Download præsentationen
Præsentation er lastning. Vent venligst
Offentliggjort afRikke Laursen Redigeret for ca. et år siden
1
Skolesport på Ellebækskolen Pernille Pedersen Hagstrøm – Pædagog – Ildsjæl – Gennemgående i skolesport fra 2010 Lotte Gilså – SFO leder – Ildsjæl – Gennemgående i Skolesport siden 2010 Ellebækskolen 2015
2
Skolesport på Ellebækskolen 2010 en del af projekt skolesport en lærer og en pædagog tilknyttes som ildsjæle SFO-leder som kontakt 2011 Skolesportsaktivitet med skydning i samarbejde med DHF skyttekreds 2011 skydehold oprettes i samarbejde med DHF – SFO følger og forældre henter Deltagelse i DHF sommercamp Ellebækskolen 2015
3
Skolesport på Ellebækskolen 2011-2012 En ugentlig hal dag i SFOén for mellemtrin og udskoling 2 km gåtur til hallen er en del af aktiviteten Tildeles en tre-årig kommunal pulje til aktiviteter Forløb med lokal basket klub Ellebækskolen 2015
4
Skolesport på Ellebækskolen 2012-2014 skolesport i SFO 2 pædagoger bliver ildsjæle Aktiviteten flyttes til naboskolens hal Indskoling, mellemtrin og udskoling deltager Sponsorat Forløb i lokale klubber Badminton, klatring, judo, rullehockey Fritidspas Over broen Ellebækskolen 2015
5
Skolesport på Ellebækskolen 2012-2014 etablering af ungdomsklub Hal-aktivitet en gang ugentligt Deltagelse i boksetræning med ”socialt” boksehold i området Unge følges og ”går til” boksning Ungdomsklubben udvides til to ugentlige åbningsaftner Behov for nytænkning Ellebækskolen 2015
6
Skolesport efter skolereformen Ugentlig Hal-dag i SFO stopper grundet længere skoledag Svært at fortsætte samarbejde med de lokale foreninger i dag- og eftermiddagstimerne. – Kortere SFO tid. – Færre elever – Instruktører varetager eget arbejde. Ellebækskolen 2015
7
Skolesport efter skolereformen Aktivitetstid som et bånd på 30 min. i skolen Udendørs aktivitet Pædagoger og lærere i samarbejde Boldspil, mooncar-ræs, gåtur, gåtur til motionsredskaber Overbygningen i hallen på skolen Skolesport i Ungdomsklubben Ellebækskolen 2015
8
Læringsmål for aktivitetstid Mål: At øge samarbejdet mellem eleverne Læren om egne og andres signaler og grænser Fysisk bevægelse og øget kropsbevidsthed Ellebækskolen 2015
9
Læringsmål for aktivitetstid Aktivitet: Strukturerede regelsatte gruppelege (eks. kluddermor, alternativ stoledans, fysisk vendespil, gamle idrætslege) Fysiske samarbejdsøvelser ( spejl øvelse, modeller din makker via snore, guide med bind for øjnene mv.) Øvelser hvor egne og andres grænser kommer i spil (via ovenstående samarbejde, at komme tæt på hinanden, at stole på hinanden, dialog om at mærke sine grænser og sige til og fra. Dialog om at læse andres signaler) Ellebækskolen 2015
10
Læringsmål for aktivitetstid Tegn: Når eleverne indgår i det sociale samspil gennem den strukturerede leg og øvelser Når eleverne kan samarbejde med sin makker (– guide og tage imod guidning) Når eleverne er i stand til at sætte ord på, når de når deres grænse Når eleverne er deltagende i forslag til gentagelser af lege og øvelser Ellebækskolen 2015
11
Læringsmål for aktivitetstid Evaluering: Gennem dialog om samarbejde og grænser Lade eleverne give udtryk for hvilke aktiviteter de kan lide og ikke lide Gennem løbende dialog omkring hvad der sker i kroppen Ellebækskolen 2015
12
Ungdomsklub To åbningsaftner om ugen Mandag – Socialt samvær – Hallen Fleksibel dag – Skater hal – Fitness – Brug af kommunale tiltag – Kommende forløb Atletik Kajak Ellebækskolen 2015
13
Skolesport i Ungdomsklubben Ungdomskultur – Offentlige spilleregler – Sociale spilleregler – Selvstændighed Selvtransport Egen træning – Motion Fysisk og psykisk velvære Ellebækskolen 2015
14
Skolesport i fremtiden Ellebækskolen 2015 Aktiviteter i ungdomsklub Aktiviteter i juniorklub – Nyt SFO tilbud 4-9 klasse med 3 åbningsdage – Kommunalt mål at øge samarbejdet med det lokale idræts- og foreningsliv Økonomi – Aktiviteter indgår som en del af aktivitetsbudget – Kommunal aktivitetspulje til ungdomsklub på 10.000 kr. Ildsjæl er noget man er
Lignende præsentationer
© 2024 SlidePlayer.dk Inc.
All rights reserved.