0.-6. årg., Haderslevreformen og Folkeskolereformen Juni 2014

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Folkeskolereformen Hvad og hvorfor?.
Advertisements

Folkeskolereformen Et fagligt løft af folkeskolen.
Læringsreformen En stor forandringsproces er i gang i folkeskolen. Det handler ikke blot om implementering af en ny lov. Det handler om omstilling og udvikling.
Forældrearrangement om folkeskolereform
Information om folkeskolereformen tirsdag den 29. april 2014 mellemtrinnet.
Velkommen til informationsaften om skolereformen den 22. maj 2014.
Folkeskolereform 2014 Mål 1) Folkeskolen skal udfordre alle elever, så de bliver så dygtige, de kan. 2) Folkeskolen skal mindske betydningen af social.
Tre klare mål 1.Folkeskolen skal udfordre alle elever, så de bliver så dygtige, de kan –Mindst 80 pct. af eleverne skal være gode til at læse og regne.
Skolereformen i Greve - lad os sammen gøre en god skole bedre Møde i Samfund & Skole 30. oktober 2013.
Information om folkeskolereformen mandag den 28
Skolereformen – Skovvangskolen fra 1. august 2014
Ny folkeskolelov Ikrafttrædelse August Overordnede rammer En længere og varieret skoledag • 30 timer for børnehaveklassen til 3. klasse, • 33 timer.
Et væksthus for børn og voksne
Udskoling Informationsmøder 30. januar og 3. februar 2014.
Skolereform 2014.
Folkeskole-reformen August 2014.
På vej mod folkeskolereformen
DE TRE KLARE MÅL - REFORMEN  Folkeskolen skal udfordre alle eleverne, så de bliver så dygtige de kan.  Folkeskolen skal mindske betydningen af social.
Information om den ændrede skoledag Komme- og gåtider m.m. for elever Juni 2014.
Folkeskolereform Et fagligt løft af folkeskolen.
Tilføj hjælpelinier: 1.Højreklik et sted i det grå område rundt om dette dias 2.Vælg ’Gitter og Hjælpelinier...’ 3.Tilvælg ’Vis hjælpelinier på skærm’
Skolereformen Overordnede mål:
Reformmesse på Sofiendalskolen
Skolereform august 2014………………
Folkeskolereform 3 overordnede mål:
Velkommen til valgmøde
Information om folkeskolereformen mandag den 28
Bestyrelsesmøde 30. september 2013 Stavnsholtskolen Folkeskolereform – de helt overordnede rammer.
Folkeskolereform 2013 Hammerum Skole.
Folkeskolereformen på Kirkebakkeskolen Anette Leonhard
Skemamøde 2014 den på Katrinebjergskolen.
Møde vedr. Ny Skolereform og Ny Struktur i SFO
Hvad skal folkeskolen? For det første skal folkeskolen udfordre alle elever, så de bliver så dygtige, de kan. For det andet skal folkeskolen mindske.
Orientering om folkeskolereformen ……på Søndermarkskolen
Folkeskolereformen2014.
Folkeskolereformen - generel information
Informationsaften om folkeskolereform og skolebestyrelsesvalg Allingåbro Børneby.
Skolebestyrelsens årsmøde for forældre på Hillerødsholmskolen
FOLKESKOLEREFORMEN Ellekærskolen.
Dialogmøde tirsdag den 17. juni 2014
Tre klare nationale mål
Velkommen til forældre, foreningslivet og øvrige interessenter Aftenens program i overskrifter: Velkomst ved skolens ledelse Bestyrelsens årsberetning.
Aftale om et fagligt løft af folkeskolereformen
Folkeskolereform Version 1.0
Forældremøde Herningvej Skole, torsdag den 1
Folkeskolereformen Esbjerg kommune
Skolereform 2014 Hodsager Skole.
Velkommen - Informationsmøde om kommende skoleår.
Folkeskolereform på Vestre Skole 2014
Folkeskolereform 2014.
Informationsmøde tirsdag den 10. juni Reformen - formål 1.Folkeskolen skal udfordre alle elever, så de bliver så dygtige, de kan. 2.Folkeskolen.
Kollerup Skole Informationsmøde om reformen
Reformen på Stavnsholtskolen. Folkeskolen skal udfordre alle elever, så de udnytter deres potentialer optimalt Folkeskolen skal mindske betydningen af.
Velkommen til informationsaften om skolereformen den 12. juni 2014.
Folkeskolereform 1.August Overordnede mål for folkeskolen Folkeskolen skal udfordre alle elever så de bliver så dygtige som de kan. Folkeskolen.
Folkeskolereformen Lystrup Skole. Dagsorden Reformen generelt Skolehverdagen i børneperspektiv Skole-hjemsamarbejdet.
Informationsmøde 17. juni Forældre Skolereformen på Rønneskolen.
Læringsreform i Hillerød. Tre overordnede mål: 1.Folkeskolen skal udfordre alle elever, så de bliver så dygtige, de kan 2.Folkeskolen skal mindske betydningen.
Skolereform – Fourfeldtskolen 2014 Steffen Lawaetz
Folkeskolereform Politiske mål
Program Velkomst Digital indskrivning Forårssfo på Holluf Pile Skole
Velkommen til Fyraftensmøde 26.marts 2014 på Rosendalskolen
Folkeskolereform august 2014 Velkommen til oplæg om implementeringen af folkeskolereformen på Haldum-Hinnerup Skolen.
 1. Velkomst og præsentation  2. Kort gennemgang af reformen  3. Hvordan bliver reformen udmøntet på Byskolen  4. Skolebestyrelsen  5. Farvel Velkommen.
Folkeskolereform Politiske mål at udfordre alle elever, så de bliver så dygtige, de kan at mindske betydningen af social baggrund at øge elevernes trivsel.
Sædding/Ådalens lokalskole
FOLKESKOLEREFORM FELDBORG SKOLE JUNI TRE MÅL  FOLKESKOLEN SKAL UDFORDRE ALLE ELEVER, SÅ DE BLIVER SÅ DYGTIGE, DE KAN  FOLKESKOLEN SKAL MINDSKE.
SKOLE- REFORM En ny retning – en ny skolevej. De gode intentioner Folkeskolen skal udfordre alle elever, så de bliver så dygtige, de kan. Folkeskolen.
Velkommen til orientering om folkeskolereformen 10.juni 2014 på Arden Skole Program: 1. Information om den nye folkeskolereform 2. Hvordan gennemfører.
Skolebestyrelsens arbejde Præsentation til forældremøde.
Præsentationens transcript:

0.-6. årg., Haderslevreformen og Folkeskolereformen Juni 2014 Skoleåret 2014-2015 0.-6. årg., Haderslevreformen og Folkeskolereformen Juni 2014

Tre klare mål 1. Folkeskolen skal udfordre alle elever, så de bliver så dygtige, de kan 2. Folkeskolen skal mindske betydningen af social baggrund i forhold til faglige resultater 3.Tilliden til og trivslen i folkeskolen skal styrkes blandt andet gennem respekt for professionel viden og praksis

Tre klare mål 1. Folkeskolen skal udfordre alle elever, så de bliver så dygtige, de kan Mindst 80 pct. af eleverne skal være gode til at læse og regne i de nationale test. (Gode – nye kategorier i nationale test, har Gram Skole deltaget i med 4. b i år) Andelen af de allerdygtigste elever i dansk og matematik skal stige år for år. Eleverne skal på sigt kunne det samme i 8. klasse, som de i dag kan i 9. klasse.

Tre klare mål 2. Folkeskolen skal mindske betydningen af social baggrund i forhold til faglige resultater Andelen af elever med dårlige resultater i de nationale test for læsning og matematik skal reduceres år for år. Målsætning med reformen, at alle elever forlader skolen med mindst karakteren 2 i dansk og matematik.

Tre klare mål 3.Tilliden til og trivslen i folkeskolen skal styrkes blandt andet gennem respekt for professionel viden og praksis Elevernes trivsel skal øges. Der udvikles klare og obligatoriske indikatorer for elevernes undervisningsmiljø, trivsel, ro og orden. Skal være grundlag for kommuner og skolers systematiske og målrettede arbejde.

Struktur Undervisning En varieret, spændende og motiverende skoledag

Skoleåret 2014-2015 på Gram Skole: Mandag: 8-14 Tirsdag: 8-14 (13) Struktur for 0.-3. årg. 30(28) timer for 0. til 3. klasse. Skoleåret 2014-2015 på Gram Skole: Mandag: 8-14 Tirsdag: 8-14 (13) Onsdag: 8-14 Torsdag: 8-14 (13) Fredag: 8-14 Engelsk: Nyt fag fra 1. kl. Mulighed: Pæd. tilsyn (SFO) ved fravalg af Faglig fordybelse og Lektiehjælp

Struktur for 4.-6. årg. 33(30) timer for 4. til 6. klasse. Skoleåret 2014-2015 på Gram Skole: Mandag: 8-15 (14) Tirsdag: 8-15 (14) Onsdag: 8-14 Torsdag: 8-15 (14) Fredag: 8-14 Håndværk og design: Nyt fag fra 4.kl. Tysk: Nyt fag fra 5. kl.

Undervisning Fagopdelt undervisning Fagene vi kender – dansk, matematik, engelsk, historie m.m. Understøttende undervisning Faglig fordybelse og lektier Bevægelse Timeløse fag Læsebånd Og andet

Haderslevreformen: Læring i universer. Fælles retning – lokal udvikling Fælles retning for skolerne i Haderslev Kommune Forskelle, men fremadskridende udvikling Børneunivers Juniorunivers Ungeunivers

Børneunivers I børneuniverset i Haderslev har vi særligt fokus på: Hyppig opfølgning Opbrydning af traditionelt skema Etablering af den åbne og fleksible skole

Juniorunivers I Junioruniverset i Haderslev har vi særligt fokus på: Forskellige læringsmiljøer – den åbne skole Inddragelse og aktivt brug af kulturpakker Indarbejdelse af et internationalt perspektiv En kultur, hvor ikke-boglige fag har samme status som boglige fag

Skolebestyrelsen på Gram Skole har valgt følgende 3 fokusområder: Fleksibelt skema og holddeling (Princip vedtaget 18.6., se Skoleporten) Bevægelse i undervisningen Faglighed

Fleksibelt skema 36 ugers grundskema 4 faguger Lektioner af 50 min. Moduler vægtes - tid til faglig fordybelse Parallellægning af fagene på årgange og evt. i universer. Understøttende undervisning i forbindelse med fagene

Bevægelse i undervisningen Har været fokuspunkt i dette skoleår – videreudvikles der på i skoleåret 2014-2015 Nye ideer: Motionsbånd Opgaveløb Udefrikvarterer for ALLE Udearbejdspladser Bevægelsesaktiviteter i timerne

Faglighed Skolebestyrelsen udarbejder mål for dette element i skoleåret 2014-2015 Nye ideer: Læsebånd Også faglig læsning Holddeling - niveau (i perioder i visse fag) - køn - kompetencer - læringsstile Synliggøre mål Inddrager IT

Elementer, vi fremadrettet skal se på: Målsætning og hyppig opfølgning Talent Internationale dimension Forældreinvolvering Klasselærer - Mentor Sammenhænge Den åbne skole Organisering af elever

Og det hele skal ikke være klar august 2014…….

Vigtig information til forældrene: Forældresamtaler om eftermiddagen Tirsdag og torsdag i november og marts Forældremøde (et årligt) fra 17-19 Lærernes arbejdstid på Gram Skole Mandag: 7.40 - 15.10 Tirsdag: 7.40 – 17.00 Onsdag: 7.40 – 15.10 Torsdag: 7.40 – 16.00 Fredag: 7.40 – 15.10 Hovedlærere omkring en årgang meldes ud over intra i denne og næste uge.