Reklamemidler og -medier
Reklamemidler og –mediers egnethed Direkte vs. indirekte medier/reklamer Ex. Direct mail Ex. Annonce & reklame Primære medier/reklamer Medie: Rammer målgruppen bredt på bekostning af hvor præcist Reklame: Færdigt og komplet reklamebudskab
Reklamemidler og –mediers egnethed Sekundære medier/reklamer Medie: Rammer et begrænset udsnit af målgruppen Reklame: indeholder et udsnit af kampagnens budskab Selektive medier/reklamer Medie: mere målrettende Reklame: budskab forstås kun af personer med kendskab til emnet
Trykte medier Dagblade Distriktsblade Ugeblade og magasiner Fagblade og tidsskrifter
TV & Radio Tv-reklamer (TRP) Sponsering af programmer Produktplacering Tekst-tv Radioreklame
Internettet & sociale medier Viral markedsføring Sociale medier en masse Mobile marketing Bannerreklamer Online konkurrencer
De resterende Biograf Merchandise Give-aways Self-liquidators Butiksreklame Messer
Generelt om medie Skal vælges ud fra målgruppens vaner Giver os muligheder (og begrænsninger) for hvad vi kan i markedskommunikationen Integreret markedskommunikation – anvendelse af flere forskellige medier i kampagnearbejdet
Informationer til annoncører En god kilde til informationer om forskellige medier