Dynamisk audio i location- based spil Specialeforsvar ITU d. 16/4 2004.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
IPad, en naturlig del af lege- og læringsmiljøet i Daginstitutionen Mariehønen i Jelling  Mariehønen i Jelling er en aldersintegreret Daginstitution med.
Advertisements

Målgruppen, Konceptet og Kommunikationsplatformen af:
Oplæg v Stine Liv Johansen, ph.d., Aarhus Universitet Opstartsdag i Skanderborg Lørdag den 22. januar 2011.
Multimodalitet i danskfaget med hjemmesider som eksempel
Energi- & Vandværkstedet
E-Læring Gruppe #3. Definition af E-læring Udgangspunktet med E-læring er, at læringsprocessen bliver individuel og der bliver taget højde for den enkeltes.
Blogs for Bibliotekarer Du ka’ godt!. Dagens program •Hvem er vi? •Hvorfor er vi her? •Hvad er en blog? •Hvorfor skal vi bruge blogs? •Hvordan kan vi.
E T LÆRINGSSPIL TIL UNDERVISNING I NBO. O M OS Mads Caspersen:  Ba.scient.math.  Stud.it.  Interesse for leveldesign og læring Christoffer Holmgård.
Hvad er oplevelser – og hvad skal vi med dem?
Informationsforvaltning
v/ Professor Lars Ehlers, Aalborg Universitet
Digitale medier og mobning
Anvendt medialisering ved Fredda Galea
Digital produktion - leg og læring på begyndertrinnet
Projektarbejde En praksishistorie.
Agenda • Visionen – fra Servicessite til forvaltningssite - v. Service- og vicekommunaldirektør Bjørn Thomsen • Processen og de mange udfordringer - v.
JobPAS – En gennemgang PAS-koncepter og Basiskurser v. Steen Hilling, psykolog
Præsentation: Obligatorisk opgave 1
Projekt - mobil interaktion i det fysiske og virtuelle biblioteksrum.
Computerspil Nu da panikken har lagt sig Jonas Heide Smith HERLEV BIBLIOTEK, 12/
DIGITAL DESIGN OG KOMMUNIKATION Åbent hus, 31/
Socialpædagogisk læringsspil Udviklingsseminar I Christian Engel Brund Jeppe Sønderby Christensen
Nytårskur 2014 Anne Skare Nielsen: Fremtidsforsker, Future Navigator
POLITIK LEDELSESSYSTEM
Mobile usability Udvikling af testmetoder til mobiltelefoner Magnus Kjøller Lou Januar 2009.
Ekspansiv læring – Hvad betyder det?
I-Space Niels Henrik Helms, Knowledge Lab SDU. Projektet: Udfordringer i forhold til velfærdsteknologi: Hvordan skaber vi løsninger som både giver mening.
TIL HEST - Sikkerhed ved ridning og omgang med heste
IT i undervisningen.
Audiovisuel betydning
Præsentation til eksamen i ERHVERVSCASE
Arbejdsmarkedsuddannelser – også for personer med læse-, skrive- og regnevanskeligheder Oplæg fra AMU-Fyn Konference d. 22/5 -07.
Hvad er realkompetencevurdering?
Introkursus Køn og ligestilling i udviklingsarbejdet OPFRISKNING AF BEGREBER FRA DAG 1 August 2011.
Vis hjælpelinjer som er en hjælp ved placering af billeder og objekter 1.Højreklik på den aktuelle side og vælg ’gitter og hjælpelinjer’ 2. Sæt kryds ved.
1 Christian Wang: »Skolens nye roller og redskaber i vidensamfundet« SkoleIntra Træf Nyborg 13. april 2005 Skolens nye roller og redskaber i.
Vi holder fast Konference 23. august Hvad? Sociale medier = En teknologi og en praksis, der er blevet gjort mulig med Web 2.0- teknologierne.
Hanne-Pernille Stax, ph.d
Ændr 2. linje i overskriften til AU Passata Light 3. SEPTEMBER 2014 MARIE KJÆRGAARD AARHUS UNIVERSITET AU WORKSHOP ATU, SEP
Økonometri 1: Dummy variable
Apps! Apps! Apps! Nej! Nej! Nej! Per Esmann Jensen about.me/peresmannjensen.
Virtuelle verdener og rum III. 20. februar Konstruktion af 3D-verdener Primærlitteratur: Peter Anders: ”Cybrids” med reference til hans bog, ”Envisioning.
Designprocesser - forbedret via AR
GNU - projektet projektmetode og design
Færre bøger – mere IT Karin Levinsen Forskningsprogrammet Medier og IT I Læringsperspektiv DPU, Aarhus Universitet Hvordan får vi mere it? Skal vi have.
Projekt - mobil interaktion i det fysiske og virtuelle biblioteksrum.
DIGITALE TRENDS BIBLIOTEKERNES DIGITALE PULS LIGE NU.
Case Året er 2031 og staten er i gang med centraliseringen og nu er det blevet skolernes tur. Der skal spares penge på både lærere og undervisningsmaterialer.
Program Erfagruppen d. 2. februar Velkommen og introduktion til ”moodygrafen” Forbrugerstyrelsen tegner deres ”moodygraf” Interview.
Mobil video-læring erfaringer og perspektiver Lisa Gjedde Lektor, ph.d. Institut for Curriculumforskning - DPU ved Projektleder, Niels Tougaard - VisioGuide.
Bibliotekets rolle i børns læring. Afholdes 3-4. maj 2007 på Danmarks Biblioteksskole.
Milles Univers Brainstorm til website til tv serien Mille.
DIGITAL DESIGN OG KOMMUNIKATION Introdag F07 JONAS HEIDE SMITH
Videnskabsteori og metode pkp september 2006
Fornyelsesfase: Visionsudvikling Finn Kensing. Fornyelsesfasen: Visionsudvikling Udgangspunkt: Vi kender ledelsens mål og brugernes behov Formål: –PG:
Øvelser Samlet rapport.
Research & Innovation. Fremlæggelse Vores idé Vores idé Målgruppe Målgruppe Produktet Produktet Hjemmeside Hjemmeside Mobilapplikation Mobilapplikation.
Interaktivitet Undersøgelse af tablet medies interaktivitetsformer Viden kunne muligvis udnyttes bedre Fokus på fungerende prototype.
Mål ● Er der grundlag for at realisere vores koncept og hvordan kunne det realiseres?
Specialeforsvar d. 25/ , IT-Universitetet København Mette Gamborg Jensen & Karina Kold Foldager STORYTELLING - Markedsføring af en kunstorganisation.
Usability ITU, efterår Informations arkitektur ITU Efterår 2007.
Usability ITU, forår 2008 Usability ITU Forår 2008 ’Teori 2’ 3. kursusgang, 14. februar 2008.
Forundersøgelse Fornyelsesfasen: Visionsudvikling.
Samspillet mellem akutafdelingerne og den kliniske basisuddannelse UAO Hanne Arildsen, PKL for FAM i Region Midt Møde i Det Regionale Råd for Lægers Videreuddannelse.
Hvorfor bruge flere medier i undervisningen?. Hvorfor bruge medier i undervisningen? 1.Bekendtgørelsen kræver det: ”It er en integreret del af tyskundervisningen,
Reklamen AirFresher - i denne præsentation vil i få et ind- blik i arbejde bag projektet der handler om: Reklamation af AirFresher. - i vil også finde.
Jan Christiansen Nyborg Gymnasium
Påklædning kommende bestyrelsesmedlemmer Generel del
Robot organisationen Formålet med denne lektion er at give en forståelse af de organisatoriske & dermed også menneskelige parametre der er i spil Som platform.
Spiludvikling.
Præsentationens transcript:

Dynamisk audio i location- based spil Specialeforsvar ITU d. 16/4 2004

Disposition Indledende opsummering - Rikke Fejl og mangler - Pelle Hvad har vi lavet - Rikke Præsentation af brugertests - Pelle Brugeroplevelse - Dan En verden udenfor - Mathilde Proces - Ásta

Fejl og mangler Stedsspecifikke, stedsafhængig, location-based, WLAN (p. 7-8) Hvad har andre gjort (p. 9-12) ”… uden den gængse reference” (p. 35, 3. afsnit) ”… adgang til software” (p. 52, 2. afsnit) ”… er […] arkiveret i form af billeder” (p. 54, 3. afsnit) Målgruppe (p. 68, 99 & 119) Gestalt-principper (p. 81) Tale og talesyntese (p. 84) Lyd i computerspil (p. 91) ”… fordi spillet ved, at der er fjender…” (p. 95) Barthes-fodnoten (p. 104) Semiotisk analyse og metode (p ) En klovn for meget (p. 137) ”… mening med historien” (p. 140, 4. afsnit) ”… undersøge potentialet …” (p. 172) ” … tømt for referencer …” (p. 175)

Hvad har vi lavet Hensigter og hensyn Organisering – gestaltprincipper, soundscapebegreber, mm. Forståelse – lyttemåder, kodning, mm. Oplevelse – kompositoriske guidelines, film, mm.

Brugertesten Formål Antal tests og brugere Antal mænd: 6 Antal kvinder: 6 Alder: Interesse i computerspil: Spillere: 3, Casual: 4, None: 5 Interesse i lyd: ja: 7 nej: 5 Forbehold Resultater

Brugeroplevelsen

En verden udenfor Hvad er det unikke ved vores speciale? Lyd, spil og mobilitet fra en anden vinkel konferencen: ”Mobile Entertainment: User Centred Perspectives” i Manchester, marts adskilte, sammenblandede og ”bedre” verdener soundscapeteorier, ear cleaning-programmer Testbart Information  oplevelse (spil- sammenblanding) spiller, bruger, modtager, performer? Interaktiv lyd til flere mennesker i samme rum Design til ”den virkelige verden”

Lydens potentiale i interaktive medier - spil - bred målgruppe - stedsspecifikt - multiplayer Et velfungerende spil som kan benyttes som kontekst for afprøvning af et interaktivt, auditivt univers

Den aktuelle proces 5 personer med vision og mission Input Koncept udvikling Teori Empiri Hvad har andre gjort? Afprøvning af forskellige spil, lege, ud at se installationer... Mere fokuseret undersøgelse, lyd i forskellige film, spil Akkumulerede viden om de forskellige emner, vi mente var relateret til vores spilkoncept tid læring afprøvning evaluering analyse kravspec plan

Den aktuelle proces 5 personer med vision og mission Input Koncept udvikling Teori Empiri Hvad har andre gjort? Afprøvning af forskellige spil, lege, ud at se installationer... Mere fokuseret undersøgelse, lyd i forskellige film, spil Akkumulerede viden om de forskellige emner, vi mente var relateret til vores spilkoncept tid læring afprøvning evaluering analyse kravspec plan

Den aktuelle proces 5 personer med vision og mission Input Koncept udvikling Teori Empiri Hvad har andre gjort? Afprøvning af forskellige spil, lege, ud at se installationer... Mere fokuseret undersøgelse, lyd i forskellige film, spil Akkumulerede viden om de forskellige emner, vi mente var relateret til vores spilkoncept tid læring afprøvning evaluering analyse kravspec plan

Den aktuelle proces 5 personer med vision og mission Input Viden, prototype, plan, resultater fra brugertest = Bekræftelse af vision Output Koncept udvikling Teori Empiri Hvad har andre gjort? Afprøvning af forskellige spil, lege, ud at se installationer... Mere fokuseret undersøgelse, lyd i forskellige film, spil Akkumulerede viden om de forskellige emner, vi mente var relateret til vores spilkoncept tid læring afprøvning evaluering analyse kravspec plan

”Mycket av den kunskap som forskningen resulterar i känns inte direkt intressant för den som måste agera, måste ta beslut, måste välja väg. Självklart varierar både sanningen och betydelsen av denna utveckling från område till område, men för den som sysslar med design verkar situationen på många sätt paradoxal.” - Erik Stolterman (

Viden + prototype + plan + resultater fra brugertest bekræfter hvordan og hvorfor vores mission skal udføres! Hvad nu? - Raffinering af regler på baggrund af flere forskellige brugertests - Realistisk plan til at færdigudvikle spillet - Udvikling Mission complete!