Set fra to studerende Lene Delf Nielsen og Tine Abildgaard Poulsen Studerende fra UCL, Odense.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
v/ afdelingsledelsen VELKOMMEN!
Advertisements

Overordnet målsætning:
Når uddannelse, udvikling og god sygepleje går hånd i hånd.
Velkommen.
Hvor skal vi hen? Hvilken fremtid har misbrugspsykologien og hvilken rolle skal psykologer spille indenfor misbrugsbehandling?
Center for Kliniske Retningslinjer - en ny spiller i sygeplejen
Radiograf for en dag
UDVIKLINGSKATALOG - A •være mere direkte og krævende overfor andre •påtage sig nye varierede opgaver noget oftere •bruge sin autoritet noget mere •træffe.
Samarbejde med frivillige Hovedudvalgets rolle. •14. december Samarbejde med frivillige drøftes på HU- mødet •4. januar tilrettelæggelse.
Censorformandskabets møde 25. oktober 2012
Kompetencebeskrivelser for ledelsesteamet Skolerne i Ullerslev
Det autentiske menneske
Tanker om portfolie Den 21/10 Af Krea-gruppe.
Vestegnsprojektet Forebyggelsespuljens temadag 4. oktober 2012
Vejlederens funktion i det problemorienterede projektarbejde
Tilfredshedsundersøgelse
Brug af progressionstræ i fagteam og netværk Martin K. Sillasen
Kirsten Kragh, Engerom Erfaring: Vejledning af to specialer (forud for adjunktpædagogikumforløb) To parallelle forløb –Samme overordnet ramme for emne.
KLINISKE BIOANALYTIKERUNDERVISER
18. April 2012 Fællesskaber for Alle - Dagtilbuddets Fællesskaber Velkommen.
Helle Ulrichsen Screening i et organisatorisk perspektiv Hvad er konsekvenserne af indførelse af screeningsprogrammer?
Introduktion til vejledning i projektarbejde Anette Kolmos og Søren Hansen 30/8 og 20/
Vejlederens funktion i det problemorienterede projektarbejde
At inddrage studerende i udviklingsarbejde
Inklusion i teori og praksis Inddragelse af studerende i FoU projekter
Tanker om portfolie Den 21/10 Af Krea-gruppe. Program Kort om portfolie Fordele ved portfolie og SUS generelt I et uddannelsesmæssigt perspektiv Etiske.
Praksis Matrix Evalueringsundersøgelse
Fagligt indlæg 22. april 2004Bente Neerup1 Ny struktur på geodataområdet ? Ændring af den administrative struktur: Hvordan udnytter GI-sektoren de nye.
Folkeskolereform 2014.
Afdelingsledelsen Vision og værdigrundlag i Planlægningsområde Syd.
Digitaliseringsstyrelsen
Indsigt og udvælgelse – forstå hvad det betyder for jer
Lægedage Uhensigtsmæssige forløb Identifikation Handling.
Odense Universitetshospital Kvalitetskoordinator Bodil Harder Afdeling for Klinisk Patologi.
Det nationale ICS og DUBU superbrugerseminar 13
Tove Laasholdt Censorrollen Bioanalytikerunderviser
Skallebølle Landsbyordning ”Indsigt og opmærksomhed…”
Hvad er det gode skolelederliv? - Et selvevalueringsforløb.
Hvordan udfordres evidensbaseret viden i den kliniske sygeplejepraksis
Overradiograf Pica Andersen
Integration af undervisning om kliniske retningslinjer i professionsbacheloruddannelsen - ideer og tanker Lea D. Nielsen, Cand. Cur, Adjunkt, UC Syddanmark,
Pædagogik & kompetenceudvikling i SPIDO-forløbene Knud Erik Jensen, konsulent og underviser på SPIDO
INDHOLD Præsentation/drøftelse af hjemmearbejde. Økonomi Budget Sponsor og PR Afslutning ØKONOMI OG SPONSORER.
Funktioner og roller i projekter
UNIVERSITY COLLEGE LILLEBÆLT Ny læreruddannelse og Learning Museum Niels Grønbæk Nielsen.
Konsultative praksisformer i PPR
Introduktion af forløbet. Forløbet sættes i gang gennem kickstart. Kickstart arbejder med de to første faser. De sidste to faser arbejder hver enkelt.
KVIK-modellen KVIK-modellens historie Modelgennemgang
1 Sidste kursusgang Forberedelse til eksamen
UNIVERSITY COLLEGE LILLEBÆLT I ucl.dk I UNIVERSITY COLLEGE LILLEBAELT Arbejdsmøde den 8. november 2011.
Lederkonferencen 9. juni 2010
Statens Center for Kompetence- og Kvalitetsudvikling SCKK Design af KVIK-selvevaluering Tovholderens rolle og opgaver 17. januar 2007.
Learning Museum Linjefaget historie, UCL, Møntergården og Den Fynske Landsby.
Pårørende er dem, som har den tætte relation til den sindslidende  Den nære familie  Far, mor, søskende og børn  Andre familiemedlemmer  Arbejdskollega.
Kompetenceudvikling og Teamsamarbejde Projekt ”Fælles Værdier – Fælles Fodslaw” - når vejen dertil er gennem vores pædagogiske praksis.
Inklusion og Specialviden
{ Bestyrelseskursus Marts 2015 Bestyrelsens opgaver og ansvar.
Kvalitetsarbejdet i speciallægepraksis - Hvorfor du’r DDKM? FAS Årsmøde Munkebjerg
Samarbejdet med sundhedsvæsnet i relation til rehabiliteringsteamet Lisbeth Jeritslev Souschef November 2013.
A/S Gelsted Bygningsindustri1 1 ”Ny chance til alle – den gode historie fra en produktionsvirksomhed” Ved Lars Vigsø,Susanne Toftager A/S Gelsted Bygningsindustri.
Mentors rolle og mentoropgaver. En mentor er... …en personlig sparringspartner, der stiller sig selv og sin viden, indsigt og erfaring til rådighed for.
Inklusion ET SKOLE OG LÆRER SYN.. Skolens perspektiv  Børnene hører til hos os.  Indtil andet er bevist – børnenes trivsel og udvikling er centrum.
Program for dagen Intro ved Eva og Mette 5 min Den didaktisk ramme og erfaring fra Canada Nikolaj Schnurre. 15 min Den didaktiske model og rundtur på EMU.
MUS samtale Kære Du indkaldes til den årlige udviklingssamtale.
MTV af Demens: Organisation
Kursus for nye efterskoleledere januar 2018
Kvalitet i uddannelsen
Gode råd om ... Start af forhandlinger 1. Gem irritation væk
Inspirationsworkshop med fokus på
Værktøj 10: Forandringer og stress - Ledelsen
Præsentationens transcript:

Set fra to studerende Lene Delf Nielsen og Tine Abildgaard Poulsen Studerende fra UCL, Odense

Learning by Developing modellen Studerende Uddannelses- stedKliniksted

Ideen om en LbD-aftale kan komme både fra de studerende og fra klinikstedet Problemstillingen kan komme fra klinikstedet eller fra de studerende selv Ved ønske om LbD skal man som studerende være tidligt ude Allerede omkring modul 11 eller 12 Projektet kan kræve godkendelser Indledende møder

Arbejdsgruppen Her drøftes en fælles forståelse af problemfeltet og projektets perspektiv Hvad forventer klinikstedet af projektet? Fordele ved arbejdsgruppe Flere sparringspartnere Diskussion i forhold til valg af metode Inklusions - og eksklusionskriterier Alle er lige i arbejdsgruppen Uddelegering af opgaver

Studerende Selvom man er en del af en arbejdsgruppe har de studerende overordnet ansvaret for projektet Der skal være styr på projektets tidsforbrug Info til afdelingen om tidsforbrug hvis man skal bruge ressourcer Eks. Radiologer eller apparatur LbD er et samarbejde Forpligter til større ansvar og engagement Afdelingen stiller ressourcer til rådighed og har derfor forventninger til projektet

Kliniksted Det er vigtigt at det inddragede personale får god information om projektet og deres rolle Der skal afsættes tilstrækkelig tid til anvendelse af ressourcer Eks. radiografer, radiologer og apparatur Øvrigt personale på afdelingen skal informeres om projektet og hvorfor de studerende er på afdelingen

Vores oplevelse af LbD Man føler, at det man arbejder med tjener til et formål Gør arbejdet med et bachelorprojekt mere spændende og udfordrende Har en oplevelse af, at man er med til at forbedre og udvikle radiografien i klinisk praksis Giver en god tværfaglig indsigt og samarbejde Omfang af anslag Vi har været glade for at være en del af et LbD- samarbejde

Spørgsmål?