Præsentation er lastning. Vent venligst

Præsentation er lastning. Vent venligst

Fremtidens Borgerservice i Grønland Peter Schultz 9. marts 2010.

Lignende præsentationer


Præsentationer af emnet: "Fremtidens Borgerservice i Grønland Peter Schultz 9. marts 2010."— Præsentationens transcript:

1 Fremtidens Borgerservice i Grønland Peter Schultz 9. marts 2010

2 Selvstyrets fremtidige ansvar  Bedre Borgerservice er et fælles offentligt projekt  I opstarten placeret i Selvstyret – pr. 1. januar 2010 i KANUKOKA  Projektet finansieres i fællesskab  Selvstyret bliver ansvarlig for at al ny lovgivning og initiativer m.v. omsættes til borgerinformation i serviceportal som borgerportal.  Dette skal ske i samarbejde med Sullissivik-enheden og fagpersoner fra kommunerne til rette tid og kvalitet

3 Selvstyrets fremtidige ansvar (2) I 2010 er vi forpligtet til at deltage i vidensindsamling på følgende områder:  Skat  Kultur og Uddannelse  Teknik og Miljø  Sundhed  Fiskeri, fangst og jagt  Bolig og infrastruktur  Piareersarfik  Erhverv H.C. Sværd vil komme nærmere ind på dette senere

4 Hvad betyder det for os?  Arbejdsgange i Selvstyret skal afpasses til den nye virkelighed  Vi skal tænke digital borgerservice ind som en fast del af vores arbejdsgange.  Vores eksterne kommunikation skal afspejle de nye medier  Præcisering af behovet for en større professionalisering af kommunikationsindsatsen i hele Selvstyret  Hvordan matches det øgede behov med interne resurser og kompetencer?

5 Nanoq i fremtiden  Nanoq skal fokusere på politiske udmeldinger  Service/information til borgere og virksomheder skal ikke være på Nanoq - undtagen jobopslag  Service/information flyttes til Sullissivik  I fremtiden skal vi kommunikere på Nanoq, Sullissivik og Nanuaraq

6 6 Nanuaraq i fremtiden  Det skal afklares præcis, hvem der skal have adgang til Nanuaraq, samt hvilke dele af Nanuaraq de skal have adgang til  Det kræver resurser at skabe værdi via et internet, og dette skal tænkes ind i fremtiden  Der er overvejelser om vi ikke skal bruge samme databasesystem som i service- og borgerportalen - Talisma - til Nanuaraq til intern vidensopsamling, men det er dyrt

7 04-09-2014Tekst skrives ind i sidehoved/sidefod 7 Teknisk support  Der arbejdes på at skabe stordriftsfordele i forhold til teknisk support for det offentlige Grønland  De som er ansvarlig for indhold på de forskellige medier, skal ikke nødvendigvis have stor teknisk indsigt  Den tekniske indsigt og det tekniske ansvar skal samles et sted.

8 04-09-2014Tekst skrives ind i sidehoved/sidefod 8 Organisation skal tilpasses  Organiseringen af informationsindsatsen i Selvstyret skal tilpasses den nye virkelighed  Beslutning om dette forventes truffet inden sommer 2010  Kommunikation skal generelt opprioriteres i fremtiden.

9 04-09-2014Tekst skrives ind i sidehoved/sidefod 9 Afslutning  Service- og borgerportal har dog førsteprioritet i 2010  Indhold på Nanoq afvikles i takt med service- og borgerportalens udvikling  Nanuaraq har behov for en revitalisering som vores primære interne kommunikationsplatform – skal gerne starte i 2010  Qujanaq – tak!


Download ppt "Fremtidens Borgerservice i Grønland Peter Schultz 9. marts 2010."

Lignende præsentationer


Annoncer fra Google