Bedre udbytte af it i skolen Noter fra skolens ledelsesteams’ selvevaluering.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Bedre udbytte af it i skolen Noter fra lærernes selvevaluering af emne 2.
Advertisements

Foreningsudviklingstesten
Dialog og samarbejde om uddannelsesparathed
3. seminar om afklaring og vurdering af realkompetencer 20.maj 2010 Silkeborg Ulla Nistrup Velkommen.
Det gode skolelederliv
Lablæring Uddannelsesforum 2011 Projekt i Sosuuddannelsen
Nye begreber og styringsredskaber i Socialforvaltningen
Program – 10.00: opsamling på cases og innovationsdage - hvor er vi med vores cases? - hvad mangler vi for at komme videre? – 11.00: Innovation.
På vej mod en innovativ offentlig sektor
Overgangsordninger Praktik- og uddannelsesrådgivningen januar 2013
BUREAU FOR MARKEDSANALYSER Din genvej til viden, indsigt & overblik Man får et hurtigt overblik ved at kigge på farverne. De grønne farver viser, at her.
Kredsens udviklingsplan Del 1. Visionen - Vejen til nye initiativer i din kreds, og ikke mindst: Til succes!
MEDIEPÆDAGOGISKE VEJLEDNINGSVÆRKTØJER
Læringscentret og nye vejledningsformer
Arbejdspladsudvikling
Virksomheder – Leavitt’s model
Statens Center for Kompetence- og Kvalitetsudvikling SCKK Efter selvevalueringen Tovholderens rolle og opgaver 22. august 2007.
Analyse- og udviklingsmodel
Kollegavejledning Læringscentrene Roskilde. Program • Velkommen igen! Vejledningsværktøjer i teori og praksis – kort oplæg Praksisrefleksioner fra igangværende.
Levende Kommunikation
Læringsrum for implementering af akkrediteringsstandarder
Talentinternat modul 3..
Kredsens udviklingsplan Del 1. Visionen - Vejen til nye initiativer i din kreds, og ikke mindst: Til succes!
Selvevaluering ’It i folkeskolen’
5. Mediepædagogisk vejledning - tre eksempler
Opfølgning på TULE xxx Koncern HR
Præsentation af resultaterne fra erfaringsopsamlingen om ny klassedannelse LIM den 5. januar 2012.
Den ny Folkeskolereform. MÅL 1) Folkeskolen skal udfordre alle elever, så de bliver så dygtige, de kan. 2) Folkeskolen skal mindske betydningen af social.
Lærermiddelkultur(er)?
Ledelse i den digitale skole - selvevaluering af udbyttet af it Uddannelsesforum 4. november 2008 kl. 14: :50 Konsulent Sanya Pedersen, Danmarks.
Bedre udbytte af it i skolen Et seminar til skoleudvikling Marianne Hornskov og Sanya Pedersen Danmarks Evalueringsinstitut.
Bedre udbytte af it i skolen Noter fra lærernes selvevaluering af tema 1.
Bedre udbytte af it i skolen Noter fra kommunale repræsentanters selvevaluering.
Uddannelse til Alle! FNs topmøde for uddannelse i Dakar 2000 FNs topmøde for uddannelse i Dakar konkrete målsætninger 6 konkrete målsætninger 2015-målene.
Oplæg til workshop i forbindelse med ITIF-satsningen Oversigt over kommunale initiativer og erfaringer, visioner og udfordringer i forhold til implementering.
Selvevaluering af it i undervisningen på skolerne i Aalborg
Hvad vil jeg tale om? Handicapkonvention – hvorfor det?
Workshop 2: Amerikanske problemstillinger
Det Sociale Kapitel
1 Du er leder At være formand er at være leder Men jeg er frivillig – og det er resten af bestyrelsen også! Lederen sætter rammen – sammen med de øvrige.
Barrierer i og for forbedringsprojekter Udenom, indenom, henover eller igennem barriererne Hvilken vej vil du? 12. oktober C2E netværk.
Hvad er det gode skolelederliv? - Et selvevalueringsforløb.
Det Folkelige Forum Brugerundersøgelse. Hvem er jeg? Studerende på Syddansk Universitet i Odense Studentermedhjælper i Horsens Sund By fra september 2009.
Konference om efteruddannelse og kompetenceudvikling
Kollegavejledning i praksis Eksempler til diskussion.
Forudsætninger for en god samtale
DSKB’s Generalforsamling Vision og strategi 24. Maj 2011.
Målstyret læringsreform
Undervisningsministeriet
Styrket rammer for erhvervsskolerne som kraftcentre for virksomheder v/ Vicedirektør Anders Hoffmann.
Hvad er det gode skolelederliv?
Reform til Kærbyskolen Overordnede mål - Folkeskolen skal udfordre alle elever, så de bliver så dygtige de kan. -Folkeskolen skal mindske betydningen af.
LEDERFORUM 18. januar december Fokuseringerne i 2009 har vi samlet i 5 punkter :  Service- og kvalitetspolitik anvendes  Effektivisering.
Statens Center for Kompetence- og Kvalitetsudvikling SCKK Introduktion til KVIK Selvevaluering fra start til slut 27. september 2007 SCKK temadag.
Bedre udbytte af it i skolen Undersøgelse af erfaringer og perspektiver.
Skift farvedesign Gå til Design i Topmenuen Vælg dit farvedesign fra de seks SOPU-designs Vil du have flere farver, højreklik på farve- designet og vælg.
Workshop Fremmedsprog.  Eleverne skal fremstille en bordgrill i det fagspecifikke fag  Eleverne skal på fremmedsproget lave en fremstillingsbeskrivelse.
17. – 25. august Kl : Velkomst Kl – 17.00: Orientering og dialog om aktuelle forhold og politiske indsatser v/ Dorte Andreas og Claus.
Program for dagen Intro ved Eva og Mette 5 min Den didaktisk ramme og erfaring fra Canada Nikolaj Schnurre. 15 min Den didaktiske model og rundtur på EMU.
Koncern HR, Udvikling DEFACTUM Opfølgning på TULE xxx.
Hvad er det gode skolelederliv?
Evalueringsspørgsmålene fra udgivelsen: Styrk jeres realkompetencevurderinger - En guide til selvevaluering.
Fyraftensmøde Det gode monitoreringsbesøg
Hvordan møder praksis de nye lærere?
Trivselsmålingens resultater
Evalueringsspørgsmålene fra udgivelsen: Styrk jeres realkompetencevurderinger - En guide til selvevaluering.
Det gode skolelederliv - vilkår for god skoleledelse
Kvalitet i folkeoplysningen
Inspirationsworkshop med fokus på
Opfølgning på TULE xxx Koncern HR, Udvikling DEFACTUM.
Præsentationens transcript:

Bedre udbytte af it i skolen Noter fra skolens ledelsesteams’ selvevaluering

Modellen til selvevaluering

Hvad gør skolens ledelsesteam for at understøtte og udvikle anvendelsen af it på skolen? De 3-5 initiativer eller støttefunktioner som har haft størst betydning for anvendelsen af it på skolen: Spørgsmål 1 FASE A · Praksis som vi ser den nu Skriv her

FASE A · Praksis som vi ser den nu Hvad er skolens ledelsesteams rolle i at støtte anvendelsen af it på skolen? De vigtigste kendetegn ved skolens ledelsesteams rolle i at støtte og udvikle anvendelsen af it på skolen: Spørgsmål 2 Skriv her

FASE A · Praksis som vi ser den nu Hvilke formelle forhold påvirker anvendelsen af it på skolen? De vigtigste formelle forhold der påvirker anvendelsen af it på skolen: Spørgsmål 3 Skriv her

FASE A · Praksis som vi ser den nu Hvilke uformelle forhold påvirker anvendelsen af it på skolen? De vigtigste uformelle forhold der påvirker anvendelsen af it på skolen: Spørgsmål 4 Skriv her

FASE B · Analyse og vurdering Hvordan vurderer vi skolens satsning på it? De største styrker ved rammerne for at anvende it på vores skole i dag: De største svagheder ved rammerne for at anvende it på vores skole i dag: Spørgsmål 5 Skriv her Skriv her

FASE B · Analyse og vurdering Hvad er god anvendelse af it på skolen? De vigtigste kendetegn ved god ledelse i forhold til it på skolen: Spørgsmål 6 Skriv her

FASE C · Praksis som vi vil udvikle Hvad er vores vision for it på skolen om 3 år? 3-5 eksempler på hvordan it anvendes på skolen om 3 år: Spørgsmål 7 Skriv her

FASE C · Praksis som vi vil udvikle Hvad skal der til for at realisere vores vision? De tre vigtigste opmærksomhedspunkter hhv. initiativer for vores skole i arbejdet mod vores vision for at forbedre anvendelsen af it på skolen: Skriv en huskeseddel til jer selv om hvad I konkret skal gøre i nærmeste fremtid i arbejdet på at nå jeres vision. Spørgsmål 8 Skriv her