Ledelse i Praksis Domstolene i det sydlige Jylland 5. Lektion 3. Februar 2014
1.Siden sidst? Spørgsmål, kommentarer? 2.Ledelse af teams 3. Appreciative Inquiry 4. Øvelse – ligeud eller diskret? 5. Innovation 6. Selvledelse 7.Netværk 8. Transaktionsanalyse, kort 9. Klap, spil, mærker, drivkræfter 10. Relationstrappen 11.
Forming – Teamet dannes, og konflikter søges undgået, selv om man er lavt på relationstrappen. Deltagerne har fokus på at blive accepterede Storming – behov for koordinering og prioritering af teammedlemmernes opgaver – plads til forskellighed vigtigt
Norming – fasen, hvor roller og normer er ved at være på plads, og medlemmerne tager medansvar – relationstrappens ansvarsfase Performing – teamet bliver “high-performing”. Opgaver løses kompetent, effektivt og yderst selvstændigt. Motiverede og kvalificerede medlemmer, løser kompekse opgaver. Adjourning – opgaven fuldføres, teamet opløses
Husk de foreskellige ledelsesstile og de forskellige profiler – og hvor vigtigt det er at nå palletten rundt! Konflikthåndtering kan med fordel bruges med skelen til folks profiler!
Respekterer alt det gode, folk har gjort Er anerkendende I sit udgangspunkt Rigtigt brugt, kan det flytte bjerge! Ved forandringer, brug det som dagsorden, og tænk processen godt igennem!
Øvelse, vi snød for sidst: Sig det ligeud, eller diskret.
Innovation: Nye løsninger til at levere bedre produkter og service – for færre ressourcer Forskel på innovation og kreativitet: K: Evnen til at lege med ideer, tanker, muligheder – en proces I: Nyskabelse, der tilvejebringer økonomisk værdi – forbundet med en strategisk retning.
Medarbejderdreven innovation Borgerdreven innovation Brugerdreven innovation Kundedreven innovation Det brændende spørgsmål!
Selvledelse: Medarbejderen bliver nærmest sin egen leder
Netværk: 4 håndtryk fra Obama? Aktiver den sociale kapital I netværkene! Drøft 2 og 2, om I erbevidste nok om netværk hos jer? Kunne det gøres bedre?
Coaching-øvelse 1 time!
0 Innovativ, kundefokus, meget dansk og kreativ.
Q.
Til næste gang: Gerne mere Hildebrandt på Youtube! Kapitel