Ledelse i Praksis Domstolene i det sydlige Jylland 5. Lektion 3. Februar 2014.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Gitte Rosholm Advice A/S
Advertisements

Hvilken forskel gør spørgsmål?
Social Kapital – rig på relationer
Kompetenceområde 1 • Får folk til at spille sammen • Motiverer og inspirerer folk til at gøre deres bedste • Viser tillid til, at folk kan løse opgaven.
LinkedIn Intro.
SOCIAL KAPITAL - EN FÆLLES SAG
En ultra kort og praksisnær introduktion til mentaltræning
Divergent og Konvergent
Kreativitet og innovation i ALT
Lederudvikling.
UDVIKLINGSKATALOG - A •være mere direkte og krævende overfor andre •påtage sig nye varierede opgaver noget oftere •bruge sin autoritet noget mere •træffe.
Fra service til policy innovation: Lokalpolitikernes rolle i innovationsskabelse Eva Sørensen Roskilde Universitet og Universitetet i Nordland.
Styrket kundebetjening gennem et kompetent arbejdsfællesskab
Produktion og Logistik
Old timers and newcomers
PRODUKTER – DEL 1. Ledergruppen • Melde ærligt ud og slå ihjel – i både drift og udviklingsprojekter gennem ledelsesmæssige prioriteringer • Skabe motivation.
Møde for kontaktpersoner – Høng 10. September 2013.
Domstolene i det sydlige Jylland
Tofthøjskolen nu og i fremtiden Skoleplanarbejde 2011.
ß Iværksætterens udfordringer og muligheder Louise Rønne, Republikken.
FDF.dk/landslejr. Indledning •Struktur og planlægning –Hvad skal holdlederen overveje inden lejren –Hvad er holdlederens rolle på lejren •Alle skal trives.
Byggecentrum Innovation i markedsføringen Middelfart 1. februar 2010.
Nyt ansvar.
Kompetencebeskrivelser for ledelsesteamet Skolerne i Ullerslev
Fuld fart frem… anderledes måde.. Hvorfor skal vi være innovative/entreprenante? Den globale udfordring Vi skal konkurrere på produkter og services.
Teambuilding - selvevaluering
Hverdagens Helte i Danfoss Floor Heating
Ledelse af frivillige i det kirkelige arbejde v. Dorte Kappelgaard Roskilde d. 5. september 2011.
Den gode medarbejder Hvad er en god medarbejder?
Innovation – et mindset hos ledere og medarbejdere Tina Lambrecht Danske Fysioterapeuter.
Fagdidaktisk kursus i religion
Projektlederens rolle(r)
Workshop om læringsmiljø – Hvad, hvorfor og hvordan?
Effektiv mødekultur Formål: At udvikle en velstruktureret og effektiv mødekultur 1 Hvad er effektiv mødekultur? 2 Hvad er mål/resultat (Output)? 5 Hvordan.
Hvad virker motiverende på dig når du arbejder med projektet ?
Opfølgning på TULE xxx Koncern HR
Brugernes kreativitet - Kreative processer i innovation med inddragelse af brugerne Ditte og Marianne Den 8. februar 2007.
BackIIBasic En undervisningscase i entrepreneurship
1 Wischmann Innovation © BESTYRELSENS OPGAVER. 2 Wischmann Innovation © - udvikle visioner, mål og strategi Det er generalforsamlingen, som godkender.
Procesværktøjer.
Hvad er mål/resultat (output)?
Folkeskolereformen Et fagligt løft af folkeskolen.
Den anerkendende interviewform
Værdigrundlag Vision og mission Værdier og mål Oktober Version 2.1.
Læring i spændingsfeltet mellem det planlagte og det uforudsete Lone Thellesen, adm. direktør i Dacapo Teatret.
Team En gruppe er en samling mennesker, der Har fælles mål
UDDANNELSER I UDVIKLING – side 1 Skolebiblioteket som læringscenter Rikke Schultz
Udviklingsprojekt - Drømmeskole Skoleår 2011/2012 og 2012/2013 En fælles rejse.
PBJ Consult A/S – Mere end et systemhus HR i øjenhøjde
Barndommen er fremtiden Fremtidens institutioner 2015
VidenDanmark VG Digitalisering og procesorientering 8. december 2014.
Konfliktløsning ”Det er min dystre overbevisning, at mennesker kun kan blive enige om det, der ikke interesserer dem.” Bertrand Russel Ordet betyder sammenstød.
Det autentiske menneske Autentisk lederskab © Udviklings & Kompetencegivende Coachingforløb.
Afsenderfokuseret branding Modtagerstyret branding
INNOVATION I FAGENE - KONFERENCER ÅRHUS OG FREDERIKSBERG SEPTEMBER 2014 MEDIEFAG.
Dansk ledelsesstil og tillid som global konkurrencestyrke
Fremtidens Socialpsykiatri – i andre klæder!
At gøre virksomhedens ambitioner synlige
INNOVATIV KIRKE Et forløb for menigheder, der ønsker at være mere kreative og nyskabende.
INNOVATIV KIRKE Et forløb for menigheder, der ønsker at være mere kreative og nyskabende.
Skriv hver især jeres tanker på post it… Hvad tænker du om Innovation? I har 5 min.
Introduktion til øvelsen ”Bidrag til kerneopgaven” Formål med øvelsen Forberedelse Indledning Runde 1 Runde 2 Runde 3 Afslutning på øvelsen 2.
Dagens program Pointer på tværs af gruppernes møde 1. Introduktion til Værdistrømsanalyse – en metode til at se på arbejdsgange og opgaver De næste skridt.
- Med fokus på konkrete eksempler fra arbejdet i FU

KONCERNSERVICE STRATEGI 2020
Sæt dit aftryk – udvikling af ideer
Et organisatorisk koncept til udvikling og prioritering
PRODUKTER – DEL 1.
Gruppeudviklingssamtale Trin 1-2-3
Præsentationens transcript:

Ledelse i Praksis Domstolene i det sydlige Jylland 5. Lektion 3. Februar 2014

1.Siden sidst? Spørgsmål, kommentarer? 2.Ledelse af teams 3. Appreciative Inquiry 4. Øvelse – ligeud eller diskret? 5. Innovation 6. Selvledelse 7.Netværk 8. Transaktionsanalyse, kort 9. Klap, spil, mærker, drivkræfter 10. Relationstrappen 11.

Forming – Teamet dannes, og konflikter søges undgået, selv om man er lavt på relationstrappen. Deltagerne har fokus på at blive accepterede Storming – behov for koordinering og prioritering af teammedlemmernes opgaver – plads til forskellighed vigtigt

Norming – fasen, hvor roller og normer er ved at være på plads, og medlemmerne tager medansvar – relationstrappens ansvarsfase Performing – teamet bliver “high-performing”. Opgaver løses kompetent, effektivt og yderst selvstændigt. Motiverede og kvalificerede medlemmer, løser kompekse opgaver. Adjourning – opgaven fuldføres, teamet opløses

Husk de foreskellige ledelsesstile og de forskellige profiler – og hvor vigtigt det er at nå palletten rundt! Konflikthåndtering kan med fordel bruges med skelen til folks profiler!

Respekterer alt det gode, folk har gjort Er anerkendende I sit udgangspunkt Rigtigt brugt, kan det flytte bjerge! Ved forandringer, brug det som dagsorden, og tænk processen godt igennem!

Øvelse, vi snød for sidst: Sig det ligeud, eller diskret.

Innovation: Nye løsninger til at levere bedre produkter og service – for færre ressourcer Forskel på innovation og kreativitet: K: Evnen til at lege med ideer, tanker, muligheder – en proces I: Nyskabelse, der tilvejebringer økonomisk værdi – forbundet med en strategisk retning.

Medarbejderdreven innovation Borgerdreven innovation Brugerdreven innovation Kundedreven innovation Det brændende spørgsmål!

Selvledelse: Medarbejderen bliver nærmest sin egen leder

Netværk: 4 håndtryk fra Obama? Aktiver den sociale kapital I netværkene! Drøft 2 og 2, om I erbevidste nok om netværk hos jer? Kunne det gøres bedre?

Coaching-øvelse 1 time!

0 Innovativ, kundefokus, meget dansk og kreativ.

Q.

Til næste gang: Gerne mere Hildebrandt på Youtube! Kapitel