Download præsentationen
Offentliggjort afEjnar Dahl Redigeret for ca. et år siden
1
Vision Daloon er den moderne forbrugers foretrukne leverandør af etniske conveniencefødevarer.
2
Identitet Familieejet nichevirksomhed
Flerkulturel nordeuropæisk virksomhed af kinesisk oprindelse Respekt for værdier, både menneskelige, sociale og materielle Søgende Arbejdsom
3
Værdigrundlag Troværdighed
Udvikler medarbejdernes kompetencer, individuelt og i grupper Et fair kunde-/leverandørforhold Ligeværdig menneskevurdering Hensyntagen til etik og internt/eksternt miljø Højt kvalitetsniveau
4
Målsætning Omsætning Omsætningsmål 2006: DKK 750 mio. ved organisk vækst Nye forretningsområder (inkl. eventuelle akkvisitioner) Min. DKK 75 mio. i 2006 Primært resultat 8% af omsætningen Omsætning pr. medarbejder DKK 1,4 mio. kr. i år 2006 (2001: DKK 1,132 mio.) Egenkapitalens forrentning 13% i 2006 ved en soliditet på min. 50% (2001: 7,9%)
5
Daloons værdikæde
6
New Product Development
Udviklingsfilosofi Koncernfunktion Pilot plants Specialisering Underleverandører
7
Koncernindkøb Koncernfunktion Koncern indkøbspolitik
Global Sourcing koncept Lokalindkøb
8
Supply Chain Management
Koncern funktion Strategisk konkurrenceparameter Forretnings-/markeds-/kundeorientering Koncern planlægningsprocesser og -procedurer Koncern kapacitetsovervågning Lager / transport og distributions servicekoncept
9
Koncernstrategi Operations
Kernekompetencer Forretnings-/kundefokus Produktkvalitet Maksimere udnyttelse af driftsudstyr via specialisering Kapitalinvesteringer Omkostningsstyring og -reduktion Internt og eksternt miljø
10
Maksimere udnyttelse af driftsudstyr via specialisering
Løbende vurdere mulighed og behov for udvidet driftstid Effektivisere/optimere processer og metoder Standardisere produktkvalitet på tværs af koncern Reducere kompleksitet ved specialisering af produktionssteder Primære produktionssteder Produktgrupper Newark Snackprodukter og formede produkter Nyborg Snackprodukter og biprodukter Rudkøbing Standard store ruller <100g og æbleskiver Vadstena Specielle, store ruller, schnitzler og nuggets
11
Marketing Koncernfunktion Branding Corporate Identity
Markedsovervågning kunder/forbrugere/konkurrenter Private label Trade marketing Projektstyring
12
Salg Markedsbearbejdning Profitabilitet Sortimentssammensætning
Organisation Samhandelsbetingelser Distributionskanaler
13
Markedsbearbejdning Strategiske markeder
Norden, UK, BRD Bearbejdes intensivt af egen salgsstyrke på alle niveauer. Ledende Key Acc. Manager udpeget for internationale kunder Betydeligt kendskab til grossist- og kædestrukturer. Betydeligt kendskab til forbrugerpræferencer. Langvarige samhandelsrelationer med nøglekunder prioriteres. Internationale strategiske key accounts McDonald's, Burger King, Disneyland etc. Specialbearbejdes af egen salgsstyrke på koncernniveau Observationsmarkeder Markeder der periodisk undersøges nærmere for eventuel markedsprioritering Øvrige eksportmarkeder Bearbejdes opportunt primært gennem importører eller agenter.
14
Koncern Kvalitets- og miljøledelse
Koncernfunktion Fælles politiker, procedurer og guidelines på strategisk vigtige områder Fælles standards for kvalitets- og miljøsystemer Fælles standards for produktkvalitet Kvalitetsprogrammer for medarbejdere og underleverandører Leverandørprogrammer
15
Koncernstrategi IT Beslutningsværktøj Fælles standard
Superbrugerorganisation Standard hardware/software
16
Økonomistyring Overordnet målsætning Eksternt regnskab
Internt regnskab Budgetter Koncernøkonomi
17
Ledelse og HR Grundsyn Strategi Organisation og administration
Lignende præsentationer
© 2024 SlidePlayer.dk Inc.
All rights reserved.