Reklamemidler og -medier

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
QR-koder.
Advertisements

Markedsføring af Tivoli Friheden med henblik på de årige
Kommunikation af resultater
Din markedsføring på sociale medier
Velkommen. Agenda •Hvorfor informationsmøde nu? •Hvad er der sket de sidste 3 måneder? •Hvor vil vi gerne hen? •Aktiviteter frem til 31. december •Hvordan.
SALG – ERFARINGER – BEHOV Nordjyske Medier 21. okt. 2009
15 Promotion Oversigt Promotionformer (herunder reklame)
Online annoncer og bannerreklamer
Salg - markedsføring Advokat Jakob Kirkegaard Kortbæk
Fremtidens markedsføringsplatform
Kapitel 16 Kontrol af kommunikationsindsatsen
Byggecentrum Innovation i markedsføringen Middelfart 1. februar 2010.
De Lokale Ugeaviser Instrumentalitetsanalyse. Copyright © De Lokale Ugeaviser Instrumentalitets-analyse Hvad vil vi nu svare på med denne analyse? Hvordan.
Viral Markedsføring Nicholas og Simon.
Vi gør det nemt at vælge energivenlige produkter.
Guldkorn til vækst PR som vækstmiddel.
Kapitel 5 Den kreative strategi
Kildekritik – kort fortalt
Kommunikation / it.
Prøv det nye the mysterious wold game, test din viden om verden og få et godt grin med dine bekendte, vi vil garanter du vil synes om det og lære noget.
virksomheder middelfart 12. april 2007 markedsføring af offentlige
MGM direct mail til nuværende medlemmer september 2010 uge
Kap 18 Promotion Kapitel 18.
Kort om mig Uddannet journalist Arbejdet med tal- og undersøgelsesbaseret journalistik siden 2002 Ansvarlig for etableringen af Momentum i 2009.
1 Kursus i BL: Beboerinformation – medievalg og kanaler oktober 2010 Paul R. Metelmann Havdrupvej 114b, 2720 Vanløse
Kampagneaktiviteter September – December 2006 v/Gitte Casparij, Microsoft.
Mountain Dew Tobias, Anne Marie, Mathias og Kasper.
Introduktion til eDag3- kampagnen og bibliotekernes medvirken i kampagnen - v. kampagne og konferencemedarbejder Karina Velling Olesen, IT- og Telestyrelsen.
[Produktnavn] Marketingplan
Ikke-kommercielleKommercielle Strategi Koncept udvikling Masse medier (TV, annoncer) Web, social Kataloger Analyse Idégenerering Konceptudvikling for fælles.
Overskrift Max 1 linje Forside dias Der findes 4 farveskemaer at vælge mellen: Marker det / de slides du vil have en anden farve på, Vælg ”Design” / ”Farver”
Snak med din sidemand om dette et par min.
Today everybody’s the media Agenda: Mig, mig og mig De unge og den verden, der omgiver dem Medier og kommunikation Push og pull Projekter og receptioner.
Case-opgave på HG2 uge 41,  I skal lave en slags avis til nettet – ikke nødvendigvis en avis som BT eller Politiken … det kan godt være en slags.
ADVOKATFIRMAET HENRIK CHRISTENSEN & PARTNERE Salg - markedsføring Advokat Jakob Kirkegaard Kortbæk Partner.
Kristoffer Hamborg Undervisningsleder på IAA Digital Diploma
It-medie linje Skolecenteret Jetsmark årgang.
Kildekritik Niveau 3 for MVU. Om nødvendigheden af kildekritik.
Kommunikationsparametrene Kap. 5
Kap 19 E – handel Kapitel 19.
- Liv Andersen, Line Stiller, Maria Borup & Anja Winther
Profilfag Julemarked Alle er på padlet i gruppen og har materialet fra sidste gang Alles padlet skal I dag kl indeholde: 1. Det der mangler fra.
Reklame & Markedsføring
Markedskommunikation
MEDIESTRATEGI OVERSIGT: Facebook Website Trykte medier Viraler
Verdens værste bødler Sagprosa.
Introduktion til borger.dk- ugen 2011 og bibliotekernes medvirken i kampagnen - v. projektleder på borger.dk-ugen og kommunikationsmedarbejder Jeanette.
Hvad er markedskommunikation?
mens animationen kører afprøve andet design
-markedsføring Sofia og Mattias, 2hh11oma. Online-markedsføring.
1 Skanderborg High på tv3play.dk Marketing Plan. 2 PRESSE OG ON AIR KOMMUNIKATIONSINDSATS Promo Der produceres 2 promoer. Leveres af produktionsselskabet.
15 Promotion 1 Oversigt Virksomhedens organisering af promotionaktiviteter Promotionformer (offline og online) Promotionstrategi (pull og push strategi)
Mediesystemet Bo Fibiger og Jørgen Bang Dept. of Information and Media Science Aarhus University.
Strategi, kreativitet og neutral medieplanlægning.
Regionmøde 20. februar Nyt fra administrationen Set ud fra Lejerbos visioner
Gruppe 10 Cathrine Tavs Andersen Peter Elm Bech Jensen Malene Mandrup Therkelsen Jeppe Wittus.
Velkommen til: UU+ på Podio Webinaret starter kl 11:00 Bemærk! Du behøver ikke at teste dit webcam og mikrofon, for de er begge slået fra. Det er meningen.
Husstandsomdelte reklamers betydning for nærbutikkerne i Udkantsdanmark.
DRF SPOT DRF SPOT er Dansk Ride Forbunds online magasin, som henvender sig til klubber og ryttere. DRF SPOT giver spændende artikler fra klub, sport og.
Medieorganisationen Kapitel 3. Agenda Definitioner Strukturationsteori Forskellige organisationer Hvem ejer og hvem finansierer mediet? Relationer Rammer.
Parametermix - promotion
Markedsføring og reklame
Kap 18 Promotion Kapitel 18.
Sprøjtefri Have.
Overvejelser om kilder og ord
Ændring i danskernes medieforbrug
Tværmedial Kommunikation 1 Intro
Kforum Annoncørinfo 2018.
Tværmedial Kommunikation 1 Intro
Når du allerede mestrer de vigtigste
Præsentationens transcript:

Reklamemidler og -medier

Reklamemidler og –mediers egnethed Direkte vs. indirekte medier/reklamer Ex. Direct mail Ex. Annonce & reklame Primære medier/reklamer Medie: Rammer målgruppen bredt på bekostning af hvor præcist Reklame: Færdigt og komplet reklamebudskab

Reklamemidler og –mediers egnethed Sekundære medier/reklamer Medie: Rammer et begrænset udsnit af målgruppen Reklame: indeholder et udsnit af kampagnens budskab Selektive medier/reklamer Medie: mere målrettende Reklame: budskab forstås kun af personer med kendskab til emnet

Trykte medier Dagblade Distriktsblade Ugeblade og magasiner Fagblade og tidsskrifter

TV & Radio Tv-reklamer (TRP) Sponsering af programmer Produktplacering Tekst-tv Radioreklame

Internettet & sociale medier Viral markedsføring Sociale medier en masse Mobile marketing Bannerreklamer Online konkurrencer

De resterende Biograf Merchandise Give-aways Self-liquidators Butiksreklame Messer

Generelt om medie Skal vælges ud fra målgruppens vaner Giver os muligheder (og begrænsninger) for hvad vi kan i markedskommunikationen Integreret markedskommunikation – anvendelse af flere forskellige medier i kampagnearbejdet

Informationer til annoncører En god kilde til informationer om forskellige medier