Eksempler på gode og ikke så gode problemformuleringer

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
AT og faget Engelsk På de følgende dias får du nogle gode tips til, hvordan faget engelsk mest hensigtsmæssigt indgår i AT-eksamen.
Advertisements

Metode i AT Religion.
Dansk og historie i Studieretningsprojektet
Sæt lyd og billeder på din sprogundervisning
Retorik og eksamen - den mundtlige eksamen i samfundsfag
Darum skole 4. november 2013.
Den gode opgaveformulering
Fejl i medicinanamnese medfører lungeødem
Skolen skal være mere rummelig, både hvad angår de svageste elever og de dygtigste "Regeringen har en klar målsætning om, at den almindelige folkeskole.
Af Holly, Joachim og Thomas.  Økonomisk og social spænding  Bønderne undertrykt  Liberale tanker fra England  Stænderforsamling /kilde.
Regionalmøder i dansk – sept Indhold:
Mdl. eksamen Emilie & Emil.
MUNDTLIGT krav – form – indhold
Den teoretiske undervisning og teoriprøven
Læs med blyant Sæt streg under de vigtigste
USA’s tilblivelse.
Udlån fra virksomhedsskatteordningen
Grundlagt af Edmund Burke, 1790
december 2010 Dansk-historie opgave. Store skriftlige opgaver 2.g: dansk-historie opgave (intro) 2.g: SRO (mini SRP) 3.g: SRP/AT.
SRP 2014.
Opgaver og drøftelser kristendomskundskab og dansk 8. – 9
Hvad er samfundsfag Hvad er samfundsfag Sociologi, politik og økonomi
Problemorienteret projektarbejde
Synopsis VIP13 HH3.
Filosofi i Oldtidskundskab efter reformen
HVAD ER EN PROBLEMFORMULERING ?
forståelse & støtte til mønsterbrydere
AT 3.2 Igangsættelse af tankeprocesser – at udvælge endelig sag og formulere problemformulering.
Usability – øvelse 1: Kortsortering
Velkommen Inddragelse af barnets udtalelse i analysen.
Objektorienteret Netværkskommunikation Præsentation 28: Eksamen.
Introduktion til konservatisme
Synopsis.
ITNET2 Præsentation 22: Eksamen. Ingeniørhøjskolen i Århus Slide 2 af 5 Pensum Pensum uddrages fra lektionsplanen ALT der er angivet med betegnelsen ”Pensum”
SO1.6 (Det kulturelle område, del 2): SPROG OG KOMMUNIKATION
Jellingestenen.
Præsentation af opgaven Tysk fortsætter A stx Konference om ny digital skriftlig prøve med adgang til internettet Fredericia den Mette Hermann.
KNÆK KODEN Det samfundsfaglige område Opgaveformulering 1 - Frivillighed.
KNÆK KODEN. Tidsplan TidspunktAktivitet 12. april Information om intern prøve i Studieområdet Del 1 Lodtrækning om område i klasserne 29 april Valg af.
KNÆK KODEN Det samfundsfaglige område Opgaveformulering 2 – Danmarks økonomi.
Forsøgsopgavesæt 1 Præmisser, elev-vejledning, opgaveformuleringer, materiale og forventninger Konference Oure den 20. november 2008 – Marianne Hansen.
Arbejdsskader og Nær-ved ulykker Registrering og dokumentation.
Skanderborg Én indgang – fælles adgang – job som udgang Om at begrænse tilgangen til førtidspension.
Brugerinddragelse i Kulturhusene af 80 medlemmer har besvaret undersøgelsen Vi ved ikke hvor repræsentative, de er (org.form m.m.) Der findes 3.
SRO SKRIV!.
Det samfundsfaglige område Opgaveformulering 1 – Demografi og velfærd
KNÆK KODEN Samfundsfaglige område
Målgrupper: Private opholdssteder Alle døgninstitutioner
SRP Høje-Taastrup Gymnasium 2017
KNÆK KODEN.
Sso SKRIV!.
SRP SKRIV!.
KNÆK KODEN.
Studieretningsprojektet!
Englandskrigene.
Teoretisk pædagogikum
Den kriminelle fødekæde i bander og
Flerfagligt Forløb 3 Klasse: Fag:.
Infomøde om synteseopgaven
KNÆK KODEN.
Arbejd effektivt og præcist
AT1 PROBLEMFORMULERING | problemstillinger FAGLIGE METODER
Om prøveformen Filosofi C.
Karrierelæring i dansk på HF
SRO SKRIV!.
Skrivedag 7: Resumé, konklusion og henvisninger
Igangsættelse af tankeprocesser – at formulere spørgsmål i forbindelse med flerfaglige projekter 7-trinsmodellen Karl Henrik Flyums model.
Autoriteter.
Dansk-historieopgaven
Flerfagligt Forløb 3 Klasse: Fag:.
Præsentationens transcript:

Eksempler på gode og ikke så gode problemformuleringer

Boston havn, mv. Problemformulering 1 Giv en kort beskrivelse af de tre tekster. Analysér hvad der skete på havnen i Boston med inddragelse af avisartiklen om hændelse. Vurdér med udgangspunkt i ”Loven om Boston havn”, hvad den britiske regering kunne have gjort   Problemformulering 2 Redegør kort for de rettigheder, Samual Adams tillægger kolonisterne, samt hvilke begrundelser han angiver for rettighederne. Foretag en sammenlignende analyse af avisartiklen (fra ”The Massachusetts Gazette…”) om teselskabet og ”Loven om Boston havn”. Vurdér hvilke opfattelser af styreformer der kommer udtryk i kilderne.

Cahiers des Doléances mv. Problemformulering 1 Gør kort rede for kilderne Analysér den idehistoriske baggrund for de tanker der kommer til udtryk i teksterne Vurdér i hvilket omfang Napoleon kunne have gjort en tilsvarende karriere uden den franske revolution. Problemformulering 2 Redegør for hovedpunkterne i teksten om den Franske revolution. Foretag en sammenlignende analyse af de to cahiers samt uddraget af den Franske Forfatning. Vurdér i hvilket omfang det var henholdsvis Edmund Burkes forudsigelse eller principperne i forfatningen, der efterfølgende blev den til virkelighed.