Præsentation er lastning. Vent venligst

Præsentation er lastning. Vent venligst

TIL HEST - Sikkerhed ved ridning og omgang med heste

Lignende præsentationer


Præsentationer af emnet: "TIL HEST - Sikkerhed ved ridning og omgang med heste"— Præsentationens transcript:

1 TIL HEST - Sikkerhed ved ridning og omgang med heste
Læring og IT, LOT E2005, eksamen januar 2006 Flemming Jensen, Millie Nymark, Morten Petersen, Flemming Skall og Johannes Skjelbo

2 1. Målgruppen. v/ Morten Petersen 2. Interface og navigation
1. Målgruppen v/ Morten Petersen 2. Interface og navigation v/ Johannes Skjelbo 3. Andre teorier og sammenligning med andre spil v/ Millie Nymark 4. Den virtuelle verden v/ Flemming Jensen 5. Den virtuelle verden kontra den fysiske verden v/ Flemming Skall

3 Den virtuelle verden kontra den fysiske verden
Vil målgruppen tage det lærte med ud i den “virkelige” eller fysiske verden?, herunder: - Hvordan sikrer vi os, at de indlærte kompetencer ikke kun relateres til spillet? - Kan målgruppen skelne mellem situationerne i den virtuelle verden og i den fysiske verden? Og kan de forstå de virkelige konsekvenser af forkerte handlinger?

4 Læring gennem leg. Invadering af børnenes fristed?
Den virtuelle verden kontra den fysiske verden Læring gennem leg. Invadering af børnenes fristed? Kilde:

5 Den virtuelle verden kontra den fysiske verden
Vores intention med anvendelse af computerspillet som redskab til indlæring, har været at udnytte børnenes begejstring for mediet. “Man bør dog erkende, at en vis del at entusiasmen ikke er knyttet til selve computerspillene men til legen, kulturen og fællesskabet omkring computerspillene. Hvad enten børnene spiller alene eller sammen med andre (i samme rum eller over internettet), så er de i en legekultur, som de voksne ikke forstår fuldt ud og heller ikke altid er velkomne i.”  “læreprocesserne og de kompetencer, børnene tilegner sig, er midler for at kunne handle, lege og gøre noget, de finder vigtige for dem.”  Kilde: Dalgaard, Henning og Tom Nørregaard Andersen, Edutainment, 2004, side 131. Kilde: Sørensen, Birgitte Holm, Lone Audon og Birgitte R. Olesen, Det hele kører parallelt, 2001, side 36.

6 Den virtuelle verden kontra den fysiske verden
Vi har villet udnytte børnenes fortrolighed med, hvad der for os selv er nye medier. “Børnene har med andre ord fået nye legerum, nye ikke fysisk synlige legekammerater samt nye legefigurer i avatarerne. Ud fra børnenes perspektiv er de virtuelle legerum attraktive legemuligheder ved siden af de fysiske rums legemuligheder. De fungerer både sideløbende, og de integreres”  “et eller andet citat vedr. Virtuel kontra fysisk” “I have called this generation Homo Zappines.....Young learners of today have grown up with electronic devices (computers, game consoles, ipods, cell phones, and TV remote controls) by which they have learned to keep in control of information flows......”  Kilde: Sørensen, Birgitte Holm, Lone Audon og Birgitte R. Olesen, Det hele kører parallelt, 2001, side 40  Kilde: Veen, Prof. Wim, 2020 Visions at Educa Berlin 2005, Delft University of Technology.

7 Den virtuelle verden kontra den fysiske verden
Hægtning fra den virtuelle verden til den fysiske, - hva' har vi gjort? - udgangepunktet er den fysiske hesteverden (i billedsprog, terminologi, objekter, roller mv.) - den virtuelle verden er i al væsentlighed bygget som en grafik billedverden med mulighed for lyd, foto og filmsekvenser i “minispillene” - den virtuelle verden er designet som et netbaseret flerbrugersystem omgivet af kommunikative faciliteter - personlig status i den virtuelle verden opnåes gennem fornuftig sikkerhedsmæssig adfærd, samt dialog med andre brugere

8 Til Hest Den virtuelle verden kontra den fysiske verden
Hægtning fra den virtuelle verden til den fysiske, - hva' ka' vi gøre? - en tættere sammenhægtning mellem den virtuelle og fysiske verden: I vores diskussioner er vi nået til den erkendelse, at det fulde læringsmæssige potentiale i vores løsning kun kan udmøntes i et tæt samspil med aktører i den fysiske verden. Brugergrænsefladen: ”elektronisk hest”, mobilos, ipod? Til Hest Inddragelse af forældre Inddragelse i et tilstedeværelsesforløb. - mesterlæring v/berider, instruktør e.lign.


Download ppt "TIL HEST - Sikkerhed ved ridning og omgang med heste"

Lignende præsentationer


Annoncer fra Google