Invitation til skolebestyrelserne

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Hvor er vi nu? En levende skole – hele dagen Viden og ikke vaner
Advertisements

Skolereform august 2014………………
Folkeskolereformen Hvad og hvorfor?.
Forældreorientering Skolereformen.
Folkeskolereformen Et fagligt løft af folkeskolen.
Møde om Folkeskolereformen og idrætsforeningerne 4. December 2013.
Folkeskolereform 2014 Mål 1) Folkeskolen skal udfordre alle elever, så de bliver så dygtige, de kan. 2) Folkeskolen skal mindske betydningen af social.
Læringsreformen En stor forandringsproces er i gang i folkeskolen. Det handler ikke blot om implementering af en ny lov. Det handler om omstilling og udvikling.
Forældrearrangement om folkeskolereform
Information om folkeskolereformen tirsdag den 29. april 2014 mellemtrinnet.
Velkommen til informationsaften om skolereformen den 22. maj 2014.
Ny Skolereform Sådan gør vi i Vonsild
Folkeskolereform 2014 Mål 1) Folkeskolen skal udfordre alle elever, så de bliver så dygtige, de kan. 2) Folkeskolen skal mindske betydningen af social.
Tre klare mål 1.Folkeskolen skal udfordre alle elever, så de bliver så dygtige, de kan –Mindst 80 pct. af eleverne skal være gode til at læse og regne.
Skolereformen i Greve - lad os sammen gøre en god skole bedre Møde i Samfund & Skole 30. oktober 2013.
Oplæg om skolereform på Kalbyrisskolen
Information om folkeskolereformen mandag den 28
Skolereformen – Skovvangskolen fra 1. august 2014
Skolereformen - mål Ambitiøst løft af folkeskolen: •Børnenes læring og faglige niveau skal styrkes •De unge skal have de bedste muligheder for at tage.
Ny folkeskolelov Ikrafttrædelse August Overordnede rammer En længere og varieret skoledag • 30 timer for børnehaveklassen til 3. klasse, • 33 timer.
Juelsminde Skole 2. juni 2014 Skolereform 2014.
Folkeskole-reformen August 2014.
På vej mod folkeskolereformen
DE TRE KLARE MÅL - REFORMEN  Folkeskolen skal udfordre alle eleverne, så de bliver så dygtige de kan.  Folkeskolen skal mindske betydningen af social.
Skolereformen Trivsel Faglighed Læring.
Tilføj hjælpelinier: 1.Højreklik et sted i det grå område rundt om dette dias 2.Vælg ’Gitter og Hjælpelinier...’ 3.Tilvælg ’Vis hjælpelinier på skærm’
Reformmesse på Sofiendalskolen
Skolereform august 2014………………
Skolereformen kort fortalt - reformens mål
Information om folkeskolereformen mandag den 28
Folkeskolereform pr. 1. aug Ambitiøst løft af folkeskolen •Børnenes læring og faglige niveau skal styrkes •De unge skal have de bedste muligheder.
Skolereform & Arbejdstidsaftale Efterår: Processer og forhandlinger for skoleledere og TR 3. oktober: Stormøde for alle interesserede 16. januar: Skoleafdelingens.
Folkeskolereform 2013 Hammerum Skole.
Skemamøde 2014 den på Katrinebjergskolen.
Møde vedr. Ny Skolereform og Ny Struktur i SFO
Hvad skal folkeskolen? For det første skal folkeskolen udfordre alle elever, så de bliver så dygtige, de kan. For det andet skal folkeskolen mindske.
0.-6. årg., Haderslevreformen og Folkeskolereformen Juni 2014
Folkeskolereformen - generel information
Informationsaften om folkeskolereform og skolebestyrelsesvalg Allingåbro Børneby.
FOLKESKOLEREFORMEN Ellekærskolen.
Dialogmøde tirsdag den 17. juni 2014
Tre klare nationale mål
Vibeholmskolen august 2014 Den nye skolereform Indskolingen.
Velkommen til forældre, foreningslivet og øvrige interessenter Aftenens program i overskrifter: Velkomst ved skolens ledelse Bestyrelsens årsberetning.
Aftale om et fagligt løft af folkeskolereformen
Folkeskolereform Version 1.0
Den ny Folkeskolereform. MÅL 1) Folkeskolen skal udfordre alle elever, så de bliver så dygtige, de kan. 2) Folkeskolen skal mindske betydningen af social.
Folkeskolereformen Esbjerg kommune
Vibeholmskolen august 2014 Den nye skolereform Udskolingen.
Velkommen - Informationsmøde om kommende skoleår.
Folkeskolereformen Malling Skole - så langt er vi nu 14. maj 2014.
Skolereformen, Hattingskolen
Folkeskolereform 2014.
Informationsmøde tirsdag den 10. juni Reformen - formål 1.Folkeskolen skal udfordre alle elever, så de bliver så dygtige, de kan. 2.Folkeskolen.
Velkommen til informationsaften om skolereformen den 12. juni 2014.
 Andelen af elever i den almindelige undervisning skal i 2015 være 96% af det samlede elevtal i FSK – mod 94,4% i dag.  Det svarer til ca elever,
Folkeskolereform 1.August Overordnede mål for folkeskolen Folkeskolen skal udfordre alle elever så de bliver så dygtige som de kan. Folkeskolen.
Folkeskolereformen Lystrup Skole. Dagsorden Reformen generelt Skolehverdagen i børneperspektiv Skole-hjemsamarbejdet.
GØR EN GOD SKOLE BEDRE! 1.Folkeskolen skal udfordre alle, så de bliver så dygtige, de kan 2.Folkeskolen skal mindske betydningen af social baggrund i.
Informationsmøde 17. juni Forældre Skolereformen på Rønneskolen.
Læringsreform i Hillerød. Tre overordnede mål: 1.Folkeskolen skal udfordre alle elever, så de bliver så dygtige, de kan 2.Folkeskolen skal mindske betydningen.
Skolereform – Fourfeldtskolen 2014 Steffen Lawaetz
Velkommen til infomøde om Skolereformen
Program Velkomst Digital indskrivning Forårssfo på Holluf Pile Skole
Velkommen til Fyraftensmøde 26.marts 2014 på Rosendalskolen
Folkeskolereform august 2014 Velkommen til oplæg om implementeringen af folkeskolereformen på Haldum-Hinnerup Skolen.
Reform til Kærbyskolen Overordnede mål - Folkeskolen skal udfordre alle elever, så de bliver så dygtige de kan. -Folkeskolen skal mindske betydningen af.
SKOLE- REFORM En ny retning – en ny skolevej. De gode intentioner Folkeskolen skal udfordre alle elever, så de bliver så dygtige, de kan. Folkeskolen.
Velkommen til Vestervangsskolen
Skolebestyrelsens arbejde Præsentation til forældremøde.
Præsentationens transcript:

Invitation til skolebestyrelserne ”Skolereformen og skolebestyrelsernes rolle” Fagsekretariatet inviterer alle skolebestyrelser til en aften, hvor vi sætter fokus på skolereformen og skolebestyrelsens rolle. Mødet finder sted tirsdag d. 18. februar kl. 19 - 21 i Aulaen på Niels Ebbesens skolen Undervisnings- og Børneudvalget deltager også i aftenen, så der bliver lejlighed til forskellige drøftelser. Skolereformen – hvordan bliver skoledagen fra august 2014 - hvor er vi med de politiske beslutninger, hvilke initiativer er der i gang i Skanderborg Kommune og hvad er bestyrelsernes rolle? Mødet er tilrettelagt med en blanding af oplæg og drøftelser i plenum.

SKOLEREFORM eller ”NY SKOLE”

Overordnede mål for ”NY SKOLE”: Folkeskolen skal udfordre alle elever, så de bliver så dygtige, de kan Folkeskolen skal mindske betydningen af social baggrund i forhold til faglige resultater Tilliden til og trivslen i folkeskolen skal styrkes blandt andet gennem respekt for professionel viden og praksis

En længere og varieret skoledag med mere og bedre undervisning

En længere og varieret skoledag med mere og bedre undervisning Klasse 30 timer pr. uge (28 timer) 2. klasse 3. klasse 4. klasse 33 timer (30 timer) 5. klasse 6. klasse 7. klasse 35 timer (33 timer) 8. klasse 9. klasse

En længere og varieret skoledag med mere og bedre undervisning Klasse 30 timer pr. uge (28 timer) 2. klasse 3. klasse 4. klasse 33 timer (30 timer) 5. klasse 6. klasse 7. klasse 35 timer (33 timer) 8. klasse 9. klasse Klasse I alt 25 lektioner 2. klasse 3. klasse 26 lektioner 4. klasse 30 lektioner 5. klasse 31 lektioner 6. klasse 7. klasse 32 lektioner 8. klasse 9. klasse

En længere og varieret skoledag med mere og bedre undervisning Et kompetenceløft af lærere, pædagoger og skoleledere

En længere og varieret skoledag med mere og bedre undervisning Et kompetenceløft af lærere, pædagoger og skoleledere Få klare mål og regelforenklinger

Mening

DIALOG: Hvad er, for os som forældre, den vigtigste forandring i den Gode ideer Hvad er, for os som forældre, den vigtigste forandring i den ”Nye Skole”? Hvad er det vigtigste at lykkes med? Gode ideer Gode ideer Gode ideer Gode ideer

NY SKOLE NYE PRINCIPPER

Skolebestyrelsens princip for: ”LEKTIEHJÆLP”

”LEKTIEHJÆLP” ”Bevægelse i skolen” Skolebestyrelsens princip for: ”LEKTIEHJÆLP” Skolebestyrelsens princip for: ”Bevægelse i skolen”

”LEKTIEHJÆLP” ”Bevægelse i skolen” Skolebestyrelsens princip for: ”LEKTIEHJÆLP” Skolebestyrelsens princip for: ”Bevægelse i skolen” Skolebestyrelsens princip for: ”Samarbejdet med lokale foreninger, virksomheder og andre kulturinstitutioner”

”Skoledagens organisering” Skolebestyrelsens princip for: ”LEKTIEHJÆLP” Skolebestyrelsens princip for: ”Bevægelse i skolen” Skolebestyrelsens princip for: ”Samarbejdet med lokale foreninger, virksomheder og andre kulturinstitutioner” Skolebestyrelsens princip for: ”Skoledagens organisering”

”Samarbejdet mellem skole og hjem” ”Skoledagens organisering” Skolebestyrelsens princip for: ”LEKTIEHJÆLP” Skolebestyrelsens princip for: ”Bevægelse i skolen” Skolebestyrelsens princip for: ”Samarbejdet mellem skole og hjem” Skolebestyrelsens princip for: ”Samarbejdet med lokale foreninger, virksomheder og andre kulturinstitutioner” Skolebestyrelsens princip for: ”Skoledagens organisering”

”Samarbejdet mellem skole og hjem” ”Skoledagens organisering” Skolebestyrelsens princip for: ”LEKTIEHJÆLP” Skolebestyrelsens princip for: ”Bevægelse i skolen” Skolebestyrelsens princip for: ”Samarbejdet med lokale foreninger, virksomheder og andre kulturinstitutioner” Skolebestyrelsens princip for: ”Samarbejdet mellem skole og hjem” Skolebestyrelsens princip for: ”Skoledagens organisering” ?