SIMON HINDKÆR SEBASTIAN MIKKELSEN LASSE BAK MUHAREM GRADASCEVIC

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Dynamicweb Software A/S Tobias Høst – Commercial Lead, eCommerce.
Advertisements

Erhvervsøkonomi projekt nr. 1
10 Konkurrencesituation
Produktivitet, økonomistyring og samarbejde – hvor ligger potentialet?
Mette, Sofia, Peter & Nichlas
Marketingplanlægning
Konkurrentreaktioner
VELKOMMEN ”Fælles distribution og afsætning”
Velkommen til Bevola A/S Bevola har markedets bredeste produktplatform til opbygning af lastbiler, hængere og trailere. Ydermere tilbyder Bevola løsninger.
Indledning Verden er blevet mindre – afstanden er ingen hindring
Fremtidens vinderhold DI fødevarer årsdag
Anders s, Andreas W, Bjarke L og Marlene M.
Markedsvurdering.
Forøg din værdi som konsulent
1. Virksomhedens strategiske planlægning
Natur- og landbrugskommissionens workshop den 9. oktober 2012
Services Services som fundament for virksomhedens infrastruktur
Salg og service Dag 1.
Virksomheder - definition
Hotellets koncept.
MedTech Innovation Center – effektiv kommercialisering af innovationer.
I DE & K ONCEPT Hvorfor biograf Ideen med vores biograf.
Virksomhedens ide og mål
Kap 25 Branding Kapitel 25.
Martin Klitskov, Niclas Kønig, Frederik Thomsen og Rikke Nors
Velkommen til Bevola - Bare bedre løsninger Nordeas Erhvervspris 2011CSR Award 2013.
Mulighed for øget produktivitet i det offentlige.
CRM !? ”CRM handler sådan set bare om at behandle kunderne ordentligt og samtidig kun bruge energi på dem, hvor det kan betale sig.” - Claus Due, 2003.
NORDISK Dagligvarehandel september 2014
Gruppefremlæggelse af: Laura, Lasse, Christoffer, Sophie og Sandra
HR i Nice Topledelsens krav til HR ! V/ Gert R. Jonassen - Arbejdernes Landsbank den
VIRKSOMHEDENS KONKURRENCEFORHOLD
4 Interne forhold Oversigt Værdikæder Kernekompetence
Business to Business På den JYSKe måde…...
Merkur’s blomster.
Vision Daloon er den moderne forbrugers foretrukne leverandør af etniske conveniencefødevarer.
Af: Jonatan W & Line Stryander
VARE / RFID EBUSS 2005 AF:LEL, AOA, RRF, JEK,PAH.
- sammen med glade mennesker
Jens, Sofie, Jonas og Nicklas
Introduktion til afsætning
AFSÆTNING B – Schønberg Markedsføring omfatter arbejde med at tilrettelægge tiltag – f.eks. udvikling af produkter, fastlæggelse af pris, valg af distributionskanaler.
1. Butikkens resultater 2. Begivenheder i butikken 3. Begivenheder i kæden 4. Begivenheder i Coop 5. Ansvarlighed.
Lyngby storcenter LSC har de seneste par år set en negativ udvikling på markedet. Hvordan kan de formå, at ændre denne udvikling til noget positivt?       Hvem.
AFSÆTNING A – Schønberg
Globalisering, side
Strategi 2011 – x4 edsbjerg er et konsulenthus, der rådgiver og.
Krystalkuglen Plantekongres 2008
GRUPPE 6.
Sebastian Mikkelsen og Simon Hindkær 1.Øma Afsætning KONKURRENTREAKTIONER.
Fundament: Ligeværdigt samarbejde LauRie’s Mening, Vision og Værdier At skabe glæde og trivsel for mennesker, som ikke kun har modelmålene At skabe glæde.
Projektopgave 2016 Huskeliste – Hvad skal jeg egentlig have med i min opgave?
Hvordan vil du sikre dansk konkurrenceevne i fremtiden? Højere BNP. Offentlige investeringer, da det er staten der køber aktiver. Skabe højere BNP. Mere.
Dansk Supermarked i korthed
ARBEJDER DU FOR BANKEN – ELLER ARBEJDER BANKEN FOR DIG?
Virksomhed: SedumEksperten Præsentation af: Kåre Noer I faget: Speciale LA
Koncepter og butikskæder
Virksomhedens omverden
Konkurrenceforhold afsætning.
konkurrencesituation
4 Interne forhold Oversigt Værdikæder Kernekompetence
Idegrundlag og målsætninger
Strategisk udvikling af landbrugsbedriften Torben Ulf Larsen
10 Konkurrencesituation
D/K Regnskab i/s Eksamensprojekt juni 2017.
Markedsanalyse for LSC
(Firmanavn) SWOT-analyse
Mission, vision og forretningsidé
Firmanavn Forretningsplan.
Præsentation af forretningsplan
Præsentationens transcript:

SIMON HINDKÆR SEBASTIAN MIKKELSEN LASSE BAK MUHAREM GRADASCEVIC

VIRKSOMHEDSBESKRIVELSE Grundlagt 1948 (1994) Reitangruppen REMA 1000 Danmark A/S 232 butikker Franchise Vision Økonomi

5,2%

KRITISKE SUCCESFAKTORER Bredt sortiment Service og discount Konkurrencedygtige priser Pris/kvalitet Værdistenen Franchising koncept CSR og økologi

VIRKSOMHEDENS UDFORDRINGER Konkurrencepræget discountmarked Uddannelse af medarbejdere Værdierne Decentralisering Koncepter/idéer/tiltag Målgruppe Transport- og lageromkostninger CSR

VIRKSOMHEDENS UDFORDRINGER Bredt/dybt sortiment Markedsandel/markedsposition Forventninger Gældsforpligtelser

UDVALGTE UDFORDRINGER SKABE VÆKST PÅ KONKURRENCEPRÆGET MARKED

UDVALGTE UDFORDRINGER BRED OG UPRÆCISERET MÅLGRUPPE

UDVALGTE UDFORDRINGER DÅRLIG UDNYTTELSE AF CSR-ARBEJDE

UDVALGTE UDFORDRINGER STØRRE MARKEDSANDEL OG BEDRE MARKEDSPOSITION

SKABE VÆKST PÅ KONKURRENCEPRÆGET MARKED

SKABE VÆKST PÅ KONKURRENCEPRÆGET MARKED Udvalgt løsning REMA 1000 kan øge markedsføringsindsatsen Konsekvenser Stigende omkostninger Stigende omsætning Spild af omkostninger Forringet økonomi Handlingsforslag 1 Handlingsforslag 2 Øget markedsføring Satse på nye markeder Handlingsforslag 3 Opkøb (uorganisk vækst)

BRED OG UPRÆCISERET MÅLGRUPPE

BRED OG UPRÆCISERET MÅLGRUPPE

BRED OG UPRÆCISERET MÅLGRUPPE Udvalgt løsning Præcisere målgruppen til mænd /kvinder mellem 18-50 år Konsekvenser Dækker ikke alles behov Handlingsforslag 1 Handlingsforslag 2 Præcisere målgruppen Fastholde målgruppen mænd/kvinder 18-50 år ”Hr. og Fru Danmark”

DÅRLIG UDNYTTELSE AF CSR-ARBEJDE Udvalgt løsning Markedsføring ved hjælp af virksomhedens CSR-arbejde Konsekvenser Bedre image Kundepræferencer Handlingsforslag 1 Handlingsforslag 2 Nedsætte omkostningerne Markedsføring vha. CSR for CSR-arbejdet

DÅRLIG UDNYTTELSE AF CSR-ARBEJDE

STØRRE MARKEDSANDEL OG BEDRE MARKEDSPOSITION Udvalgt løsning REMA 1000 skal benytte sig af differentiering Konsekvenser Billigste metode Større markedsandel Handlingsforslag 1 Handlingsforslag 2 Produktudvikling Integration Handlingsforslag 3 Differentiering

STØRRE MARKEDSANDEL OG BEDRE MARKEDSPOSITION

STØRRE MARKEDSANDEL OG BEDRE MARKEDSPOSITION

INTERNE FORHOLD EKSTERNE FORHOLD STÆRKE SIDER SVAGE SIDER Bredt varesortiment (dækker alle behov) Billige konkurrencedygtige priser Profitabel balance mellem kvalitet og pris Stigende nettoomsætning Stærke værdier i koncernen (værdistenen) Stærk virksomhedsfilosofi/koncept Miljø og samfundsbevidste (CSR i fokus) God markedsføring (fx iRema app til mobil) Ejet af Reitan Group (største spiller indenfor servicehandel i Skandinavien) Meget store gældsforpligtelser (kr. 1,7 mia.) Dårlig likviditet grundet gældsforpligtelser Stort ressourceforbrug på leverandører og distribution af varer til tiden EKSTERNE FORHOLD MULIGHEDER TRUSLER Lavkonjunktur Finanskrise Stigende online handel Discountkæder skaber vækst Lukkelov Højkonjunktur Leverandørfejl Fedtafgift og andre afgiftsstigninger Konkurrenter (fx Fakta, Netto) Priskrig og hård kamp om markedsandele Massemedier

METODE Desk Research Sekundære datakilder Internt/eksternt Afsætning/virksomhedsøkonomi