BA-projekt 2014 Krav før I går i gang Tidsfrister Eksamensbestemmelser

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
AT opgave 2014 Mad og Mennesker
Advertisements

Orientering om AT-eksamen Fredag d. 16/1 i 2. og 3. lektion.
Større Skriftlig Opgave
Studieretnings projektet ÅSG Studieretningsprojekt  En skriftlig opgave i typisk to fag  Du har 2 uger uden anden undervisning til opgaven  Der.
SRP på Faaborg Gymnasium 2013
Orientering til kommende speciale-kandidatstuderende
Bachelor projekt Forår 2009.
Det Internationale Område Studieområde 3/
Større Skriftlig opgave •Orienteringsmøde v. Catherine Lønholdt.
Almen studieforberedelse
Dansk-historie opgaven i 2.g 2013
Studieretningsprojektet (SRP)
Ergoterapeutuddannelsen – informationssøgning  Bibliotekets tilbud  Samarbejde – uddannelse og bibliotek  Informationssøgningsundervisning på ergoterapeutuddannelsen.
En vigtig eksamen Tidsplan Valg af sag og fag Blanket Synopsis Pjece
Kultur- og branchestudier Opgaveforberedende forløb S3 & LT
Rasmus Damsø Johansen og Søren Menzer
Velkommen til Bacheloropgaven! Dagens korte program: 1.Valg af linjefag og linjefagsvejleder 2.Opgavens rammer og prøveform 3.Temaer v. plenumkonferencer.
Eksamen i KS -praktiske og gode råd samt eksempler på eksamensbilag
3g Studie Retnings Projekt
Orientering om Bachelorprojekt November 2013 Astrid Jensen.
Kandidatafhandling/specialeskrivning
Synopsis VIP3/2012.
Temadage i kulturområdet Studieområdet del 1: 3 områder: Det samfundsøkonomisk/samfundsfaglige - område Det erhvervsøkonomiske område Sprog- og kulturområdet.
7. Semester – det erhvervsrelaterede projekt
AT9 - 2g April-maj 2007 Formalia 16 moduler 4 timers elevtid Der arbejdes individuelt, i par eller i grupper (max 4 medlemmer) Individuel fremlæggelse.
Studieretningsprojektet (SRP)
9. klasse Ranum Efterskole Formål med opgaven Du skal arbejde med et tværgående emne med en problemstilling. I får et overordnet emne. Herunder.
Eksamen i AT Vejledningsplan Ma2VINTERFERIEVINTERFERIE 2Afle- vering Ti23 On32 To2223 FrSkrive -dag.
Bacheloropgavens mundtlige dimension torsdag d. 19/1-12 Mål med mødet: 1.At etablere et forum for refleksion over opgavens mundtlige del. 2.At I efterfølgende.
S TUDIERETNINGSPROJEKTET ÅSG H VAD ER ET STUDIERETNINGSPROJEKT ? En skriftlig opgave i typisk to fag Du skal tage udgangspunkt i et studieretningsfag.
Studieretnings projektet ÅSG Studieretningsprojekt  En skriftlig opgave i typisk to fag  Du har 2 uger uden anden undervisning til opgaven  Der.
Introduktion til opgaveskrivning
Tidsplan for eksamen 40s umd
Formalia ved opgaveskrivning
Introduktionsmøde om bacheloropgaven 5. september 2007.
Fordybelse og formidling. Udvælge, inddrage og anvende. Overskue, bearbejde, disponere, sammenfatte og formidle.
Synopsis VIP13 HH3.
 1. lektion › Oplæg om synopsis › Oplæg om den individuelle fremlæggelse, vejledning og godkendelse af problemformulering i uge 6  2. lektion › Oplæg.
DUN-konferencen 2008, Hanne Nexø Jensen, IFS, 20. juni 2008 Dias 1 BA-projekt intro, 26. nov v/ HNJInstitut for StatskundskabInstitut for Statskundskab.
BA-projektet De formelle rammer. Tilmelding Holdinddelingsskema afleveres i receptionen senest 15. januar 2009 Beskrivelsen af projektet bestemmer placeringen.
Bacheloropgavens mundtlige dimension onsdag d. 4/5-11
Skrivning af SRP december Store skriftlige opgaver 2.g: dansk-historie opgave (intro) 2.g: SRO (mini SRP) 3.g: SRP/AT.
EKSAMEN OG PRØVER.
Obligatorisk selvvalgt opgave
Orientering om bachelorprojekt 2015
SO1.6 (Det kulturelle område, del 2): SPROG OG KOMMUNIKATION
- En vigtig eksamen - Valg af fag - Valg af problem - Blanket - Pjece.
Bachelorprojekt Forår og efterår2016 International virksomhedskommunikation Professionsbachelor i engelsk og it-baseret markedskommunikation.
Elevvejledning for Studieretningsprojektet i 3.g Elevvejledning Studieretningsprojektet i 3.g Hvad, hvornår og hvordan! Egaa Gymnasium, september 2015.
Mette Vedelsby & Leif Vejbæk Haslevseminarium 2008 Hvad er et matematikprojekt i.flg. studieordningen I studieordningen for matematik på Haslev Seminarium.
Specialer Nye tidsfrister og procedurer besluttet af Uddannelsesrådet: Ansøgning om emne + evt. vejleder: 15. november/1. juni Den studerende tildeles.
Orientering om bachelorprojekt 2016 International virksomhedskommunikation Professionsbachelor i engelsk og it-baseret markedskommunikation.
INFORMATIONSMØDE OM 4. SEMESTER PÅ SIV Forår
Få mest ud af opgaveskrivningen: For-arbejdet Opgaveformuleringen
SRP Høje-Taastrup Gymnasium 2017
Større skriftlig opgave i 2.hf
Valg af fag Valg af problem Blanket Pjece
Studieretningsprojektet!
Studieretningsprojektet 2017
SSO - Større skriftlig opgave
Tværmedial Kommunikation 1 Intro
SSO - Større skriftlig opgave
AT-eksamen 2018.
Bachelorprojekt Forår 2017
Information om specialeskrivning v. studievejledningen
Studieretningsopgaven i 2.g 2018
Studieretningsprojektet
Infomøde om synteseopgaven
Bachelorprojekt Forår og efterår2016
AT-eksamen 2019.
Præsentationens transcript:

BA-projekt 2014 Krav før I går i gang Tidsfrister Eksamensbestemmelser Målbeskrivelse Vejledere og vejledning Aflevering og bedømmelse

Krav før i går i gang: Min. 90 ECTS ved udgangen af 5. semester Emne og sprog skal godkendes af vejlederen Tidsramme: 13.1.2014 Formular til Studieservice med tema og vejleder (ligger på studiets hjemmeside; skal underskrives). (13.1.2014- 20.1.2014 Emne-valg fra liste i Studieservice ) 5.5.2014 Aflevering (senest kl. 12.00)

Eksamensbestemmelserne i studieordningen (§45): Sprog: Projekt på ét af de to fremmedsprog Resumé på det andet fremmedsprog Omfang: minimum 25 og maksimum 30 normalsider (min 20 og maks. 25 normalsider, hvis flere studerende har bidraget) 1 ns = 2100 typeenheder – husk at angive antal på forsiden Inklusive: fodnoter, indledning, konklusion Eksklusive: forside, forord, indholdsfortegnelse, litteraturliste og appendiks Resumé: 1 normalside Okt. 2012

Målbeskrivelsen i studieordningen (§45): I skal i projektet: integrere viden og kunnen fra hele studiet selvstændigt indsamle og bearbejde relevant materiale kritisk og metodisk præsentere materialet som en samlet og logisk opbygget enhed dokumentere kendskab til projektets fagområde, evne til problemformulering, problemafgrænsning og problembehandling, overblik over relevante teorier og metoder dokumentere evne til at udvælge og anvende teorier og metoder systematisk og sammenhængende ved at behandle en konkret problemstilling

Vejledere der står til rådighed i FS2014 Nicole Baumgarten (på engelsk; om engelsk eller engelsk-tysk kontrastivt) Maria Bonner (på engelsk, tysk, dansk; om tysk eller om engelsk-tysk, dansk-tysk kontrastivt) Maria Egbert (sprog aftales med ME selv) Søren Wind Eskildsen (sprog aftales med SWE selv) Kerstin Fischer (på engelsk og tysk; om engelsk eller tysk, om dansk på visse betingelser) Pia List (på engelsk, tysk, dansk; om tysk og dansk) Irene Simonsen (på engelsk, tysk, dansk; om dansk og tysk-dansk kontrastivt) Okt. 2012

Vejledning, jf. Studievejledningen pkt. 5.2.3 Tag kontakt til en vejleder, som ”passer til” emnet Lav faste aftaler med vejlederen – og overhold dem! Afklar forventninger med vejlederen (vejledningstid, krav til opgaven etc.) Vejledning til BA-projektet omfatter ca. 6 arbejdstimer (inkl. læsning af de sider der afleveres). Dette arbejdsforbrug inkluderer også den tid, som vejlederen måtte bruge på at besvare e-mails. Husk at det i udgangspunktet er jeres egen opgave at finde et emne og litteratur til jeres emne.

Vær opmærksom på jeres vejleders frist(er), især for godkendelse af problemformuleringen: […] Hvad angår godkendelse af problemformulering ifm. BA-projektet fastsætter vejlederen en dato for, hvornår problemformuleringen skal afleveres. Afleveres problemformuleringen ikke rettidigt, frafalder retten til yderligere vejledning i forbindelse med udarbejdelsen af projektet.”

Ekstern censur; 7-trinsskalaen Vægtning på eksamensbeviset: 15 ECTS Aflevering: Projektet afleveres digitalt på BB. (OBS: Det er ikke ændret i Studieordningens § 16, men det er en ny regel fra 2014) Bedømmelse: Ekstern censur; 7-trinsskalaen Vægtning på eksamensbeviset: 15 ECTS Alle opnåede karakterer på uddannelsen vægter 1 på nær BA-projektet, som vægter 2. Resumé: Et manglende resumé vil bevirke, at BA-projektet ikke bestås. Et godt hhv. dårligt resumé kan trække den samlede bedømmelse en karakter i hhv. op- eller nedadgående retning.

OBS: Fællesbestemmelserne§9: SPROG ”Ved bedømmelsen af bachelorprojekt, kandidatspeciale, masterprojekt og andre større skriftlige opgaver skal der ud over det faglige indhold også lægges vægt på den studerendes stave- og formuleringsevne, uanset hvilket sprog eksamenspræstationen er affattet på.” (Fællesbestemmelserne, § 9) Juni 2009

Præsentation af studieordningens bestemmelser Opslagstavlen http://www.sdu.dk/Information_til/Studerende_ved_SDU/Din_uddannelse/Bachelor/IVK_Sproglig_kultur_og_formidling_bachelor/Opslagstavlen Datooversigt  Præsentation af studieordningens bestemmelser  Generel information: Dansk / Deutsch  Hidtidige BA-projektemner på BA i sproglig og kulturel formidling  Vejledning til udarbejdelse af forside Blanket til emnevalg Okt. 2012