Præsentation til eksamen i ERHVERVSCASE Udarbejdet af: nn
Indhold Problematik Løsningsforslag Konsekvenser
Problematik og Løsningsforslag Vision ↔ praksis En mere snæver målgruppe
En mere snæver målgruppe Segmentering: Demografiske kriterier - køn - alder Psykografiske kriterier - brugergrupper - brugssituation Adfærdskriterier - Minerva-modellen
En mere snæver målgruppe Moderne BLÅ GRØN Pragmatisk GRÅ Idealistisk VIOLET ROSA Traditionel
En mere snæver målgruppe Definition af ny målgruppe: ” Mænd og kvinder i alderen 20-35 år, der er eliteidrætsudøvere primært indenfor løb, cykling og triatlon og som tilhører det blå segment”
Korrigeret mission Mission 2004: Mission i dag: ”Newline udvikler ultimative betingelser for aktive mennesker på alle niveauer og sætter dem i stand til at yde deres bedste og nå nye mål.” ( Kilde: www.newline.dk ) Mission i dag: ”Newline udvikler ultimativ beklædning til eliteidrætsudøvere, som sætter dem i stand til at yde deres bedste og nå nye mål.”
Konsekvenser Newline opnår deres vision: ”ét navn – ét symbol – én identitet”