Ny Organisation pr. 1. januar 2012 Præsentation 1.12.2011.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Roskilde Handelsskoles APV-procedure
Advertisements

Egedals byudviklingsområder skal være eftertragtede for deres fokus på klima, energi og sundhed – kombineret med spændende arkitektur, inviterende byrum.
Ny sikkerhedsorganisation – nu med efteruddannelse
Nye samarbejdspartnere – nye udfordringer
Ankestyrelsen - en styrelse under Socialministeriet •Ankeinstans på arbejdsskadeområdet •Afgørelser i principielle sager truffet af kommunerne på det sociale.
Implementering af folkeskolereform
direktør for Ældre- og Handicapforvaltningen, Aalborg kommune
FTK Wing Reserve FTK WRES Præsentation.
Klassedannelser til Ansgarskolen Program  Velkomst og intro  Formål  Skolebestyrelsens principper for klassedannelse  Ansgarskolens handleplan.
IM-Strategi.
Visionsproces Fra ord til handling.
Statens Center for Kompetence- og Kvalitetsudvikling SCKK Efter selvevalueringen Tovholderens rolle og opgaver 22. august 2007.
Patientsikkerhedsrunde - et ledelsesredskab
Kompetencebeskrivelser for ledelsesteamet Skolerne i Ullerslev
Randers Kommune, Den tværgående rådgivningsenhed – Børn og Ungeområdet Struktur i 3 distrikter Baggrund for arbejdet med afklaring af strukturen for den.
SSP-Samrådet Værdier, mission og visioner
Lone Stubberup; Director, EHS Development
Virksomheder - definition
1 IT Service Management - JP/POLITIKENS HUS A/S IT Service Management – JP/Politikens Hus Per Palmkvist Knudsen Frank Stjerne
Intern kommunikation PR og presse
Arbejdsmodel for RED BARNET. Ny Arbejdsmodel For Red Barnet OVERORDNET MÅL Fastlægge hvordan Red Barnet skal arbejde fremover for at opfylde målsætningerne.
. Præsentation af Handicapområdets udviklingsproces.
IT- og Telestyrelsen Evaluering og Information på nettet.
Styringsdialog og dokumentationspakke Agenda Styringsdialog og beboerdemokrati Udvalgte redskaber (værktøjer) Strategier og målsætninger Dokumentationspakken.
Statens Center for Kompetence- og Kvalitetsudvikling SCKK Værktøjer i KVIK og opsamling på forbedringsprojekter Hvordan foregår en KVIK-selvevaluering?
Workshop om trivselsmålinger SSID – årskonference Rita Jensen Personalestyrelse 29. April 2009.
Pædagogisk ledelse af erhvervsuddannelser
Kodeks for offentlig topledelse
Digitaliseringsstyrelsen, 9. februar 2012 Møde i følgegruppe for telemedicinsk handlingsplan og telesårinitiativ.
Indsigt og udvælgelse – forstå hvad det betyder for jer
Kulturpolitisk temamøde, Struer Byråd, 20. november 2007 STRUER KOMMUNE Møde den 29. november 2007 Til første møde om Udviklingsprojekt på Dagtilbudsområdet.
Oplæg vedrørende ny struktur på ældreområdet V/ Ældrechef
1 COWI BAR Handel, BAR Jord til Bord, BAR Kontor, Grafisk BAR, Industriens BAR 1 ARBEJDSMILJØLEDELSE OHSAS Seminar 1 Arbejdsmiljøledelse OHSAS
Omrejsende ledere - Svendborg Kommunes interne konsulentkorps.
Randers Kommune IT-udviklingsprogram Temadag for IT-afdelingen den 21. Maj 2007.
Kvalitetssikring af lærerpræstationer - Hvordan?
”De bedste arbejdspladser” kan rekruttere, fastholde og kompetenceudvikle tilfredse medarbejdere – men hvordan? Personalepolitisk Messe 2010 – Bella Center.
Dagsorden Introduktion til hinanden og opgaven
COWI BAR Handel, BAR Jord til Bord, BAR Kontor, Grafisk BAR, Industriens BAR 1 Seminar 1 Arbejdsform og indhold Seminar 1 - Præsentation af principperne.
Status for arbejdet med KVIK Tal og fakta Hvad viser evalueringen af KVIK projektet og hvad siger I selv om arbejdet med KVIK? Hvad kan vi så lære af det?
KØBENHAVNS KOMMUNE Børne- og Ungdomsforvaltningen Forandringsprogrammet/Organisationsudvikling 9. Maj 2007 Bilag 2 BUF’s strategiske grundlag.
KVIK-modellen KVIK-modellens historie Modelgennemgang
UNIVERSITY COLLEGE LILLEBÆLT I ucl.dk I UNIVERSITY COLLEGE LILLEBAELT Arbejdsmøde den 8. november 2011.
Lederkonferencen 9. juni 2010
Statens Center for Kompetence- og Kvalitetsudvikling SCKK Design af KVIK-selvevaluering Tovholderens rolle og opgaver 17. januar 2007.
Introduktion til KVIK Modellen Tovholderens rolle og opgaver
Stormøde for økonomi på AU
Erfaringer med at gennemføre en KVIK selvevaluering på SBi Susanne Tang Merit Statens Byggeforskningsinstitut.
Handicapråd i Ballerup Kommune - af Servicedirektør Ole Nielsen
Sammen finder vi ud af det
Oplæg Viborg Kommune 12. maj Steffen Lawaetz
Karriereudvikling på dagsordenen. Hvorfor vil vi arbejde med karriereudvikling? For at udvikle strategisk vigtige kompetencer? For at fastholde og tiltrække.
KAN ØGET INDSIGT I ENHEDSPRISER KVALIFICICERE ØKONOMISTYRINGEN PÅ SYGEHUSNE ?
Regional udvikling (1) Regionsrådet skal varetage nedennævnte regionale udviklingsopgaver: a) Udarbejde regionale udviklingsplaner og varetage opgaver.
Resultatløn og kontrakter i Arbejdsskadestyrelsen Direktør Anne Lind Madsen.
Kvalitetsstyringsordning for sagsbehandling på natur- og miljøområdet Maj 2010.
KAB’s målsætningsprogram 2015 – en støtte til jeres lokale arbejde.
Samarbejdsaftale Badminton
Oplæg om PLO-K Om PLO-K’s organisering, økonomi, opgaver og roller, kontaktperson i PLO-R, samt om PLO’s kommuneudvalg.
Valgkredsmøder 2016 IT-udvalget.
Udvikling af nye dialogformer
Øvrige idrætter - vejen frem til i dag
Erfaringer fra Vandsamarbejder
Øget administrativ kvalitet og sammenhængskraft FASE 3 - bemandingsproces Styregruppemøde 25. maj 2018.
Sådan nedsættes følgegrupper . . .
Fremtidig driftsorganisation for psykiatrien i Region Syddanmark
Talt med 23 ledere og medarbejdere
Administrativ organisering
Statens HR – Implementeringskoncept
Præsentation af IT-sikkerhedsfunktionen
Præsentationens transcript:

Ny Organisation pr. 1. januar 2012 Præsentation

Ny organisation pr. 1. januar 2012 GS Kommunikation & fundraising Info/presse Fundraising Private/corp Fundraising EU/fonde/puljer Program Planlægning/ Partnerskab National Nødhjælp International Beskyttelse, overlevelse Børns Rettigheder & Uddannelse Advocacy Organisation & administration Frivillige Husets drift & IT HR Økonomi Regnskab Budget og kontrol

Red Barnets strategiske prioriteringer Overlevelse Beskyttelse Udvikling og uddannelse Deltagelse Frivillige

SCD Arbejdsmodel (Operating Model) Hvilke opgaver skal RB udføre og hvordan? RB Strategi med delstrategier SCI Strategi med Globale Initiativer og SC International Programs (IP) Forbedrings muligheder

Tværgående teams Succeskriterier Der opstilles et kommissorium/Terms of reference for hvert team, som skal afspejle: Tovholder/leder af teamet, mål og resultatkrav Klar beslutningskompetence til teamleder og teamet. Ressourceafklaring til teamet: Rigtige kompetencer, forskellige typer samt tid Klarhed over hvilket fagområde teamet dækker. Teammedlemmer har et ansvar for at informere sit bagland

Strategiske teams Chefgruppen nedsætter strategiske teams og udpeger teamleder Sektionsledergruppen sammensætter et team Teamleder er typisk en sektionsleder Skal sikre, at der samarbejdes på tværs i huset om opgaven, og at relevante input inddrages i beslutninger. Teamet refererer til chefgruppen Klare mål og kommissorier. Pr. 1. januar 2012: Frivillig, Steffen M. Fjordside Sektionsleder for Frivilligsektionen Nødhjælp, Sektionsleder for Nødhjælpssektionen Advocacy, Faglig leder for Advocacy

Operationelle teams Handler om bl.a. vidensdeling, og om at få sager til at fungere i hverdagen Nedsættes typisk af sektionsledergruppen Teamleder kan være medarbejdere eller sektionsleder Skal sikre, at der samarbejdes på tværs i huset om opgaven, og at relevante input inddrages i beslutninger Ledelsesreference afhænger af det konkrete team Klare mål og kommissorier Pr. 1. januar 2012: SCI, Chefrådgiver i Generalsekretariatet CSR, Camilla Lerberg

Ad hoc teams Ad hoc teams nedsættes for at løse en tidsafgrænset opgave Nedsættes typisk af en sektionsleder i samråd med sektionsledergruppen Teamleder kan være medarbejdere og sektionsledere Skal sikre, at der samarbejdes på tværs i huset om opgaven, og at relevante input inddrages i beslutninger Ledelsesreference afhænger af det konkrete team Klare mål og kommissorier Der er pt. ingen ad hoc teams planlagt pr. 1. januar 2012

Procesarbejdet

Arbejdet med processerne fortsætter Procedure for vedligeholdelse og oprettelse af nye processer samt beskrivelse på det såkaldte niveau 3 (manualer) bliver fastlagt Fælles orienteringsmøde i december: Hvad er processer, hvordan de skal bruges mv. Uddannelse i procesbeskrivelser og anvendelse Primo januar uddannes ledere Ultimo januar uddannes medarbejdere af nærmest leder Genbesøg af de tegnede processer i januar/februar

Flytning

Den fysiske flytning - principper Principper for flytningen i januar-februar Samarbejdet på tværs skal understøttes 2.Mimi og de 4 afdelingschefer sidder på samme etage 3.Borde, reoler og opslagstavler flyttes ikke med 4.Der oprettes 1 mødelokale på 2., 3. og 4. sal, som indgår i mødelokalepuljen

Den fysiske flytning - proces December: Kortlægning af antal kontorpladser i hvert lokale (CJA/DBF) afleveres til afdelings- og sektionsledere Januar: Afdelings- og sektionsledere udarbejder ønsker om fordeling af sektioner/afdelinger på etagene uden personnavne Flytteteam m.1 medarbejder fra hver afd. samt CJA/DBF udarbejder på denne baggrund og principperne et oplæg til ledelsesgruppen, som drøfter oplægget. Sektionsleder og medarbejdere samarbejder om at få fordelt kontorerne – samlet oplæg afleveres til flytteteam Oplæg på fysisk placering og samlede omkostninger fra flytteteam drøftes i chefgruppen Februar: Oprydning og pakning Flytning af personer, stole og papkasser – alle hjælper hinanden