Mundtlig prøve i engelsk og tysk.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Gode råd i forbindelse med mundtlig eksamen
Advertisements

Bekendtgørelse om den afsluttende evaluering i folkeskolen
Byhøjskolens orientering om folkeskolens afsluttende prøver
Prøver 2014 Dagens motto: Husk nu det er en prøve, ikke en eksamen!
Større Skriftlig opgave •Orienteringsmøde v. Catherine Lønholdt.
Dansk Prøve 3 maj/juni 2012 Tilmelding til PD3 på IA vil ske i marts
Almen studieforberedelse
Historie 9. kl. uge 6 1.Intro 2.Sang 3.Samtale 4.Opgave 5.Opsamling Mål: At blive fanget af undervisningen mindst én gang!
Den mundtlige præsentation/PowerPoint: Rammer
LEARNING ENGLISH AT HRS 2KOK1041/42. WHY?  Verdenssprog  Globalisering  Engelsk talende kolleger  Mobilitet.
MUNDTLIG FREMSTILLING
Hvordan bruger jeg First Class konferencerne ?
AT Opgaven  Du skal ud fra de overordnede problemstillinger for emnet Videnskabelige gennembrud og teknologiske landvindinger udforme.
Bundet prøvefag 9. klasse – altså obligatorisk:
Eksamen Fokus på mundtlig eksamen, men siger lidt om skriftlig også…Dagen før, eksamensdagen, roller skr. Eksamen.
EUX AUGUST 2012 VELKOMMEN!. LÆRER: MILLIE NYMARK Underviser bl.a. i engelsk, informationsteknologi, dansk, planlægning, læring, kommunikation & samarbejde.
©Jenny Bohr – Til underviserne Voksne med ADHD har ofte mange negative erfaringer med sig. Mange har fået megen skæld ud som børn, og de.
Karl Henrik Flyums model
Drejebogen til eksamen på idræt B
Bekendtgørelse om den afsluttende evaluering i folkeskolen
MUNDTLIGT krav – form – indhold
AT9 - 2g April-maj 2007 Formalia 16 moduler 4 timers elevtid Der arbejdes individuelt, i par eller i grupper (max 4 medlemmer) Individuel fremlæggelse.
9. klasse Ranum Efterskole Formål med opgaven Du skal arbejde med et tværgående emne med en problemstilling. I får et overordnet emne. Herunder.
En kogebog Synopseprøven i dansk.
Den gode synopse oplæg i demokratiugen 2013
Forbedringsprojekt om målinger - SCKK 2004
Bacheloropgavens mundtlige dimension torsdag d. 19/1-12 Mål med mødet: 1.At etablere et forum for refleksion over opgavens mundtlige del. 2.At I efterfølgende.
Mundtlig eksamen Mat B Spørgsmålene til den mundtlige prøve skal offentliggøres i god tid inden prøven Eksaminationstiden er 30 minutter pr. eksaminand.
Praktikvejleder træf Tirsdag den 28/
Bogstaver og tekst i design
Eksamen.
Dine karakterer Gives ud fra flere elementer. Hvilket niveau E-F, D eller C (taksonomi) Indhold af det der står skrevet holdt op imod det som der forventes.
Større Skriftlig opgave
Synopsis VIP13 HH3.
Eksamen psykologi synopsis synopsiseksamen 2013.
Bacheloropgavens mundtlige dimension onsdag d. 4/5-11
Jesper Lundh1 Implementering Det at bringe ny viden og færdigheder tilbage til praksis.
Folkeskolens afgangsprøve
Objektorienteret Netværkskommunikation Præsentation 28: Eksamen.
Instruktorforløb i Akademisk Studiekompetence 3. undervisningsgang Anja Hønnerup Nielsen November 2011.
TIBRGA Eksamen. Ingeniørhøjskolen i Århus Slide 2 af 5 Pensum Pensum uddrages fra lektionsplanen ALT der er angivet med betegnelsen ”Pensum” er pensum.
ITNET2 Præsentation 22: Eksamen. Ingeniørhøjskolen i Århus Slide 2 af 5 Pensum Pensum uddrages fra lektionsplanen ALT der er angivet med betegnelsen ”Pensum”
PRØVEN I MUNDTLIG TYSK FP9.
Pjecefremstilling Hvad er en pjece?
PRØVEN I MUNDTLIG TYSK FP10.
Eksamen Fokus på mundtlig eksamen, men siger lidt om skriftlig også…Dagen før, eksamensdagen, roller skr. Eksamen.
1 Efter Karl Henrik Flyums modeller At formulere spørgsmål - led 1- 7.
KØBENHAVNS KOMMUNE Forvaltning Afdeling / kontor Byhøjskolens orientering om folkeskolens afsluttende prøver 19. september 2016.
KNÆK KODEN. Tidsplan TidspunktAktivitet 12. april Information om intern prøve i Studieområdet Del 1 Lodtrækning om område i klasserne 29 april Valg af.
SKRIVEFAGET Modul 1: Skriveproces og struktur Lektion 1: Fase 1: Idéudvikling og fokus.
Kurser der virker Akademimøde 26. oktober Hjemmeopgaven: Hvad er det vi vil have ud af kurset TRANSFER.
Fordybelse i et projekt
KNÆK KODEN.
Beskrivelse af krav og procedure ved mundtlig eksamen
KNÆK KODEN.
Bekendtgørelse om den afsluttende evaluering i folkeskolen
PRØVEN I MUNDTLIG TYSK FP10.
KNÆK KODEN.
PRØVEN I MUNDTLIG TYSK FP9.
Efter Karl Henrik Flyums modeller
Efter Karl Henrik Flyums modeller
Teoretisk pædagogikum
Skriftlighed i nv Skriftlighed i nv Aalborghus Gymnasium.
Naturfag.
Flerfagligt Forløb 3 Klasse: Fag:.
KNÆK KODEN.
Velkommen til webinar: Brug de digitale ressourcer i børnebiblioteket.
PRØVEN I MUNDTLIG TYSK FP9 Sidst redigeret februar 2019.
PRØVEN I MUNDTLIG TYSK FP10 Sidst redigeret februar 2019.
Flerfagligt Forløb 3 Klasse: Fag:.
Præsentationens transcript:

Mundtlig prøve i engelsk og tysk

Prøvens opbygning: Varighed i alt 20 min. pr elev. Elevens redegørelse for et selvvalgt emne . Varighed 5 minutter. En samtale mellem lærer og elev + evt. censor. Varighed ca. 8 -10 minutter. Vurdering og karaktergivning ca. 5 minutter

Dit selvvalgte emne: Du skal fordybe dig i ét af de emner, vi har gennemgået i løbet af året. Du skal udarbejde en disposition, som du taler ud fra til prøven. Dispositionen skal afleveres senest den 1.5, hvorefter den sendes til censor. Hvis ikke du afleverer en disposition, kan du ikke komme til prøve!

Krav til disposition Navn og klasse Det overordnede emne + dit personlige emne 1. punkt: din begrundelse for valg af emne De næste punkter er overskrifter/spørgsmål med stikord. Nøjagtige kildeopgivelser Underskrift af dig og din lærer. Den må max. fylde 1 A4 side

Eksempler på emner. Engelsk Tysk Australia/Minorities Familie UK/Identities Musik Leaving Home Jung sein Sport/Hooliganism Sport Travel Träume und Gedanken Black and White Vorurteile/Anders sein USA/Crime and Punishment Schule

Redegørelsen. Du undersøger/læser mange forskellige tekster, inden du bestemmer dig for dit emne. Du vælger nye tekster, kendte tekster eller en blanding. Teksterne skal være på engelsk til engelskprøven og på tysk til tyskprøven. Du læser og bliver klogere på dit emne, skriver overskrifter eller spørgsmål på din disposition, derefter stikord til hver overskrift.

Redegørelsen. Det må ikke være en genfortælling af én eller flere historier. Du må give eksempler fra dine tekster, men ikke genfortælle. Lad som om det er en lille projektopgave, blot på et fremmedsprog. Din disposition er en slags problem-formulering med stikordskort.

Redegørelsen Du skal forberede dig så godt, at du kan tale i 5 minutter ud fra dine stikord. Vigtigt, at du viser din viden om det overordnede emne – viser, at du ved noget om kultur og samfundsforhold.

Så er der gået 5 minutter af prøven.

Samtalen Nu trækker du et spørgsmål om ét af de andre emner. Du læser spørgsmålet og besvarer det så godt du kan. Jo mere du selv siger, jo bedre. Samtalen går videre omkring emnet og du skal kunne relatere til tekster, vi har læst i løbet af året. Du skal altså forberede dig på at kunne tale om alle emner.

Så er der gået 12-15 minutter af prøven

Afslutning på prøven. Vi siger tak til dig og du må gå ud af prøvelokalet. Lærer og censor vurderer præstationen. Du bliver kaldt ind igen og får din karakter sammen med en begrundelse. Så er der gået 20 minutter – og du kan gå lettet hjem.