I believe in Drama!. Hvad er PhyEmoC? Action!  Dynamik og god stemning fanger elevernes opmærksomhed  Fremme spontanitet og kreativitet  Fjerne elevens.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
DLF ind i debatten om fremtidens skole
Advertisements

Oplæg v Stine Liv Johansen, ph.d., Aarhus Universitet Opstartsdag i Skanderborg Lørdag den 22. januar 2011.
Forældremøde Lærkebo. Mariagerfjord Kommune.
Hvad er LP- modellen? En model til pædagogisk analyse og tiltagsudvikling udviklet ud fra forskningsbaseret viden. Lærerne tager udgangspunkt i udfordringer.
En ultra kort og praksisnær introduktion til mentaltræning
TALENT-DK: Inspirationsmøde
Jeg er flyttemand Branchearbejdsmiljørådet for transport og engros
Jeg kører bus Branchearbejdsmiljørådet for transport og engros
Struktur: ”Quiz og byt”
HANDLEPLAN PÆDAGOGISK IDRÆT Dato:
I dag er temaet Visualisering
Velkommen til Jeopardy: Trafiksikkerhed i Øjenhøjde
De pædagogiske læreplaner i dagplejen.
Hvad er oplevelser – og hvad skal vi med dem?
Jørn Nielsen klinisk psykolog ph.d.
Bytte   PowerPoint  .
Taktil – Røre børnene Jeg er god til at huske noget, hvis jeg tegner, mens jeg får det forklaret Jeg er god til at lytte, hvis jeg må pille ved noget imens.
Jeg støtter barnet ved:
Arbejde i grupper med KIE-modellen
’opfundet’ af Dr. Spencer Kagan
Hvordan bliver vi fri for hverdagens forstyrrelser?
Ved psykolog Lena Højgård Isager Psykologhuset Kognitivt Fokus
Kulturen i forandringsprocesser
Å.
Målsætning og værdigrundlag for Sølvgades Skole Målet er, at eleverne på Sølvgades Skole bevarer lysten til at lære, at være nysgerrige, selvstændige og.
Eksamen Fokus på mundtlig eksamen, men siger lidt om skriftlig også…Dagen før, eksamensdagen, roller skr. Eksamen.
Modul 1 Rød løber (A). Spilleregler for dagen Ingen pauser Byrge, C. & Hansen, S. (2009). The creative platform: A new paradigm for teaching creativity,
OPVARMNING IØ 2 Kirstine Ann Sørensen.
Relationer – Omgangstone
Cooperativ learning - også kaldet CL
Praksisfortællinger som læring i praktikken
Vejlederens kommunikation
Budskabet skal ud Derfor Ingen fugleklatter på ruden Mundret sprog Ingen formelle fejl Spændende layout.
Leder-seminar d november 2014 Hornstrup Kursuscenter.
DBT Mere om ACCEPT (Fælles for alle mindfulness-tilgange)
Skoleparathed Sunds skole.
Drømmen om Sankt Ansgars Skole. Udvikling, en naturlov.. ”Den samme lærer/pædagog kan ikke gå ind på denne samme skole to gange..!” Heraklit: Alt flyder..
Alsidig personlig udvikling Sociale kompetencer Sproglig udvikling Krop og bevægelse Naturen og naturfænomener Kulturelle udtryksformer og værdier x Læreplans.
God kommunikation gi’r arbejdsglæde
Pædagogens univers.
Pædagogens univers Fra vugge til krukke… En generalist uddannelse – Børn og unge – Mennesker med sociale problemer – Mennesker med nedsat funktionsevne.
Eksamen Fokus på mundtlig eksamen, men siger lidt om skriftlig også…Dagen før, eksamensdagen, roller skr. Eksamen.
Relations kompetencer
Kommunikation Hvad er det og hvordan udvikler vi bedst muligt sproget sammen med vores børn? Hej jeg hedder Mette og er dagtilbuddets sprogvejleder, jeg.
Jeg kører truck Branchearbejdsmiljørådet for transport og engros
Jeg kører lastbil Branchearbejdsmiljørådet for transport og engros
Fagdidaktik i sprogfag – lingvistisk kompetence Viden og færdigheder ift. Udtale, stavemåder, morfologi og syntaks (sætningsdannelse) samt ordforråd. Deklarativ.
Skolesport på Ellebækskolen Pernille Pedersen Hagstrøm – Pædagog – Ildsjæl – Gennemgående i skolesport fra 2010 Lotte Gilså – SFO leder – Ildsjæl – Gennemgående.
Produkt 7 IT- didaktisk design Jonas, Michael og Helena.
Skift farvedesign Gå til Design i Topmenuen Vælg dit farvedesign fra de seks SOPU-designs Vil du have flere farver, højreklik på farve- designet og vælg.
Børns udvikling og samspil med ”de andre” Minileder 2 kursus august 2015.
Cooperative Learning i sprogfagene  Hillerød, Vejle og Aalborg Helle Kirstine Petersen.
Dagens program Hvem er jeg Formålet med workshoppen Forskning omkring fysisk aktivitet i undervisningen Formål med fysisk aktivitet i undervisning Hvordan.
Tema 2: Sundhed Leg og Læring SOSU FYN JAN CHRISITANSEN.
Traumer og PTSD II Program Kom til stede Siden sidst – navne til kursusbevis, litteratur Rammesætning Et trygt sted Traumer – årsager, reaktionsmønstre.
GODT I GANG MED TEGN PÅ LÆRING At sætte ord på læring.
Krop og bevægelse 1. Halvår 2016 ? JUL JAN APR OKT JUN MAJ MAR FEB AUG SEP NOV DEC
Læringsuge 2017 De 17 verdensmål
“Gud kommer og frelser jer” (Esajas 35, 4)
D’er ingen bånd, der binder mig 1, S1
Kompetence-, færdigheds- og vidensmål
Ledelse er ikke kun det talte sprog
Læringsuge 2017 De 17 verdensmål
Brain breaks.
VELKOMMEN TIL B-BOX! Power Point Slides.
Velkommen Pårørendekursus Livet med demens i eget hjem
Jeg kører lastbil Branchearbejdsmiljøudvalget for transport og engros
Leg, kreativitet dannelse
Hvem bestemmer dine valg? Tobaksforebyggelse i Sønderborg Kommune
Barnesyn og børneperspektiv
Præsentationens transcript:

I believe in Drama!

Hvad er PhyEmoC? Action!  Dynamik og god stemning fanger elevernes opmærksomhed  Fremme spontanitet og kreativitet  Fjerne elevens selvbevidsthed og frygt for at lave fejl  Lægge vægt på relevans i elevens eget liv  Engagere eleven på det emotionelle

Fordelene? Så mange!  Kontekstuel læring  Holistisk tilgang, Sprog og kultur som en  Eleverne lærer at sætte pris på hele den kulturelle oplevelse  Kommunikation med krop, humor, følelser og drama  Social & kulturel interaktion.

I klasseværelset? Ikke nødvendigvis…  Mindre support grupper  Strukturerede aktiviteter  Real-life kontekst – gå ud i den virkelige verden!  Scenekunst og lignende strategier  Feedback kommunikationsteknikker.  Varierende tilgange og metoder: fysisk, emotionel, kulturel.  Choral repetition - backwards build-up – belønning.  Jævnlig evaluering af eleverne

Mærk det på egen krop!

Appetitvækkeren Formål og metodeAktiviteten  Have det SJOVT!  Indlære basis ordforråd for den efterfølgende aktivitet  Kropslig/kinæstetisk og kontekstuel læring 1. choral repetition 2. I par øver eleverne ordene 3. Skriver ord på post-its og sætter dem på kropsdelene. Gentag ord bevæg den omtalte kropsdel 4. Backwards build-up - læreren læer sætningerne højt- eleverne gentager 5. Eleverne øver i par. Sig retningen/ordren, samtidig med man fysisk udører handlingen

Tête Bras Jambe Pied Genou Main Gauche (V) Droite (H)

GPS-en  A gauche (Gå til venstre)  A Droite (Gå til højre)  Attention! (Pas på!)  Tout droit (Fortsæt lige ud)  Reviens (kom tilbage)  Non (nej) Oui (ja)  Remonte (kom op)  Descend (gå ned)  Arrête! (stop!)  Penche toi (Buk dig)  Ramasse-le (saml op)  Vers le pied gauche (ved venstre fod)  Vers le pied droite (ved højre fod)  Avec la main gauche (med venstre hånd)  Avec la main droite (med højre hånd)

Øvelsen  Eleverne arbejder i par 1. En har bind for øjnene 2. En er gps-guide  Guiden skal føre den blinde elev igennem rummet til at samle gaver op - uden at vælte flaskerne!  Det gælder om at samle flest gaver, en væltet flaske = straffe point (kan tilpasses efter smag)