Download præsentationen
Præsentation er lastning. Vent venligst
Offentliggjort afAnita Jespersen Redigeret for ca. et år siden
1
Fremtidens Borgerservice i Grønland Peter Schultz 9. marts 2010
2
Selvstyrets fremtidige ansvar Bedre Borgerservice er et fælles offentligt projekt I opstarten placeret i Selvstyret – pr. 1. januar 2010 i KANUKOKA Projektet finansieres i fællesskab Selvstyret bliver ansvarlig for at al ny lovgivning og initiativer m.v. omsættes til borgerinformation i serviceportal som borgerportal. Dette skal ske i samarbejde med Sullissivik-enheden og fagpersoner fra kommunerne til rette tid og kvalitet
3
Selvstyrets fremtidige ansvar (2) I 2010 er vi forpligtet til at deltage i vidensindsamling på følgende områder: Skat Kultur og Uddannelse Teknik og Miljø Sundhed Fiskeri, fangst og jagt Bolig og infrastruktur Piareersarfik Erhverv H.C. Sværd vil komme nærmere ind på dette senere
4
Hvad betyder det for os? Arbejdsgange i Selvstyret skal afpasses til den nye virkelighed Vi skal tænke digital borgerservice ind som en fast del af vores arbejdsgange. Vores eksterne kommunikation skal afspejle de nye medier Præcisering af behovet for en større professionalisering af kommunikationsindsatsen i hele Selvstyret Hvordan matches det øgede behov med interne resurser og kompetencer?
5
Nanoq i fremtiden Nanoq skal fokusere på politiske udmeldinger Service/information til borgere og virksomheder skal ikke være på Nanoq - undtagen jobopslag Service/information flyttes til Sullissivik I fremtiden skal vi kommunikere på Nanoq, Sullissivik og Nanuaraq
6
6 Nanuaraq i fremtiden Det skal afklares præcis, hvem der skal have adgang til Nanuaraq, samt hvilke dele af Nanuaraq de skal have adgang til Det kræver resurser at skabe værdi via et internet, og dette skal tænkes ind i fremtiden Der er overvejelser om vi ikke skal bruge samme databasesystem som i service- og borgerportalen - Talisma - til Nanuaraq til intern vidensopsamling, men det er dyrt
7
04-09-2014Tekst skrives ind i sidehoved/sidefod 7 Teknisk support Der arbejdes på at skabe stordriftsfordele i forhold til teknisk support for det offentlige Grønland De som er ansvarlig for indhold på de forskellige medier, skal ikke nødvendigvis have stor teknisk indsigt Den tekniske indsigt og det tekniske ansvar skal samles et sted.
8
04-09-2014Tekst skrives ind i sidehoved/sidefod 8 Organisation skal tilpasses Organiseringen af informationsindsatsen i Selvstyret skal tilpasses den nye virkelighed Beslutning om dette forventes truffet inden sommer 2010 Kommunikation skal generelt opprioriteres i fremtiden.
9
04-09-2014Tekst skrives ind i sidehoved/sidefod 9 Afslutning Service- og borgerportal har dog førsteprioritet i 2010 Indhold på Nanoq afvikles i takt med service- og borgerportalens udvikling Nanuaraq har behov for en revitalisering som vores primære interne kommunikationsplatform – skal gerne starte i 2010 Qujanaq – tak!
Lignende præsentationer
© 2024 SlidePlayer.dk Inc.
All rights reserved.