2011-2012. Hvad har vi arbejdet med? Skiftet fra at ekskludere til at inkludere Kompetenceudviklingsforløb for alle medarbejdere Rotationsprojekt med.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Rullende indskoling på Skovbyskolen.
Advertisements

Inklusion Fællesskab Faglige mål Rumlighed.
Kulturpas - Som afsæt til arbejdet med Den nye skolereform FABUK 27. februar 2014.
Set i forældreperspektiv
8. december 2010 på Egegård Skole
(Rullende) Indskoling
Salamancaerklæringen 1994
Status IT. Vognparken Computerlokaler: 39A: 24 computere fra : 21 computere fra 2005 og 6 computere fra 2007 Biblioteket: 2 computere fra 2005.
Forældremøde Thurø Børnehuse Juni 2013
Projekt 5 i 12 Laboratorium 9: 26. februar 2013 ”At holde udviklingsgejsten oppe i en travl hverdag” ”At holde udviklingsgejsten oppe i en travl hverdag”
Medborgerskab – på sporet
Inklusion i Børneinstitution Højme
Helhed og sammenhæng i arbejdet med børn og unge Fra ord til handling
Den Attraktive Spejdergruppe Den største og mest grundige undersøgelse af en friluftsorganisation nogensinde.  Undersøgelsen Den Attraktive Spejdergruppe.
Fælles forældremøde Thurø
Strategi-oplæg for.
FH78 VISION Vision FH78. FH78 vil gode håndboldoplevelser for alle. Vi vil være en håndboldklub: som tilgodeser bredden udviser fairplay har.
Hvem er vi?. En ganske almindelig folkeskole i Halsnæs Kommune, der ligger i et socialt belastet område 480 elever fra Bh-klasse til 10. Klasse Vi er.
Tilfredshedsundersøgelse
Vesterlunden – et område i det kommunale dagtilbud i Svendborg Mission og fælles referenceramme Inklusion Alle børn har lige adgang til at være aktive.
Konference om styring af specialundervisning og inklusion den 4
LP-modellens Landskonference 2014 i Horsens
Præsentation af resultaterne fra erfaringsopsamlingen om ny klassedannelse LIM den 5. januar 2012.
At inddrage studerende i udviklingsarbejde
Samarbejde i de lokale samordningsudvalg Erfaringsudveksling 2010.
BørneIntra - intranet og hjemmeside for dagtilbud
Forslag til løsning af fritids-delen i forbindelse med en samlet indskoling i Fredensborg skoledistrikt. Februar 2011 Udarbejdet af Kometen og Lundely.
Folkeskolens uddannelsesøkonomi Skolerigsdag den 13. januar 2011 Jan Olsen, Cheføkonom i KL Erik Christensen, Borgmester i Nyborg Kommune.
Forældremøde august Skoleområdets oplæg – Trørødskolens indskolingsplan.
Overskrift Max 1 linje Forside dias Der findes 4 farveskemaer at vælge mellen: Marker det / de slides du vil have en anden farve på, Vælg ”Design” / ”Farver”
Når fritiden kobler til læring- Muligheder i SFO v/ Thomas og Benny Espergærde Skole og SFO 4 blev til én – nye muligheder.
Nye strukturer i ledelse: Pædagogisk ledelse som holdsport Ungdomsringen 25. oktober 2012.
Opfølgningskonference På vej mod den robuste kommune Niels Johan Juhl-Nielsen PRIMO Danmark, projektleder Høje-Taastrup, den 6. september 2012.
Fællesskolens SFO Ny struktur fra august Skoleåret Udarbejdet vision Udarbejdet fælles mål- og handleplaner Ny ledelse Ujævn fordeling af.
Er den ikke-ekskluderende skole en mulighed ?
INKLUSION - at arbejde for givende og bæredygtige fællesskaber
Lokalområde 5 Med venlig hilsen Dagplejen Daginstitutionen Tumlegården Børnehaven Grankoglen Vestsalling Skole og Dagtilbud.
Guldet i nabolaget – om læring og fællesskab i lokalsamfundet Børne- og Kulturchefforeningen.
EUC Lillebælt. ”Den røde tråd” Formål: Virksomforlagt undervisning i specialiserede virksomheders kompetencer. Matchning af elever og virksomheder for.
Indskrivning for nye bh.klassesbørn Frederiksværk Skole Skoleåret d. 29. oktober 2012.
Indskrivning for nye bh.klassesbørn Frederiksværk Skole Skoleåret d. 8. november 2011.
Dagsorden bestyrelseslørdag : Velkommen og præsentation af vores nye bestyrelse : hvor er vi nu i daginstitution Brædstrup? » Hvor.
Børnehavens og skolens samarbejde er godt.
Vores fælles fremtidige opgave med gråzoneelever……… ”Hvordan vil du fremover indtænke ”gråzoneelever” i din undervisning”? Hvordan ser du din egen rolle.
Sprogstimulering, tværfagligt samarbejde og inklusion Torben Munkholm Pia Østergaard Morten Anker Hansen Workshop på konference om inklusion Maj 2013.
BYRÅD SBU Skolebestyrelser Skoleforum Styrelsesvedtægt.
Randers Kommune Evaluering af Randers Modellen 2. December 2009.
Borgermøde i distrikt Engskov Mandag d. 23. marts 2015 kl
Tjørnegårdskolen og VUC Roskilde – Fællesskaber - ensomhed: Hvornår er man med i et fællesskab, og hvordan ser man, at nogen er ensom? – Fokus på fællesskab.
Afrapportering fra netværket for børn og unge Margit Næsby, Børn- og Ungechef.
Kompetenceudvikling og Teamsamarbejde Projekt ”Fælles Værdier – Fælles Fodslaw” - når vejen dertil er gennem vores pædagogiske praksis.
Allindelille skoles værdigrundlag og profil Udarbejdet i marts 2009.
Lederskab og organisering - Om at skabe dynamiske rammer Børnechef Kirsten Pamperin.
Program for Læringsledelse Arbejdsmøde for Dagtilbud den 18. august 2015.
Sanne Lorentzen NLS Ledertræf, Island september 2012.
Dagsorden – Hvem tager BURC hånd om? – Hvordan er det gået med udgifts- og aktivitetsudviklingen? – Hvorfor går udgifterne opad nu? – Hvad gør vi nu?
Alle børn er alles ansvar Trivselspolitik for Aars Skole August
Skoleleders rolle og kompetence, når det gælder inklusion i folkeskolen KL 2011.
Kursus i pædagogfaglig ledelse af social inklusion og facilitering af aktionslæring 25. marts 2015 Afrunding ved Birgit Lindberg, dagtilbudschef.
Vi designer børneliv, som giver livsduelige børn..
LANDSKONFERENCE 2006 Sammenlagte institutioner Søren Smidt, cand. psych. Center for institutionsforskning.
MUS samtale Kære Du indkaldes til den årlige udviklingssamtale.
SSP Årsmøde 9. november 2016 Skoleforsømmere.
Områdeforældrebestyrelsens arbejde
Inklusionsudvikling Konsulenter fra Inklusionsudvikling
Velkommen Skolestruktur 2014.
Velkomst v/chefkonsulent Marie Lund
Godt du kom - et Fælles Ansvar Udviklingsindsatser
Vision Børn og unge oplever glæden ved at deltage i fællesskaber   Værdigrundlag Fællesskaber er en styrke – Forskellighed er et potentiale Målsætning.
Børne- og familie centret (BFC)
Præsentationens transcript:

Hvad har vi arbejdet med? Skiftet fra at ekskludere til at inkludere Kompetenceudviklingsforløb for alle medarbejdere Rotationsprojekt med flere faste vikarer i børnehuset Natur og udeliv og brugen af spejderhytten Projekter på tværs af de tre børnehavegrupper, hvor børnene har været delt op aldersmæssig Førskolesamarbejde med skolen og den røde tråd

Hvad har vi haft fokus på? Økonomi og de skærpede krav omkring overførselsretten både plus og minus Ny struktur i forhold til PPR, som fremadrettet skal have virke konsultativt Ressourcepersoner i institutionen, pt. en sprogvejleder og en kommende inklusionspædagog. Implementering af BørneIntra

Hvad ser vi frem imod? Implementering af inklusionen i Børnehuset Fortsat økonomisk fokus Udarbejdelse af nye læreplaner BørneIntraens udfordringer Fortsat udvikling af den røde tråd og førskolearbejdet