Download præsentationen
Præsentation er lastning. Vent venligst
1
Segmentering
2
MARKEDSANDELE/MÅLGRUPPER
3
HVEM ER DU??? HVAD SER DU?? HVORNÅR??
4
Livsstilsundeersøgelse
Væk fra højre venstre akserne der primært handler om velstand. Geografiske forhold Hovedstad / Provins. / Land / By.
5
HVORDAN VÆLGER VI??
6
Andre modeller man kan bruge
SWOT Smuk modellen Maslows behovspyramide
7
Operative segmenteringer
Alder Køn Familietype - børn/ikke børn Husstandsstørrelse Boligforhold - boligtype, alder og størrelse, ejerforhold Personindkomst Husstandsindkomst Erhverv, beskæftigelse Uddannelse Bil - rådighed over en eller flere biler
8
Partifordelingen
9
Politisk Segmentering
(indrigsministeriet)
10
Socialklasser Socialgruppe I
Store selvstændige: Selvstændige i by-erhverv med lang, videregående uddannelse. Selvstændige i by-erhverv med 21 ansatte og derover. Godsejere. (propritærer) Topfunktionærer: Funktionærer med lang, videregående uddannelse. Funktionærer med 51 underordnede og derover.
11
Socialklasser Socialgruppe II Større selvstændige: Selvstændige i byerhverv med mellemlang, videregående uddannelse Selvstændige i byerhverv med 6-20 ansatte. Højere Funktionærer med underordnede. Funktionærer Funktionærer med MVU
12
Socialklasser Socialgruppe III: Mindre selvstændige i by-erhverv: Selvstændige i byerhverv med 0-5 ansatte Mindre selvstændige i landbrug: Gårdejere Mellem-funktionærer: Funktionærer med 1-10 underordnede
13
Socialklasser Socialgruppe IV: Husmænd Underordnede Funktionærer: Funktionærer med 0 underordnede Faglærte arbejdere Socialgruppe V Ikke-faglærte arbejdere
14
Socialklasser Udenfor socialgruppeinddelingen: De der aldrig har haft arbejde
15
Andel dagligrygere blandt mænd og kvinder i forskellige socioøkonomiske grupper. I procent.
16
Segmentering En analyse metode der beskriver en målgruppe ud fra værdier. Disse er afgørende for en målgruppes interesse mønstre og hermed købsmotiv Det er således menneskets ”selvsyn” der er styrende for valg af produkter
17
Grøn Blå Rosa Violet Minerva modellen Fællesskabsorienteret
Individorienteret Fællesskabsorienteret Rosa Violet
18
Gallups kompas
19
Conzoom conzoom® Klassifikation Danmark beskriver den danske befolkning i 8 grupper og 30 typer. Hvem er du selv? F.eks. A Boligejere med overskud
20
International segmentation
Lignende præsentationer
© 2024 SlidePlayer.dk Inc.
All rights reserved.