Den Regionale LEAN Enhed

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Klar til håndtering af fritagelse af borgers fra Digital Post
Advertisements

Projekt: <indsæt projektnavn>
Kommunikation.
Porteføljestyring
Interaktiv kommunikation - strømninger indenfor kommunikation
Opfølgning på web-undersøgelse
Projekt: <indsæt projektnavn>
Modul 1 - Processer.
Illustrationer til undervisningsbrug
Opgave 1: Navision - lagerstyring
Individuel uddannelsesplan
Præsentationsskabelon til Forpremiere 26. februar 2013 UDFYLD KONCEPTNAVN.
1 Sundhedsprojektet. 2 Sundhedsprojekt •Projektansøgning 2006 udarbejdet i samarbejde med CVU 2.8mio. fra Familieministeriets pulje til kvalitetsudvikling.
Kommunikation i projekter
Målsætning S.M.A.R.T Målsætningen: Ingen detaljeret målsætning
Projektbeskrivelse: Udarbejdet i af
CSI i forsvaret.
Den Regionale LEAN Enhed
Projekt: <indsæt projektnavn>
Velkommen! Til projektseminar på ferskvandscentret marts 2008 ___________________ Udviklingsprojekt Invention og Innovativ Naturvidenskab i teknologiundervisningen.
Den Regionale LEAN Enhed
Vores projektorganisering
Projekt: Styregruppens afslutningsmøde Version 1.0.
Sådan kommunikerer vi på Dyvekeskolen
Den Regionale LEAN Enhed
Den regionale LEAN enhed, version 4 - juni 2012
Formidlingsdelen Formidling og metode.
De nye kommunikationspolitikker - hvad skal de indeholde?
VEJLEDERNES FORHÅBNINGER FRA BRANDMAND TIL ARKITEKT AFKLARING AF EGEN VIDEN: HVAD KAN JEG? AFKLARING OG AFGRÆNSNING AF ROLLEN KONTRAKT : DIALOG OMKRING.
DUBU oplæg til Interessentanalyse Kommunikationsplan
Projektstyring dag 2.
Fritidstilbuddene pr. 1/ Det betalte modul ( morgen, afslutning samt ferie) på alle ”ikke skoledage” v/ institutionsleder Erik Vadsager Det gratis.
Dansk kvalitetsmodel på det sociale område.
Informationsformidling Brian Kjær Andreasen Hovedaktivitet 4. [ Viborg]
Lederseminar 2014 Varde Kommune
Den Regionale LEAN Enhed
Den Regionale LEAN Enhed
Landsbyggefonden – nye krav og procedurer
Obligatorisk selvvalgt opgave
Kvalitetsmålinger Den Regionale LEAN Enhed. Formål Hvornår Succes kriterier Kvalitetsmålinger viser i hvor høj en grad ambulatoriet leverer en høj kvalitet.
Den gode projektansøgning
Produktivitetsmålinger
Den Regionale LEAN Enhed
Den regionale Lean enhed
Link Camp 2012 Fredericia Gymnasium 2012 Oplæg. Teateret Møde den 1/3 – 2012 Kl – Møde igen den 2/3 – 2012 Kl – Præsentation.
OPI EFFEKTMÅLINGSVÆRKTØJ
Projektstyring dag 2.
Kommunalreformens kommunikationsmæssige udfordringer.
Modersmålsgruppen Klassematch A, B og C Tværgående temaer Almendidaktiske vurderinger.
Business cases.
Strategisk kompetenceudvikling - konteksten
TRIVSELOP Handicap, 1. november 2010.
Uddannelsen i almen medicin Introkursus i almen medicin Region Sjælland, 10. maj 2010 Gunver Lillevang.
Harmonisering af lokaleanvisning og booking Seminar den 29. januar 2007.
Sådan oversætter du centrale budskaber. Dette værktøj er for dig, som vil Blive bedre til at kommunikere overordnede budskaber til egne medarbejdere,
"Faglig kvalitet i de akutte patientforløb” Akut Afdelingen, Nykøbing Sygehus.
Skab dit eget kommunikationsværktøj. Dette er et værktøj til dig, som vil Have orden i og styr på din kommunikation Være mere effektiv i brugen af dine.
Kommunikation og sammenhængskraft i MED-systemet Få jeres budskaber ud.
PRINCIPPER FOR PROJEKTLEDELSE IT PROJEKTLEDELSE 14. marts 2014.
Elevguide Innovations-brobygnings-opgave
Præ-projekt Planlægning Afslutning
Interessentanalyse Gennemfør en interessentanalyse Analysen afdækker
Projektbeskrivelse: Udarbejdet i af
SUMO - analyse.
Elevguide Innovations-brobygnings-opgave (IBO)
Fra anledning til udvikling
Værktøj: Interessentanalyse
Hvorfor lave en kommunikationsplan?
Find den rigtige journalist
INTRODUKTION TIL SKOLELEDERE
Præsentationens transcript:

Den Regionale LEAN Enhed Kommunikationsplan Den Regionale LEAN Enhed

Formål Hvornår Hvordan Succes kriterier Formålet med at udarbejde en kommunikationsplan er at sikre at projektets budskaber bliver kommunikeret til de rette interesserenter. Formål Kommunikationsplanen udarbejdes i forbindelse med projektbeskrivelse, det vil sige som noget af det første i projektet. Kommunikationsplanen skal genbesøges i hver begyndelse af hver fase for at sikre alle relevante budskaber er med. Kommunikationsplan kan ændre sig fra fase til fase. Find inspiration i interessentanalysen. Hvornår Tag udgangspunkt i det konkrete projektet; og identificer herefter de konkrete budskaber, som skal kommunikeres. Tag evt. udgangspunkt i projektplanen og identificer om budskabet er enkeltstående eller skal gentages i løbet af projektets faser. Det kan også være at samme budskab skal kommunikeres forskelligt til forskellige interessenter. Hvordan Succes kriterier Sikre at projektets budskaber kommunikeres til interessenter på den bedste måde.

EKSEMPEL Budskab Middel Termin Målgruppe Had skal kommunikeres? Møde, mail, intranet etc… Fast termin eller f.eks. Hver fredag etc. Hvem skal modtage kommunikationen? Projekt status Tavlemøde Hver fredag kl. 8, 15 – 8, 45 Projektgruppen + afd. ledelse Projektstatus + kommende aktiviteter Nyhedsbrev / Møde Amb T Projektets resultater Åbent hus / Møde Efter godkendt Business Case Alle ambulatorier på Herlev H. Leankonsulenter i Region H/amb Projektets opstart + resultater Intranet Ved godkendt projektbesk. + business case + dokumenterede reultater Region H Projektets løsninger Efter projektdokumentation Regions H EKSEMPEL

Skabelon Budskab Middel Termin / Frekvens Målgruppe Had skal kommunikeres? Møde, mail, intranet etc… Fast termin eller f.eks. hver fredag etc. Hvem skal modtage kommunikationen?