Aktiviteter for projektet Sullissivik

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Den danske befolknings syn på handicappedes rettigheder
Advertisements

Forslag til aktiviteter til markering af anti-tobaksdagen WHO’s dag til bekæmpelse mod rygning 31. maj.
VMS data Geografisk og tidsmæssig udvikling af indsatsen i tobisfiskeriet v/ dataspecialist Josefine Egekvist Sekretariat for myndighedsbetjening.
Atomer Et programmeret forløb. En måde at lære på.
Andreas Nielsen – Kalbyrisskolen  Matematiklærerens tænkebobler illustrerer, at matematikundervisning ikke udelukkende handler om opgaver, men.
”Kan ledelse kurere sygdom?” Masterclass, tirsdag den 21. juni 2011
LEAN Akademy.
UU-Aalborg Evaluering af brobygning og intro 2013/14 Velkommen UU-Aalborg Ungdommens Uddannelsesvejledning.
Studieretnings projektet ÅSG Studieretningsprojekt  En skriftlig opgave i typisk to fag  Du har 2 uger uden anden undervisning til opgaven  Der.
Ankestyrelsen - en styrelse under Socialministeriet •Ankeinstans på arbejdsskadeområdet •Afgørelser i principielle sager truffet af kommunerne på det sociale.
Uddannede færingers tilpasning til arbejdsmarkedet og erfaringer med studieophold i udlandet En spørgeskemaundersøgelse blandt færdiguddannede
Mette Andersen SDE Ansættelse af elev. Mette Andersen SDE
Status IT. Vognparken Computerlokaler: 39A: 24 computere fra : 21 computere fra 2005 og 6 computere fra 2007 Biblioteket: 2 computere fra 2005.
Borgernes barrierer for brug af IT
Samlet årsrapport for Gårdhaven 2012 SIP-socialpsykiatri
Opgaven jeg fik stillet
v/Kate Bøgh Socialdirektør, Middelfart Kommune
Korpslejrudvalget Skive 2010.
Ændring af arbejdsmiljøloven
Læringsmål Kendskab til:
Sprog/billeder på Internettet
Bliv klogere på salg til kommuner Dialog-workshop –
Komfort Husene i Vejle 10 Danske passivhuse
Vinterman seminar 28. April SIDE 2 Vinterman seminar 28. april Ca. 80 personer: • 30 kommuner (23 Vinterman, 5 -Light og 2 -Melding) • 5 Vejcentre.
Reformens krav •Bemærkningerne til Lov om kommunale borgerservicecentre: –”Den offentlige sektor skal indrettes på borgernes præmisser og med udgangspunkt.
Bolig selskabernes Landsforening– Almene lejeboliger - Maj/Juni Almene lejeboliger - Danmarkspanelet - Maj/Juni 2010.
UU Center Kolding Mentorprojekt i UU Kolding •Ide og finansiering •Ungepakke II •Samarbejdspartnere Taxameter - institutionsuafhængig.
Highlights fra Lederpejling 6, 2008 Hovedrapporten kan læses på Undersøgelsen er gennemført som internetbaseret spørgeskema, der.
Dialogmøder 2012 De private tilbud og kommunerne - fælles udfordringer og muligheder Geert Jørgensen.
Mål og vision for projekt ”borgerservice”
Efteruddannelsesindsatsen 2007 Analyse Danmarks undersøgelse januar 2008 Oplæg på Kompetencerådets møde den v./ Merete.
Kick-off seminar Metodeafprøvningsprojekt om ikke-vestlige sygedagpengemodtagere.
Velkommen til Projekt Frivillig Infomøde og workshop d. 23. maj 2013 Maj 2013 | Projekt Frivillig | Foreninger i Aarhus Kommune.
Fremtidens Borgerservice i Grønland Peter Schultz 9. marts 2010.
Lidt om at flytte bjerge
En portfolio er den bevidste indsamling og løbende vurdering af eller refleksion over undervisningens og læringens processer og produkter.
1 Evaluering af faget grønlandsk I forhold til Forordningen nr. 8, 2002 Bygdeskoleledermøder Qaasuitsup Kommunia Ilulissat 2011 Institut for.
Informationsmøde tirsdag den 10. juni Reformen - formål 1.Folkeskolen skal udfordre alle elever, så de bliver så dygtige, de kan. 2.Folkeskolen.
Friluftsrådet – mere natur – mere friluftsliv Velkommen til Fællesmøde den 29. oktober
Generel introduktion til EC
S TUDIERETNINGSPROJEKTET ÅSG H VAD ER ET STUDIERETNINGSPROJEKT ? En skriftlig opgave i typisk to fag Du skal tage udgangspunkt i et studieretningsfag.
Studieretnings projektet ÅSG Studieretningsprojekt  En skriftlig opgave i typisk to fag  Du har 2 uger uden anden undervisning til opgaven  Der.
2-01.
Pleje og Sundhed Gennemførte719 Inviterede895 Svarprocent80% FREDERICIA KOMMUNE MTU og Psykisk APV 2012 Rapportspecifikationer.
Region Midtjyllands tilbud 2013
Ungeindsatsen Konference den 4. juni Baggrund UTA-projektet Politisk ønske Byrådsbeslutning april 2009 Etablering oktober 2009.
ETU 2008 | Elevtilfredshedsundersøgelse Erhvervsskolen Nordsjælland HTX (Teknisk Gymnasium) - Hillerød Baseret på 313 besvarelser.
© Inteam 2007 Mols-Linien Service Akademi. © Inteam 2007 Et samarbejde for at styrke Mols-Liniens Service Akademi Inteam kan bidrage på både strategisk.
Forældremøde Sortedamskolen 2013/14
Obligatorisk selvvalgt opgave
INNOVATIONSFORUM # 2 VIDENSFORMER OG VIDENSKILDER.
1 Borgerpanelet i Silkeborg Kommune.
Hvad er Projekt X:IT? Projekt Børn, Unge & Rygning Kræftens Bekæmpelse.
Vinterman seminar 2. Maj SIDE 2 Vinterman seminar 2. maj Ca. 85 personer: 34 kommuner (30 Vinterman, 2-Light og 2-Melding) Færøerne Vintercentralen.
Den digitale kløft Professor Birgit Jæger Institut for Samfund og Globalisering Roskilde Universitet.
”De bedste arbejdspladser” kan rekruttere, fastholde og kompetenceudvikle tilfredse medarbejdere – men hvordan? Personalepolitisk Messe 2010 – Bella Center.
Claus Brabrand, ITU, Denmark Mar 10, 2009EFFECTIVE JAVA Effective Java Presentation Workshop Claus Brabrand [ ] ( “FÅP”: First-year Project.
Akutafdelingen På vej mod DNV Oplæg til gruppearbejde: Hvad gør vi først? Hvad gør vi siden?
Obligatorisk selvvalgt opgave
Grunde til at jeg elsker dig
Januar 2009 MandagTirsdagOnsdagTorsdagFredagLørdagSøndag Uge 2. Anette Ø. Kl Tina H. Lone M. 6 Kl Britt H. 7 Kl Vinnie G. Gerda.
Dialogmøde 17. januar 2011.
It-kompetente borgere. Stevns Kommune indbyggere En kommune på kanten Digitaliseringsgrad Stevns Bibliotekerne 3 biblioteker, 70 ugentlige åbningstimer.
Fremtidens Borgerservice i Grønland Kuupik Kleist 9. marts 2010.
Undervisning af alle 9. klasser i Digital Post Ved Digital Vejleder Kathrine Mørcholdt Buus og Digitaliseringskonsulent Kristinna Andersen.
... Hvis du sender det til (mindst ) 2 venner... Får du 3 år med masser af held!!! ***
Alle I Uddannelse Altid AIUA Rikke Kirkensgaard Skive.
Straksaktivering i Hillerød Kommune Disposition Baggrund og formål med straksaktiveringen Målgruppe og organisering Indhold Justeringer.
Naturfag.
Fra anledning til udvikling
Præsentationens transcript:

Aktiviteter for projektet Sullissivik Projektleder i Sullissivik: Hans Christian Sværd

Firedelt løsningsmodel sullissivik.gl En hjemmeside a la Google, hvor al viden i den offentlige sektor skal samles Skriveworkshops Al lovtekst skal omformuleres i letforståelige artikler Servicemedarbejderkurser Medarbejderne skal klædes ordentlig på til at kunne anvende sullissivik.gl og yde god service til borgerne Option – Borgerportal (ultimo 2010 – 2011)

Sullissivik-arbejdsgruppe Organisering Fællesoffentlig IT-styregruppe 4 medlemmer fra kommunerne 4 medlemmer fra Selvstyret Fælles sekretariat KANUKOKA og IT-sekretariatet Sullissivik-arbejdsgruppe 4 medlemmer ansat af både Kommunerne og Selvstyre Projektet er finansieret 50/50

Bemanding af Sullissivik Hans Christian Sværd (Projektleder) Anette Trøst Poulsen (Kommunikationskonsulent) Christine Lynge Hansen (Webkonsulent) Bjarne Søholm Olsen (Konsulent) NN (Kommunikationskonsulent)

www.sullissivik.gl

2. Skriveworkshop

Formål med skrive-workshops: At indsamle viden til sullissivik.gl At formidle den viden i letforståelige artikler

Deltagere til skriveworkshops: Fageksperter: Medarbejdere og ledere i kommunerne og Selvstyret, der har indgående kendskab til et bestemt fagområde Medarbejdere i kommunerne og Selvstyret med direkte borgerkontakt, f.eks. sagsbehandlere

Forløb af skrive-workshops: Udvælge fageksperter Udvælge juridiske validører Udvælge oversættere Udvælge ”oversættelses-validører” Invitation med ”Top 20”-lektier * Skrive-workshop i 3-5 dage

Formålet er ikke at lære at skrive, men at lære at skrive ensartet  fokus på indhold – ikke på form Masseproduktion af artikler, der skal: Valideres Oversættes

Eksempel på lovtekst Indhold: Fra dette: Med henvisning til Deres andragende af 14.juni 2001 skal man hermed under henvisning til boligministerielt cirkulære nr. 324, jf. lovbekendtgørelse nr. 256 af 13. januar 1996, meddele Dem tilladelse til at foretage den ansøgte ombygning, under forudsætning af opfyldelse af bestemmelserne i byplanscirkulære nr. 13 af 27.marts 1997.

Kort og præcist Indhold: til dette: Du må gerne bygge til dit hus, bare du ikke bygger højere end den nuværende bygning, og ikke øger boligarealet med mere end 40%.

Med alt hvad det indebærer af Modtagerforståelse Hvem skriver vi til? Tekstopbygning Artikelskabelon Sætningsopbygning F.eks. skriv det vigtigste først Ordvalg Korte, dagligdags ord og vendinger

Et konkret eksempel: Kultur og Uddannelse – workshop uge 5, 2010: Top 20 sendt d.14.januar Top 20 afleveret 25.januar Strukturering af Kultur og Uddannelse Workshop Uge 5 (2.-4.februar) Validering, oversættelse og validering i ugerne 7, 8 og 9 Uge 12 ff. upload af artikler på sullissivik.gl Løbende: Kommunespecifikke artikler og lovændringer

Flow i vidensindsamling Forberedelse og skriveworkshop 3 uger Validering af artikler 2 uger Oversættelse af artikler 2 uger Validering af de oversatte artikler 2 uger Upload af artikler 1 uge I alt med ”buffer” på 2-3 uger 10 uger

Indsats vidensfagområder Tidsplan for 2010: Uge 03: SKAT (gennemført, og er i gang med validering) Uge 05: Kultur og Uddannelse (i gang med oversættelse) Uge 12: Teknik og Miljø (12-13-14) Uge 23: Sundhed (23-24-25) Uge 35: Fiskeri, fangst og jagt (35-36-37) Uge 40: Bolig og infrastruktur (40-41-42) Uge 44: Piareersarfik (44-45-46) Uge 47: Erhverv (47-48-49)

Status på vidensindsamling

Videns områder Førtidspension Pension Barsel og barselsdagpenge Børn og Unge Børnetilskud Offentlig hjælp Bopælsattest Inddrivelsesmyndighed

Offentlige arrangementer Flytteanmeldelse Uddannelsesstøtte Handicap Misbrugsbehandling Sociale boliger Krisecentre Underholdsbidrag Offentlige arrangementer

www.sullissivik.gl

3. Servicemedarbejderkurser

Servicemedarbejderkursus Formålet: at gøre den offentlige service mere smidig og gennemskuelig at skabe en naturlig sammenhæng mellem med det, at yde god service og bruge sullissivik.gl at skabe fortrolighed med sullissivik.gl

Målgruppe og udbyder Målgruppe: Udbyder: Servicemedarbejdere i de 80 servicecentre Elever som del af kontoruddannelserne (TNI) Udbyder: Sullissivik og Handelsskolen i Nuuk

Konceptet Praktisk anlagt Udgangspunkt i deltagernes egne erfaringer Veksler mellem undervisning og gruppearbejde alle forløb afsluttes med en fremlæggelse for at træne deltagerne i at formidle ”Train the other”

Indhold Stikord: Servicebegrebet Borgertyper Kommunikation Kropssprog STRAKS-afklaring

Evaluering fra servicekurser Fagchef for Borgerservice, Qaasuitsup Kommunia, Betina H. Kristiansen, siger om Servicemedarbejderkurset: “Jeg fik redskaber til hvad god service er, og hvordan man kan arbejde med forskellige emner under god service. Eks. er det vigtigt, at jeg tænker over mit kropssprog, tone og brug af ord. “Et afslag er ikke det samme som dårlig service, hvis man som medarbejder kan forklare hvorfor der gives afslag. Det kan ende med at kunden, uenig i afslag eller ej, kan gå med en oplevelse af, at have fået en god service. Det er heller ikke dårlig service hvis man ikke kan svare med det samme, så længe man undersøger det og vender tilbage til kunden inden for rimelig tid”. “Det er tankevækkende at hvis man leverer dårlig service 1 gang, skal man gøre det godt 12 gange før at den pågældende kunde kan få et godt indtryk igen, og det fortæller hvor vigtigt det er at vi udviser god service”.

Projektets succes afhænger af Superengagerede medarbejdere Manglende forankring på ledelsesniveau Projektets succes afhænger af ledernes forståelse og velvilje 

Lederkursus Lederkursus: Introduktion til indhold for servicemedarbejdere De organisatoriske vilkår De fysiske vilkår De infrastrukturelle vilkår Kommunikative konsekvenser

Uge 11: Selvstyret Lederkursus Uge 21: Kommunerne Styrelseschefer Afdelingschefer Uge 21: Kommunerne Kommunaldirektører Borgerservicechefer Bygdeansvarlige Forvaltningschefer

Følg med på vores blog: http://bborgerservice.wordpress.com