 13: Beskrivelse af omgivelserne + Happy Pass, samt billeder fra destinationen Side 14: Reklame for LEGOLAND og Stena Line. Eksempel 3 – door drop, brochure

Eksempel 4 – egne medier På egne medier vises key visual + alt det, der hører ind under det samlede tilbud til turisterne i destinationen. Der er altså beskrivelser af alle de muligheder, som destinationen byder på – attraktioner, kultur, natur, byer osv. Sitet er derfor grundlæggende ikke-kommercielt. Dog anses de undersider der specifikt vedr. mulighed for bestilling samt produkterne fra LEGOLAND, Lalandia og Givskud som værende kommercielle Samlet har hjemmesiden 13 undersider, hvoraf 9 er ikke-kommercielle og 4 er kommercielle. Hjemmesiden laves på 5 sprog således er 70% ikke-kommerciel.