Odder Gymnasiums iPad-projekt Susanne Th Jensen & Yago Bundgaard, Odder Gymnasium. Uddannelsesforum 2011.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Status på implementering af digitaliseringsstrategi
Advertisements

Lablæring Uddannelsesforum 2011 Projekt i Sosuuddannelsen
MEDIEKULTUR OG SKOLEKULTUR
D EN TVÆRGYMNASIALE OG TVÆRSPROGLIGE PROCES I G EFIONPROJEKET Konference for netværksprojektet vdr. fremmedsprog i gymnasiet. 14. marts 2012 Anne Vase,
5 IT-didaktiske principper
Skolebiblioteket indgår som en central del af skolens læringsmiljø og fungerer som skolens innovative, formidlende og pædagogiske læringscenter. Skolebiblioteket.
Velkommen til 10.A Gentofte 10. klassecenter
Opfølgning på web-undersøgelse
Strategi for brug af digitale medier i undervisningen
Sekvens 3: Diskussion i fokusgrupper Skolenetværk vedr. formativ evaluering og udvikling af skolekultur Arbejdsseminar 1, Fredericia Gymnasium 15/1/14.
MEDIEPÆDAGOGISKE VEJLEDNINGSVÆRKTØJER
Frøslev-Padborg skole
Midtvejskursus i biologi efteråret 2001 Teknologistøttet undervisning - Pædagogik og værktøjer.
Lærerprofessionen.
Fremtidens skole Gruppe 5.
Mulernes Legatskole Trivselspolitik – attraktive arbejdspladser
Vision Uddannelsesparate unge
Ledelsesudvikling på Københavns Universitet
Opsamling på gruppearbejde på SIP2. Tema SIP 3: ”At skolerne udvikler deres undervisningspraksis, undervisningsorganisering og årsplanlægning med henblik.
Air Force Training Centre Vi vil Blended Learning 1 PF.
O DDER G YMNASIUM S TX - ALMENT GYMNASIUM MED CA 500 ELEVER & 55 LÆRERE HTTP :// WWW. ODDER - GYM. DK / “Fra selvledelse & medledelse til delt lederskab”
Gymnasielle Skoleprojekter 2011/2012
Rosenlundskolen - på vej ind i folkeskolereformen
Observation af din/andres undervisning –
Læringsstile i Friskolen Surfer…. Læringsstile i Friskolen Program: Oplæg om Læringsstile i friskolen Workshop Workshop.
Vejlederens funktion i det problemorienterede projektarbejde
Tinderhøj Skole Den digitale skole i Rødovre
Lærermiddelkultur(er)?
Mundtlig fremlæggelse
FREDERICIA GYMNASIUM OG HF KULT-FAGET CHRISTINA SPANGGAARD, SEPT. 2011
Fra enkeltlærerprojekt til skoleprojekt Konference om undervisningsformer og –medier i de gymnasiale uddannelser, AU 29. april 2014 Dorte Fristrup, rektor,
Ressourcecenteret Specialreform 2.0: Oprettelse af ressourcecentre på alle folkeskoler i København Mål: At styrke tidlig indsats og bedre inklusion Sikre.
AT9 - 2g April-maj 2007 Formalia 16 moduler 4 timers elevtid Der arbejdes individuelt, i par eller i grupper (max 4 medlemmer) Individuel fremlæggelse.
- fra digitalt læremiddel til digitalt læringsforløb
Ipads i en skole i bevægelse Bente Meyer, Institut for Læring og Filosofi, Aalborg Universitet, København,
1 Vejlednings- opgaven v. projektleder Martin Finderup Andersen.
SIP 3 Når hele skolen er med: KLAR-PARAT-STUDIERETNING
Problemstilling Hvordan tilrettelægges et læringsforløb der understøtter lærens kompetenceudvikling ved implementering af ipads i undervisningen Lærerne.
Virtuel vejledning Handelsgymnasiet i Ballerup. Udfordring: Ved større skriftlige arbejder er det et problem, at kun et mindretal af vores elever søger.
IT-baserede retteformer –erfaringer fra et udviklingsprojekt Udviklingsprojektets titel: Udvikling af god praksis ved feedback på elevernes kollektive.
Udviklingsprojekt - Drømmeskole Skoleår 2011/2012 og 2012/2013 En fælles rejse.
Nye strukturer i ledelse: Pædagogisk ledelse som holdsport Ungdomsringen 25. oktober 2012.
Nye digitale muligheder i overbygningen KL, Odense Birgitte Holm Sørensen Forskningsprogrammet Medier og it i læringsperspektiv DPU, Aarhus Universitet.
Lærerprofessionen.
Netværksmøde den Erfaringer med Flipped Classroom på Silkeborg Gymnasium.
Sunds skole Evaluering
Kildeskolen Kildeskolens struktur. Skolens formål skabe et alsidigt og udfordrende læringsmiljø danne grupper af en størrelse som præges af mangfoldighed.
Gymnasielle Skoleprojekter 2011/2012 Gribskov gym Rødkilde gym, Vejle Birkerød gymnasium Faaborg gym Egå gym, Aarhus Tietgenskolen, Odense Espergærde gym.
Skolen og den sociale arv
Univeristy College Syddanmark, 23. marts 2015 – set fra evaluators perspektiv Dorthe Carlsen. Odense,
Planlægning, proces og evaluering
It i de gymnasiale uddannelser Udstyr og anvendelse, 2010.
HELHED på Enghaveskolen Skoleåret HELHED på Enghaveskolen Definition på helhed De bedst mulige betingelser for at fremme det enkelte barns udvikling.
Studiefællesskaber videnskabsteori i almen studieforberedelse undervisning uden for klassen Favrskov Gymnasium
Modersmålsgruppen Klassematch A, B og C Tværgående temaer Almendidaktiske vurderinger.
Formidlingskursus 2014 Gymnasiepraktik og Det rullende Universitet Klasserumskultur og elevernes forskellighed Susanne Th. Jensen Vicerektor Odder Gymnasium.
Papirløse klasser – muligheder og umuligheder
1 Aarhus Universitet Afrunding 28. November 2011 Undervisningsorganisering, - former og - medier på langs og tværs af fag og gymnasiale uddannelser.
LÆRING, DER SES!.
Studie Område 2 Eksamen Fra gymnasieelev til studerende
FORTÆL I POWERPOINT - FANTASTISKE FABLER. FORTÆL I POWERPOINT Går du med tanker om, hvordan du kan få dine elever til at lave fortællinger med tekst,
O DDER G YMNASIUM S TX - ALMENT GYMNASIUM MED CA 500 ELEVER & 55 LÆRERE HTTP :// WWW. ODDER - GYM. DK / Fra selvledelse & medledelse til delt lederskab”
Evaluering på EGY Disposition: - Fra evalueringsplan til evalueringsstrategi - konkrete evalueringer og ”værktøj” - perspektivering ”Man kan ikke måle.
Samarbejde mellem UU Aarhus og helhedsplanen i Vandtårnsområdet Samarbejde mellem UU Aarhus og helhedsplanen i Vandtårnsområdet - Når UU er en integreret.
Praktikvejlederuddannelsen Fjernundervisning. Hvad er fjernundervisning? ”Fjernundervisning betegnes som undervisning, der ikke som udgangspunkt forudsætter,
AT AT AT AT AT Tell me, I’ll forget Show me, I’ll remember
informationsmøde - Frederiksberg Gymnasium
Oplæg om den styrkede pædagogiske læreplan V
Projekt: Koncept til formidling
Din uddannelse – it-baseret November 2018
Præsentationens transcript:

Odder Gymnasiums iPad-projekt Susanne Th Jensen & Yago Bundgaard, Odder Gymnasium. Uddannelsesforum 2011

Fokus Projektets "hvorfor?" og iPad'ens læringsmæssige potentiale Projektets rammer og organisering De første erfaringer

Hvorfor?

Hvorfor? Påstand: IKT er en motor i elevens faglige og almene dannelse. Vi mener at iPad'en er et læringsredskab, der i særlig grad realiserer det læringspotentiale IKT har. Udviklingsprojekter er et strategisk ledelsesredskab.

Hvorfor iPad'en? Mobilitet Muliggør brug af nye formidlingsformer / rige medier Udvikler lærer- og elevroller

Projektets organisering og dets rammer

Hvordan? Tværfaglighed, læringsstile, kreativitet Nye formidlingformer Eleven kan undersøge, bearbejde og formidle verden uden for klasselokalet. Mobilitet Åbner nye Læringsrum De faglige fællesskaber udvides.

Projektets rammer Studieretning: SA, EN, ma Tilfældigt sammensatte elever Prikkede lærere Eleverne låner enheden Apps betales af skolen Eleven bruger bærbar hjemme Projektet er 3-årigt i vores verden Klassen er paperless

Løbende evaluering fra AU og UVM Projektplan Efterår 2011 Forår 2012 Opstart Fokus: Infrastruktur Noter, backup, videndeling Udviklingsfase Fokus: Udvikling af faglige forløb hvor iPad'en bruges til se nye læringsrum samt lærer- og elevroller. Evaluering Fokus:Erfaringsopsamli ng og tilpasning ift. Det videre forløb. Løbende evaluering fra AU og UVM

Projektets public governance-struktur

Dagens program 1000-1100: projektstatus 1115-1210: Møde med elever og lærere 1240-1355: følge matematikundervisning

Erfaringer fra første fase... Infrastruktur, videndeling, klasserum

Projektets indhold

Brugen af Apps Apps til understøttelse af infrastruktur Faglige apps Produktionsapps

Konklusion Apps er ubetinget egnede Administrative udfordringer Kollaborationsudfordringer

Udfordring! Den individuelle device i et læringsmiljø, der er kollaborativt og forudsætter på videndeling. Aktivisme

Erfaringer - iBøger Stor tilfredshed med fleksibilitet Ingen merværdi ift eBøger

Erfaringer - klasserumskulturen Åbenhed Social kontrol Convenience

Erfaringer - lærerroller Rammesættende Evaluator Normskabende Strukturskabende Vejledende

Udeståender... Samspil med andre tiltag - elektronisk stillede opgaver fungerer ikke på iPads Kan pt. ikke medbringes til mdt. eksamen.

Erfaringer - Apps Apps til understøttelse af infrastruktur. Faglige apps. Produktionsapps

Erfaringer - Apps Apps til understøttelse af infrastruktur. Faglige apps. Produktionsapps

Dialog

Tak Kontakt:Yago Bundgaard (yb@odder-gym.dk)