Temamøde Succesfuld webshop og markedsføring Silkeborg Iværksættercenter 9. september 2010.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
15 OKTOBER 2012 RETHINK BUSINESS 1 Projekt "Rethink business" handler om at styrke din virksomheds forretning. Det kan være i forhold til indkøb af materialer,
Advertisements

Dynamicweb Software A/S Tobias Høst – Commercial Lead, eCommerce.
Caseoplæg om Facebook.
SEO i Dynamicweb ….og intro til SEO ”Best Practice” V/ Jens Peter Nielsen Dynamicweb Internet Marketing.
LinkedIn Intro.
SEO (Search Engine Optimization) - Hvordan bliver du mere synlig på nettet?
VEJEN TIL VÆKST.
Samarbejde med eller uden Service Level Agreement (SLA)
INFORMATIONSFORMIDLING KRÆVER EN PLAN SKANKOMP VIBORG LOUNGE TIRSDAG DEN 5. OKTOBER 2010.
Profilering af dig selv - vha de sociale medier
Idrættens Hus torsdag 26. april 2012 Forbindelse: WWKkMA Password: OkuJ4F Idrætsforeninger og Facebook.
Hvordan fortæller vi borgerne at de skal betjene sig selv digitalt?
Sprog/billeder på Internettet
Fremtidens markedsføringsplatform
Online tilstedeværelse og Reputation Management. Agenda  Dit digitale fodaftryk  Søgemaskineoptimering  Online Reputation Management  Live eksempler.
Backoffice præsentation
ART GALLERIES Gruppe 4.
Samarbejde bibliotek og uddannelse – et bud på hvordan
Sociale Medier og Jobsøgning - Sælg dig selv på nettet.
Pinpoint.
Den gode, den onde og den grusomme - om digital selvbetjening SnitkerGroup 6. September 2011 af Usability Specialist Thomas Visby Snitker.
Projektlederens rolle(r)
SEO PÅ AU.
Program for valg af platform Præsentation af os selv/IdeFA Gruppen Tjeklisten Valg af platform – Godt det ikke er os! – GENERELT Gruppearbejde 1. Pause.
Introduktion til Microsoft CRM Christian Cletus Bjørn Eilertsen.
Introduktion til Access (Access, del 1)
Online markedsføring og e-handel Voxeværket – Uge21.
Web Analytics Wednesday Attribution Modeling i Google Analytics Dato:
JOBSØGNING (SMV) Hvorfor er SMV så interessante? % af alle job bliver annonceret % af alle job bliver besat via netværk og uopfordrede ansøgninger.
LINKS Det er vigtig at sørge for at få andre hjemmesider til at linke.  Det skaber større popularitet. Ved sine link skal man IKKE skrive ”klik her”,
UOPFORDREDE ANSØGNINGER
Netværksmøde for praktikere. Inden man går i gang med DDB Den typiske process: Planlægning/Design/Produktion/Lancering Vi starter midt i produktiondelen.
”Sociale medier i jobsøgningen”
Brainstorm Et værktøj til ideskabelse
Agenda  Introduktion & forudsætninger  SEO generelt  SERPS – kom til tops og forstå hvorfor  Joomla og SEO / SEF  SH404SEF & redSHOP  Implementeringsstrategier.
Dokumentation af opgaver
OPSTART VI STARTER OM LIDT! Der bliver ikke optjent nogen kompensation hos ACN, med mindre der er formidlet kunder. Ingen uafhængig ACN-repræsentant er.
OPSTART VI STARTER OM LIDT! Der bliver ikke optjent nogen kompensation hos ACN, med mindre der er formidlet kunder. Ingen uafhængig ACN-repræsentant er.
Introduktion til Access (Access, del 1). RHS – Informationsteknologi – Fra design til udvikling Vi ved nu, hvordan vi finder et design for en database,
…helt naturligt ! Velkommen til Meldgaard. Hent eSellerCloud Salgsordrer I Meldgaards set up henter vi kun nye ordrer ned fra shoppen. Kunder skal altid.
E-biz 2014 Idé – Koncept – Navn Varer – Målgruppe
Cross Channel - Tidens største trend.
Skab trafik Til din hjemmeside. Agenda 1. Er du online? 2. Hvorfor skal du være online? 3. Kommunikation på nettet Købt, ejet og tjent 4. Tre case virksomheder.
Skabelon til udarbejdelse af YoungCRM Årshjul
Brug dataen I din virksomhed. Agenda Opstilling af mål for hjemmesiden Google Analytics -Måleparametre -Opsætning af målsporing -Mikro og makro-konvertering.
Informationssystemer IKT Sociale internet – web 2.0 Hvad sker der på området? Eksempler på hvad Vejdirektoratet har gennemført af små forsøg med sociale.
Online Reputation Management. Online Reputation Management (ORM) 4. Handling 1. Overvågning 2. Analyse 3. Strategi Brands Nøglepersoner Produkter Ydelser.
Sælg mere på Nettet MarketingCamp Copyright © 2013 by CustomerSense. All rights reserved.
SUCCES PÅ GOOGLE JUNI TOBIAS THAASTRUP-LETH.
SEO – sådan bliver din hjemmeside synlig for nye kunder
Din kreative online praksis! – del 2
SEO-workshop LOF.dk 24. mar. 2017
Kommunikation Kommunikationskanaler 2 Hjemmesider 3 Reklamer 4
E-handel og online service
Inspiration til at udbrede NemSMS til borgere
Sådan kommer du i gang med Sociale medier Klaus Hall
Markedsføring i søgemaskiner
Ønskebørn SEO-optimering.
SEO - opgave: STATE Drinks Gruppe: Sabrina & Tamer
Best practice i sociale medier
Simpel Markedsføring Af mindre virksomheder og projekter
MCB opstartskursus Kom godt i gang & Få succes på nettet.
Når du allerede mestrer de vigtigste
10 grunde til hvorfor en digital strategi er altafgørende
TmK 8 kapitel 11: Webdesign kapitl 12: SEO
Tilstedeværelsesundervisning
En trin-for-trin guide
En trin-for-trin guide
Gennemgang af rapporterne
Micky Weis Digital markedsføringsekspert
Præsentationens transcript:

Temamøde Succesfuld webshop og markedsføring Silkeborg Iværksættercenter 9. september 2010

soalive.dk Rådgivning og online optimering Uvildig rådgivningsvirksomhed indenfor internet Strategi og konceptudvikling Sparringspartner, mentor og indpisker Projektledelse – fra ide til færdig implementering Forhandling og valg af leverandører

soalive.dk Rådgivning og online optimering Kunder Forskellige brancher og størrelser – fra iværksættere til SMV’er Eksempelvis… Teleselskab Byggemarked Møbelproducent Børnetøjsbutik Bilforhandler Netværksgrupper

soalive.dk Rådgivning og online optimering Advarsel! Skrevet på Twitter en time efter nyhedsbrev blev udsendt af erhvervSilkeborg Potentielt set af mennesker…

soalive.dk Rådgivning og online optimering Salgs- og marketingmetoder på nettet Google Adwords Søgemaskineoptimering Banner annoncering Affilliate marketing Sociale Medier Integrationsløsninger kampagner

soalive.dk Rådgivning og online optimering Google Adwords Gratis annoncevisning Betaling pr. klik Klikpris fra 0,01 - ? Godt til ”topplaceringer” Godt til ”i gang nu” Godt som input til SEO ”Dyrt” i det lange løb Helt væk når du stopper

soalive.dk Rådgivning og online optimering Søgemaskineoptimering (SEO) – side 1 Reelle søgeresultater Gratis besøgende * Konsulent 650+ / time Godt til ”salg” ”Langtidsholdbar” * Nr. 1 kan være dyrt Ingen garanti for topplac. Todelt proces 1.Onsite optimering – titler, tekster, linkstruktur, platform m.v. 2.Offsite optimering - linkbuilding

soalive.dk Rådgivning og online optimering Søgemaskineoptimering (SEO) – side 2 Mest mulig tekstmæssig indhold Tilret titletags, overskrifter, tekststruktur m.v. Lav krydslinks imellem siderne på hjemmesiden (linkstruktur) Tænk i søgetermer (longtail) Søgemaskinevenlig platform Søgeordsstrategi Ønsker du ikke for meget tekst? ”Pak det ind” Blog Artikelsektion Inspirationssektion Cases

soalive.dk Rådgivning og online optimering Adwords og Søgemaskineoptimering Adwords dokumenterer søgeord der virker Antal kliks (CTR / klikprocent) Antal salg (CR / konverteringsrate) Erstat effektive Adwords med søgemaskineoptimering over tid Søgemaskineoptimering er typisk vejen frem Folk ”tror” på Google og køber hos dem de finder Tænk i longtail (uddybes senere) Men det kan være dyrt, hvis det outsources og alt efter konkurrencen ”Dine sande konkurrenter på Google, er dem der tager dine besøgende – ikke nødvendigvis dine normale konkurrenter”

soalive.dk Rådgivning og online optimering Bannerannoncering Bannere = branding (Glem alt om salg) Afregnes typisk i CPM Udvalgte sites / netværk Frekvensstyring Målgruppe CPM 100 = 100 kr / 1000 visninger

soalive.dk Rådgivning og online optimering Affilliate marketing Hvor annoncører og medier mødes Afregnes typisk pr Lead Salg Klik Kan afregnes fix / % Affilliate handler ikke om at købe billigst muligt ind, men at skabe salg. Prisen deles mellem bureauet og websitet – og det skal være en forretning

soalive.dk Rådgivning og online optimering Sociale Medier Facebook Twitter LinkedIn m.fl. Facebook Firmaside / gruppe - gratis Målrettet annoncering $$$ Dialog Produktudvikling Kundeservice Don’t think social, BE SOCIAL!

soalive.dk Rådgivning og online optimering Integrationsløsninger Småfunktionaliteter giver leads Branding Troværdighed – ”TV2 og MyBanker” Kræver udvikling Kan være dyrt Afregnes typisk placering/CPA Kan (bør) bidrage til partnersitet Indtastning på site A  Resultat på site B  Konvertering på B

soalive.dk Rådgivning og online optimering Mailmarketing 1.Egne nyhedsbreve 2.Mailmarketing bureauer Egne nyhedsbreve Typisk bedre brugere Har ofte købt før Har selv tilmeldt sig Gratis Mailmarketing bureauer Kæmpe maildatabaser Mulighed for segmentering Typisk CPA / Fix pris ”Overvej kraftigt at lave tilpassede ’landingssider’ når I benytter bureauer”

soalive.dk Rådgivning og online optimering 3 fluer med et smæk Markedsføring, troværdighedsskabelse, salg på en gang – Case: BankTorvet.dk Fundamentet / tiltagEffekten Etablering af artikelsektion1. SEO => besøgstal øget med på 2 mdr Med uvildige økonomiske skribenter2. Troværdighed => benytte eksterne eksperter 3. Øget salg => antal besøgende => flere ordrer Hertil… nyhedsbrevsabonnenter Mediekontakt HVER uge (Nyhederne, P1, P3, JP…) Pris….? 0 kroner

soalive.dk Rådgivning og online optimering 3 fluer med et smæk – i jeres virksomhed 1. Gør jer selv til autoriteter (troværdighed) I skal være nicheeksperter Understøt gerne med udsagn, eksterne personer m.v. 2. Få mere tekst (SEO) Opret en blog, inspirationssektion, artikler m.v. 3. Sælg mere Øget besøgstal giver flere ordrer Opfordring Giv jeres viden videre til andre – gratis!

soalive.dk Rådgivning og online optimering Søgeordsstrategi - Grundlaget for bevidst positionering i søgemaskinerne 1.Lav en hurtig brainstorming over søgeord – tænk ikke, skriv blot ned 2.Udvælg de umiddelbart vigtigste søgeord 3.Research konkurrencen (Google Keyword Tool er eminent!) 4.Tilret eventuelt listen 5.Implementer søgeordene på jeres hjemmeside Implementering af søgeord Søgeord skal indgå i titlerne på de enkelte sider, i tekster, intern linkstruktur m.v. Vent med linkbuilding (offsite SEO) til fundamentet er på plads

soalive.dk Rådgivning og online optimering Longtail søgninger giver salg ”Short tail”= Cykel Longtail= Billig cykel med fodbremse Konkurrencestyrke på søgetermer ”Cykel”= hits ”Billig cykel med fodbremse”= hits Hvor tror du det er nemmest at komme til at ligge 1? Hvilken bruger tror du er mest minded på at købe? Tænk i hvordan brugere, der er i ”købsmode” ville søge

soalive.dk Rådgivning og online optimering Brugervenlighed – side 1 Afsløring: Folk er ”dummere” end du tror? Et godt design er bl.a. kendetegnet ved Overskuelighed og enkelthed – fjern to elementer, hver gang du tilføjer et Holder brugeren i hånden – hvad er det naturlige next step? Vis det Har rette kontekst (troværdighed) – kan du forestille dig Mærsk i pink? Eksempler på gængse fejl Hvor er varekurven? Hvordan bestiller jeg? Fejl ved betaling => brugeren opgiver For hvert klik mistes halvdelen af dine besøgende?

soalive.dk Rådgivning og online optimering Brugervenlighed – side 2 Eksempel på effekt af øget brugervenlighed Gns. ordrestørrelse = 500,- Besøgende pr. måned = Konverteringsrate på 1,5%:Konverteringsrate på 3%: Oms = (20.000*1,5%)*500 = Oms = (20.000*3%)*500 = Mange steder kan banale brugervenlighedsfejl tilrettes for ganske få midler! Lav din egen brugertest – få 5-6 tilfældige til at handle i shoppen og overvåg dem

soalive.dk Rådgivning og online optimering Statistik og test som grundlag I SKAL have installeret et godt statistikprogram Konstater faktuelt Hvilke marketingkanaler der virker bedst Hvilke søgeord der giver salg Hvordan brugerne navigerer rundt Hvor det er brugerne falder fra og meget mere… OBS! Det der virker for naboen virker ikke nødvendigvis for dig – TEST TEST TEST Google Analytics er gratis, rigtig godt og let at integrere

soalive.dk Rådgivning og online optimering Hvad skal du så gøre nu? Min opfordring til dig der starter fra scratch (og dig der er i tvivl): At tilsikre at din hjemmeside er søgemaskinevenlig At fastlægge din søgeordsstrategi At integrere et statistik program (f.eks. Google Analytics) At oprette Google Adwords At gå i gang med linkbuilding Når du har konstateret at ordrer kommer igennem og at småfejl er udluset, så skru op for blusset – men vent indtil da med at sætte nye aktiviteter i gang. Fase to er at prøve andre kanaler af, baseret på din økonomi, din prioritet, målgruppe m.v.

soalive.dk Rådgivning og online optimering Tak for i dag… Nettet rummer ufattelige muligheder Du skal selv gribe dem Det kræver stillingtagen, handling og vedholdenhed GOD FORNØJELSE (Psst… Du er altid velkommen, hvis du har spørgsmål – )