Download præsentationen
Præsentation er lastning. Vent venligst
Offentliggjort afPoul Olesen Redigeret for ca. et år siden
1
DESTINATIONSUDVIKLING SØNDERJYLLAND KICK-OFF 30. JANUAR, 2013
2
Hvad er en DMO ? Destination Management Organisation (DMO) Udvikle fælles markedsføringsinitiativer Tiltrække flere turister Forhøje turisternes døgnforbrug Forlænge sæsonen Skabe flere arbejdspladser inden for erhvervet Udnytte destinationens vækstpotentiale
3
Turisterne i de fire sønderjyske kommuner brugte i 2010 i alt 3,3 mia. kr. og foretog knap 3,4 mio. registrerede overnatninger Turismeforbruget skabte 2,5 mia. kr. i værditilvækst, 1,7 mia. kr. i skatteindtægter og 5.104 job i regionen. Kilde: VisitDenmark, 2012 Turismen i Sønderjylland – værd at investere i
4
Hvad er Destinationsudvikling Sønderjylland ? Et samarbejde mellem de fire kommuner (Haderslev, Aabenraa, Tønder og Sønderborg) Et fælles udviklingsprojekt med fokus på vidensindsamling- og formidling, kompetence- og strategiudvikling samt produktudvikling og events. Er Regionalfondsprojekt – Medfinansieret af Region Syddanmark og EU:
5
Hvorfor en sønderjysk DMO ? Dannelsen af en sønderjysk destination er en strategisk tilgang til at løse nogle af de udfordringer dansk turismen står overfor i dag. Det handler ikke om at dele kage, men om at gøre kagen større! Vi skal bl.a.:
6
Helt konkret.. DMO-dannelsen skal bidrage til at: Udvide turismesamarbejdet Udvide den kritiske masse af oplevelsestilbud Udbygge vores viden om gæsterne Pulje markedsføringsmidler Kompetenceniveauet skal stå mål med markedets krav Sammenhæng mellem pris og kvalitet AabenraaHaderslev Sønderborg TønderSønderjyskDMO
7
DMO’ens forventede effekter Vi forventer at DMO-dannelsen vil: Øge turismeomsætningen i destinationen med 177 mio. kr. Skabe vækst i beskæftigelsen svarende til ca. 150 årsværk AabenraaHaderslev Sønderborg TønderSønderjyskDMO
8
Økonomien i projektet
10
Projektets opbygning Aktiviteter Strategi Viden
11
Organisering
12
Processen
13
Fremtidig perspektiv
14
Bliv partner Destinationsudvikling Sønderjylland har brug for partnere i projektet! Medlemsfordele: Mulighed for at etablere et større netværksgrundlag Mulighed for samarbejde med andre virksomheder – enten på tværs eller inden for samme branche Mulighed for at udvikle kompetencer via workshops Mulighed for at sætte præg på udviklingen af turismen i Sønderjylland
15
Netværksdannelser
16
LIDT MERE OM ANALYSER..
Lignende præsentationer
© 2024 SlidePlayer.dk Inc.
All rights reserved.