Download præsentationen
Præsentation er lastning. Vent venligst
Offentliggjort afClara Frederiksen Redigeret for ca. et år siden
1
Salg - markedsføring Advokat Jakob Kirkegaard Kortbæk
Advokatfirmaet Henrik Christensen & Partnere Algade 31 9000 Aalborg Tlf November 2010
2
Salg - markedsføring Markedsføringsloven Notifikationer/tip-en-ven
Grupper/modeller Notifikationer/tip-en-ven Google adwords
3
Salg - markedsføring Markedsføringsloven Udvise god markedsføringsskik
Standard i stadig forandring Specialforbud vs. generalklausul Forbrugerombudsmanden Omfangsrigt område Principsager Presse
4
Salg - markedsføring MFL Bekendtgørelse 1084 14/9/2007
FOB vejledninger/retningslinjer FOB sager
5
Salg - markedsføring Forbud mod
Vildledning, urigtige eller manglende oplysninger Pris Kvalitet Oprindelsesangivelse Misrekommandering ”Ophør”, ”ombygning”, ”åbning” ”Gratis/gave”
6
Salg - markedsføring Reklameidentifikation Redaktionel eller annonce
”Advertorial” film, spil, virale modeller
7
Salg - markedsføring Markedsføring rettet mod børn/unge
Særligt modtagelige/godtroende Manglende erfaring, f.eks Særlige egenskaber Frygt, overtro
8
Salg - markedsføring Pyramidesystemer Multi-level marketing
Tjener ved udbygning mindre ved salg
9
Salg - markedsføring Rabatkuponer Konkurrencer Forud forbudt
Samtidig/Efterfølgende OK Konkurrencer Forbud mod (1) købsbetingede (2) tilfældighedskonkurrencer
10
Salg - markedsføring Forbud mod uanmodet henvendelse
Forbrugere og erhvervsdrivende , sms, fax (ej snail mail) U1: tidligere salg og lignende varer U2: udtrykkeligt samtykke
11
Salg - markedsføring Forbud mod uanmodet henvendelse
Tip-en-ven/notifikationer Gerne stille funktionen til rådighed Ej præmiere eller opfordre til at sende Ej selvstændigt arkedsføringsmateriale Bødeniveau = DKK 100,00/sendt enhed!
12
Salg - markedsføring Google adwords Varemærker
Ord, sætninger (figurer) Må andres varemærker bruges? konkurrerende virksomheders?
13
Salg - markedsføring Konklusion
Indehaveren af et varemærke kan forbyde en annoncør at reklamere for varer eller tjenesteydelser, der er af samme art som dem, for hvilke det pågældende varemærke er registreret, ved hjælp af et søgeord, der er identisk med det pågældende varemærke, og som annoncørerne uden samtykke fra den pågældende indehaver har valgt i forbindelse med en søge- og annonceringsydelse på internettet, såfremt den pågældende reklame ikke eller kun med vanskelighed giver den gennemsnitlige internetbruger mulighed for at gøre sig bekendt med, om de i annoncen omhandlede varer eller tjenesteydelser hidrører fra varemærkeindehaveren eller fra en virksomhed, der er økonomisk forbundet med denne, eller tværtimod hidrører fra en tredjemand
Lignende præsentationer
© 2024 SlidePlayer.dk Inc.
All rights reserved.