5. dec. 2006Lis Lundby1 Bundet prøvefag 9. klasse – altså obligatorisk: Prøven i matematik består af to selvstændige dele med selvstændige karakterer Matematiske.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Andreas Nielsen – Kalbyrisskolen  Matematiklærerens tænkebobler illustrerer, at matematikundervisning ikke udelukkende handler om opgaver, men.
Advertisements

Matematik årsplan for 3.x
Orientering om AT-eksamen Fredag d. 16/1 i 2. og 3. lektion.
Hans Willumsen Lauremberg
Om eksamen 2011.
Bekendtgørelse om den afsluttende evaluering i folkeskolen
Studieretnings projektet ÅSG Studieretningsprojekt  En skriftlig opgave i typisk to fag  Du har 2 uger uden anden undervisning til opgaven  Der.
Velkommen til workshoppen
Byhøjskolens orientering om folkeskolens afsluttende prøver
Studieretningsopgaven i 2.g Formål I løbet af 2.g skal i lave en større skriftlig opgave i 2-3 af jeres studieretningsfag. • Opgaven i studieretningsfagene.
HADERSLEV KOMMUNES 10.KLASSECENTER ved Kløften Skriftlige prøver Haderslev Kommune – 2013 Skriftlige prøve.
Læsning..
Grundlæggende IT, niveau G
HISTORIE Den mundtlige prøve
Forældrearrangement mandag 24. februar 2014
5. dec. 2006Lis Lundby1 Bundet prøvefag 9. klasse – altså obligatorisk: Prøven i matematik består af to selvstændige dele med selvstændige karakterer •Matematiske.
En vigtig eksamen Tidsplan Valg af sag og fag Blanket Synopsis Pjece
10. ved Kløften EDB og FS10 – prøve Maj 2014.
Folkeskolen i forandring
Vurdering af basale færdighed, FVU og IKV i AMU
7-trinsskalaen.
Bundet prøvefag 9. klasse – altså obligatorisk:
Økonomiske kompetencer
Matematik afgangsprøve 2013
Matematik. Matematik er et grundfag på 75 lektioner. Det er bestemt af de faglige udvalg indenfor de enkelte håndværksfag hvilke grundfag eleverne skal.
”Huskeseddel” FSA PRØVER 2009 Ikast Østre Skole. Det er vigtigt at du møder i god tid. 20 minutter før prøven begynder, skal du komme og sætte dig på.
Velkommen til Bacheloropgaven! Dagens korte program: 1.Valg af linjefag og linjefagsvejleder 2.Opgavens rammer og prøveform 3.Temaer v. plenumkonferencer.
Bekendtgørelse om den afsluttende evaluering i folkeskolen
MUNDTLIGT krav – form – indhold
Kommunale censorer Aalborg Kommune 2008
CAS i matematikundervisningen Middelfart
Temadage i kulturområdet Studieområdet del 1: 3 områder: Det samfundsøkonomisk/samfundsfaglige - område Det erhvervsøkonomiske område Sprog- og kulturområdet.
AT9 - 2g April-maj 2007 Formalia 16 moduler 4 timers elevtid Der arbejdes individuelt, i par eller i grupper (max 4 medlemmer) Individuel fremlæggelse.
Fra 13-skalaen til 7-trinsskalaen
En kogebog Synopseprøven i dansk.
Baggrunden for at indføre en ny karakterskala
S TUDIERETNINGSPROJEKTET ÅSG H VAD ER ET STUDIERETNINGSPROJEKT ? En skriftlig opgave i typisk to fag Du skal tage udgangspunkt i et studieretningsfag.
Studieretnings projektet ÅSG Studieretningsprojekt  En skriftlig opgave i typisk to fag  Du har 2 uger uden anden undervisning til opgaven  Der.
Program for mødet Filosofien bag den nye 7-trins-skala Pause
Gratisprogrammer i matematikundervisningen
Eksamen.
Bacheloropgavens mundtlige dimension onsdag d. 4/5-11
Sunds skole Evaluering
Fælles mål 2009 Isboden.
Obligatorisk selvvalgt opgave
Mundtlig matematik eksamen
Forældrearrangement onsdag 25. februar 2015
1. Kommunikation 2. Årets gang – Skole/hjemsamtalerne 3. Prøverne 4. Dansk 1. Den daglige undervisning 2. Afleveringer 5. Matematik 6. Styrkebaseret undervisning.
Matematik A på hhx v/fagkonsulent Marit Hvalsøe Schou.
Terminsprøver december  Kom i god tid. Helst 15 min. Før prøven begynder  Find din plads. Dit navn og prøvenr. Står på bordet.  Du skal selv.
Velkommen 9. klasses forældre Ungdommens Uddannelsesvejledning Nordvestsjælland UU-vejleder Janne Matthiassen Tlf:
 Karakterfastsættelsen sker på baggrund af en samlet vurdering af, i hvilken grad præstationen eller standpunktet opfylder de mål, som skal.
Censormøde i Odense tirsdag den 29
Konference om mundtlige prøver PRØV! Et program til de mundtlige prøver.
”NETFORSØ GET” – Forsøg med digitale opgaver CMU-konference Maj 2016.
KØBENHAVNS KOMMUNE Forvaltning Afdeling / kontor Byhøjskolens orientering om folkeskolens afsluttende prøver 19. september 2016.
Tilføj hjælpelinjer: 1.Højreklik et sted i det grå område rundt om dette dias 2.Vælg "Gitter og hjælpelinjer" 3.Vælg "Vis hjælpelinjer på skærm"
INFORMATIONSMØDE OM 4. SEMESTER PÅ SIV Forår
Evaluering.
Censorkursus i matematik Den afsluttende evaluering i folkeskolen
Bekendtgørelse om den afsluttende evaluering i folkeskolen
PRØV! Et program til de mundtlige prøver Forlaget MATEMATIK
Bedømmelse og karakterer
It i folkeskolens matematikundervisning
Naturfag.
Studieretningsprojektet
Mundtlig prøve og mindstekrav på matematik B
Infomøde om synteseopgaven
Velkommen til fagligt samspil
Forenklede Fælles Mål og læringsmålstyret undervisning
Præsentationens transcript:

5. dec. 2006Lis Lundby1 Bundet prøvefag 9. klasse – altså obligatorisk: Prøven i matematik består af to selvstændige dele med selvstændige karakterer Matematiske færdigheder (færdigheder, kendskab til faglige udtryk og behandling af enkle matematiske problemstillinger) Matematisk problemløsning (anvendelse af matematik til behandling af problemer fra dagligliv, samfundsliv og naturforhold samt behandling af matematiske problemstillinger)

5. dec. 2006Lis Lundby2 Afholdelse af skriftlig prøve prøvetermin maj-juni 2008: Tirsdag den 13. maj 2008: Kl. 9:00 – 10:00Matematiske færdighederFSA Kl. 10:00 – 13:00Matematisk problemløsningFSA Kl. 13:30 – 17:30MatematikFS10 Prøvevejledning i faget matematik Prøvevejledning i faget matematik

5. dec. 2006Lis Lundby3 Hjælpemidler ved skriftlig prøve: Matematiske færdigheder: (udelukkende skrive- og tegneredskaber – ikke elektroniske) Matematisk problemløsning: (alle de hjælpemidler, som eleven har anvendt i den daglige undervisning, herunder lommeregner, computer, skrive- og tegneredskaber, elevens egne udførte noter og opgaver samt den af ministeriet udgivne formel- og tabelsamling el. l. - intet må kunne kommunikere) Matematik: (godkendt formel- og tabelsamling, egne optegnelser og opslagsværker samt andre hjælpemidler, herunder lommeregner og computer. Hvis der til et opgavesæt skal anvendes særlige hjælpemidler, vil dette blive meddelt skolerne ved opgavernes udsendelse)

5. dec. 2006Lis Lundby4 Karaktergivning: Matematiske færdigheder 1 time Beskikket censor Kommunal censor Matematisk problemløsning 3 timer Beskikket censor Kommunal censor Der gives én karakter for hver af prøverne -omsætningstabeller på Skolestyrelsens hjemmesideomsætningstabeller på Skolestyrelsens hjemmeside -KaraktergivningKaraktergivning

5. dec. 2006Lis Lundby5 I bedømmelsen vil der blive lagt vægt på: elevens brug af faglige begrundelser, herunder anvendelse af matematiske modeller, samt elevens anvendelse af forklarende tekst, algebraiske udtryk, tegninger og grafer hvorledes eleven på grundlag af de foreliggende oplysninger og data kan vurdere problemer, beskrive løsningsstrategier og udarbejde løsninger ved hjælp af matematikken. 7-trins skalaen anvendes

5. dec. 2006Lis Lundby6

5. dec. 2006Lis Lundby7

5. dec. 2006Lis Lundby8

5. dec. 2006Lis Lundby9