Download præsentationen
Præsentation er lastning. Vent venligst
Offentliggjort afPernille Marcussen Redigeret for ca. et år siden
1
Andreas Nielsen – Kalbyrisskolen 2010
2
Matematiklærerens tænkebobler illustrerer, at matematikundervisning ikke udelukkende handler om opgaver, men om en (lige!) blanding af: Kompetencer Indhold Arbejdsmåder
3
Matematiske kompetencer. Matematiske emner (tal og algebra, geometri, statistik og sandsynlighed). Matematik i anvendelse. Matematiske arbejdsmåder.
4
Tankegangskompetence stille spørgsmål, som er karakteristiske for matematik og have blik for hvilke typer af svar, som kan forventes Problembehandlingskompetence erkende, formulere, afgrænse og løse matematiske problemer og vurdere løsningerne Modelleringskompetence udføre matematisk modellering og afkode, tolke, analysere og vurdere matematiske modeller Ræsonnementskompetence udtænke og gennemføre egne ræsonnementer til begrundelse af matematiske påstande og følge og vurdere andres matematiske ræsonnementer
5
Repræsentationskompetence danne, forstå og anvende forskellige repræsentationer af matematiske objekter, begreber, situationer eller problemer Symbolbehandlingskompetence forstå og afkode symbolsprog og formler og oversætte mellem dagligsprog og matematisk symbolsprog Kommunikationskompetence udtrykke sig om matematiske spørgsmål og aktiviteter på forskellige måder, indgå i dialog og fortolke andres matematiske kommunikation Hjælpemiddelkompetence kende, vælge og anvende hjælpemidler i arbejdet med matematik, herunder it, og have indblik i deres muligheder og begrænsninger
6
Hvor finder jeg trinmålene? Følg dette link og se trinmålene listet op.
7
Brug af lommeregner og computer vil indgå som en del af undervisningen, både som hjælpemiddel og som læringsmiddel til udvikling af en større matematisk forståelse. Computeren vil også give den enkelte mulighed for at få trænet sine færdigheder vha. udvalgte træningsprogrammer. Følg dette link for at downloade skolens programpakke Følg dette link for at downloade skolens programpakke
8
Link: Børn og unge i virtuelle verdenerBørn og unge i virtuelle verdener
9
Uge 33-35: Hele tal. Uge 36-38: Koordinatsystemet Uge 39-44: Brøker (uge 41 er sundhedsuge, uge 42 er efterårsferie) Uge 45-47: Geometriske navne
10
Uge 48-50: Multiplikation Uge 1-4: Tabeller og diagrammer Uge 5-9: Division (uge 7 er vinterferie) Uge 10-13: Arealberegning
11
Uge 14-18: Decimaltal (uge 15 er emneuge) Uge 19-21: Valg af regningsart Uge 22-25: Undersøgelser
Lignende præsentationer
© 2023 SlidePlayer.dk Inc.
All rights reserved.