Download præsentationen
Præsentation er lastning. Vent venligst
Offentliggjort afElisabeth Michelsen Redigeret for ca. et år siden
1
Juelsminde Skole 2. juni 2014 Skolereform 2014
2
Skolereformen i praksis fra august 2014
Skoledagens længde En længere og mere varieret skoledag Pædagogerne med i skolen Klasselærerrollen Tidligere sprogstart Den åbne skole Fra undervisning til læring
3
Skoledagens længde Skoledagens længde Hus 1 - 0.-3. kl.: 30 timer (28)
Den samlede tid består af: Fagopdelt undervisning Understøttende undervisning Pausetid Lektiehjælp/faglig fordybelse (2 timer frivilligt for eleverne; men skal tilbydes/læses)
4
En længere og mere varieret skoledag
Fagopdelt undervisning 45 minutters bevægelse om dagen Understøttende undervisning Lektiecafé/fordybelsestimer Science Class på 7. årgang (linjer i udskolingen)
5
Pædagogerne med i skolen
I helhedsskolen har der hidtil været pædagoger ”med i skolen” i Hedensted Kommune Derfor vil forskellen fra nuværende struktur være, at pædagogerne kan indgå i den understøttende undervisning i hele skoleforløbet
6
Klasselærerrollen Klasslærerrollen fordeles på flere Iærere
Kontaktgruppeprincip På Juelsminde Skole har der hidtil været ”delt klasselærerfunktion”
7
Der vil være en indfasningsperiode indtil ordningen er helt gennemført
Tidligere sprogstart Engelsk: 1.-2. klasse: 1 lektion pr. uge Tysk: 5. klasse: 1 lektion pr. uge 6. klasse: 2 lektioner pr. uge 7.-9. kl.: 3 lektioner pr. uge Der vil være en indfasningsperiode indtil ordningen er helt gennemført Evt. 3. sprogfag fra 7. klasse (ikke i 2014/15½
8
Den åbne skole Samarbejde med foreninger, erhvervsliv, musikskole, m.v. Samarbejde i bl.a. profilfag med foreninger, virksomheder
9
Fra undervisning til læring
Øget fokus på undervisningsmål At der fokuseres på MÅLstyring fremfor AKTIVITETstyring
10
Information om Skolereform 2014
: Forældremøder i august/september 2014: Skolereformens betydning for de enkelte klassetrin
Lignende præsentationer
© 2023 SlidePlayer.dk Inc.
All rights reserved.