Mundtlig fremlæggelse

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
AT opgave 2014 Mad og Mennesker
Advertisements

Kundebetjening Opgave med salgstrappen.
Ørestad Skoles værdier
Gode råd i forbindelse med mundtlig eksamen
Samspilstema 1: SMIL Vis positive følelser – vis at du er glad for barnet Det er vigtigt for barnets tryghed,
Og hvordan man håndterer den.
Fælles Mål 2009 – konklusioner
De sidste undervisningstimer
E-case eksamen En unik eksamensform Du laver et PowerPointshow
I det efterfølgende ses på tre forskellige indgangsvinkler i kommunikationen med medarbejderne De tre temaer er Samtalen Synlig ledelse og gennemslagskraft.
Retorik og eksamen - den mundtlige eksamen i samfundsfag
? Det Vil Vi Have…. • Lærerens IT-Kompetencer • Word, Excel, PowerPoint og Publisher • Aktiv brug af interaktive medier • Interaktive tavler • Inklusion.
Den mundtlige præsentation/PowerPoint: Rammer
Kommunikation Dit budskab består af: 7% ord 38 % toneleje
Netværksgruppe tysk 4 tysklærere fra div.gym:
DEN 3-delte prøve: Den skriftlige synopsis Den mundtlige fremlæggelse
Studieretningsprojekt
MUNDTLIG FREMSTILLING
Do’s and don’ts of presenting
Kommunikation i samarbejdet mellem Mentor og Mentee
Sprogtilegnelse d Ida Marie Holm.
Engelbert H – og den sidste chance
Eksamen Fokus på mundtlig eksamen, men siger lidt om skriftlig også…Dagen før, eksamensdagen, roller skr. Eksamen.
Tips & tricks Lærings-stile og it – den helt rigtige kobling Ny PIXI
Observation af din/andres undervisning –
Teori, begreber, faglige metoder og undersøgelsesmetode
Elevaktiverende undervisning
3g Studie Retnings Projekt
Caseeksamen – ny grundfagsbekendtgørelse PowerPoint til elever Casevirksomhed DT Group
Synopsis VIP3/2012.
CAS i matematikundervisningen Middelfart
Vision for Holmebækskolen Holmebækskolen er en skole med en stærk kultur og et fælles sprog, hvor fællesskaber styrkes omkring: Børnene, klassen og klassesamarbejdet.
iPads i sprogundervisningen – erfaringer fra forskning i praksis
Case-studiets 7 skridt 1.Læs og forstå casen og afklar/tydeliggør ukendte begreber/ord 2.Opstil problemer/begreber som skal studeres 3.Brainstorm for at.
Præsentationer og pitches How to do når man har 10 min.
Vejlederens kommunikation
Henriette Lungholt Formidling og metode – uge 47, efterår 08 Mundtlig kommunikation.
Budskabet skal ud Derfor Ingen fugleklatter på ruden Mundret sprog Ingen formelle fejl Spændende layout.
Valg af introduktionskursus. 8. Klasse efterår/vinter.
De naturvidenskabelige fag identificerer sig (også historisk) som
Synopsis VIP13 HH3.
NOTATTEKNIK EUX - REBSLAGERVEJ.
Årsplan – en kort en lang
Instruktorforløb i Akademisk Studiekompetence 1. undervisningsgang Anja Hønnerup Nielsen November 2011.
Aktiv lytning - Lyt nu godt efter.
Vejen Kommune Det er besluttet, at alle skoler i Vejen Kommune arbejder med Vurdering for Læring. Alle skoler arbejder efter en fælles procesplan. Arbejdsgrupper.
Almen Studieforberedelse Orientering tirsdag den 29. januar 2013.
SkoleIntra og faghæfte 48
Linjefag - mundtlighed Gentofte Ungdomsskole
Faghæfte 48 og historie. Foredrag ved Jørgen Mogensen
Allindelille skoles værdigrundlag og profil Udarbejdet i marts 2009.
Bedre udbytte af it i skolen Undersøgelse af erfaringer og perspektiver.
At du kan forklare og anvende sundhedsfaglig dokumentation, formidle observationer samt anvende fagsprog i skrift og tale.
Synlig læring i praksis Workshop på konference Lise Mayland, Impact Uddannelse.
MUNDTLIG FREMLÆGGELSE De fem arbejdsfaser. Forberedelse Hvordan forbereder man en mundtlig fremlæggelse? Når du skal fremlægge et fagligt indhold for.
Danish Teenage Entrepreneur Temadag om grundfag - Fremmedsprog/engelsk - Steen Rørvang.
Forskellen mellem objektiv og subjektiv – en Padlet-opgave
Kronik EKSAMENSGENRE I SKRIFTLIG DANSK. Genren kronik  Læs om genren her: Se også.
KNÆK KODEN Det samfundsfaglige område
AMiR 3 – 2015 Onsdag d. 21. september 2016
Verbal kommunikation Ord og samtale
Digital præsentation som grundlag for den faglige samtale om projektarbejdet ved eksamen i dramatik.
Læringsuge 2017/18 De 17 verdensmål
Inventio At samle stof og finde på argumentation alle vinkler
MUNDTLIG FREMSTILLING
MUNDTLIG FREMSTILLING
Velkommen Pårørendekursus Livet med demens i eget hjem
Skrivedag 3: Fra skriftlig opgave til mundtligt oplæg
Hvem bestemmer dine valg? Tobaksforebyggelse i Sønderborg Kommune
Jeg er ved at lære, at få overblik over nogle særligt vigtige dele af orienteringsløbet der gør, at alle er med, og alle lærer noget. - for når alle kan.
Præsentationens transcript:

Mundtlig fremlæggelse

Tjekliste til fremlæggelser Tales der højt og tydeligt nok? Er tempoet passende? Øjenkontakt med klassen og læreren? Understøtter kropssproget budskabet? Er der hensigtsmæssig anvendelse af hjælpemidler (tavle, power point, etc.)? Er der ordentlig sammenhæng i fremlæggelsen? Er argumentation og dokumentation i orden? Er konklusionen og pointerne tydelige nok?

Gruppefremlæggelser Dem, der fremlægger: Undgå at fjerne opmærksomheden fra den, der taler Hele gruppen skal virke engageret og interesseret i det, der formidles. Alle deltager aktivt i fremlæggelsen

Dem, der lytter: Vis taleren respekt og se ud som om du er interesseret Kig ikke ned i din pc Tag noter Bliv i lokalet Hold mobil og lommeregner i rygsækken Hvisk ikke med sidemanden

Kilder http://www.emu.dk/gym/elever/opgaver/mdtlfremstilling.html http://www.his2rie.dk/index.php?id=oplaeg