Ny kultur-, idræts- og fritidspolitik. Velkommen • ”Verden ligger åben” – Hvor skal vi hen? – Hvad skal vores fælles hovedvej være? – Hvad skal vi række.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Jan Forsing og Lisa Andersson
Advertisements

Danehofskolens værdigrundlag
Kerteminde Havns Fremtid Bevaringsforeningen for Kerteminde Kommune
©Jenny Bohr – Til underviserne Her er valgt at vise filmen ”et liv i kaos”. Hvis kursisterne er unge, kan man vælge en anden film eks. ”det.
Præsentation af den nye folkeoplysningspolitik-guide Trine Bendix Knudsen Sekretariatsleder Dansk Folkeoplysnings Samråd (DFS)
Randers Modellen Randers Modellen: Politikker - 1
VISION FOR ORDRUPSKOLE2010 Sammenfatningsarbejde.
Kommunikation og relationer 9. januar v. Gitte Schrøder
Tryllefløjten tilbyder børnene kulturelle oplevelser indenfor drama, kunst, kulturhistorie og musik i børnehøjde i tæt samarbejde med kulturinstitutioner.
”Udsatte unge med Sjældne Diagnoser” Oplæg til Sjældne Diagnosers repræsentantskabsmøde d. 15.september 2006.
Landlivs seminar den 24.november 2012 Hvad er der brug for på landet: Nytænkning af landdistrikter? Alt det praktiske v. Mona Hvid
Kontakt forældre møde 12. Oktober 2011.
Kommunale chefforventninger til en ny folkeoplysningslov Oplæg for Fritid og Samfund d. 25. april 2008 i Vissenbjerg v/ Børne- og Kulturdirektør Per B.
Hvem er LandboUngdom? … med frivillig mener vi, at vi brænder for vores forening og skaber den med vores engagement … med samler mener vi, at vi gør det.
1 Idræts og Fritidspolitik - Kick–off konference 26. januar 2011.
Modul 5 Videndeling, visitering og virksomheder. Kvalificeringsforløbets opbygning Modul 1.Udfordringen og kendskab til hinanden Modul 2.Praktisk viden.
Målsætning og værdigrundlag for Sølvgades Skole Målet er, at eleverne på Sølvgades Skole bevarer lysten til at lære, at være nysgerrige, selvstændige og.
ØBRO FRI SKOLE Visioner 2020 Øbro Fri Visioner 2020 København den 7. marts 2013 Vores visioner Øbro Fri 2020 Er vores visioner stadig de rigtige? og hvordan.
Workshop om læringsmiljø – Hvad, hvorfor og hvordan?
Lindegårdsskolens forældre samarbejde Forslag til Skolebestyrelsen den 11. oktober 2006 den 11. oktober 2006.
Velkommen til Kontaktforældremøde 01 NOV Dagsorden Velkomst (RC) Kontaktforældrearbejdet (SHC) Skole-/SFO-hjem samarbejdet, samt fælles forældremøder.
Lidt om at flytte bjerge
. Præsentation af Handicapområdets udviklingsproces.
November 2014 Livets Ord "Hos dig er livets kilde" (Salme 36, 10)
________________________________________________________________________ Møde med foreningerne 6. oktober 2011 Landsbyvisions-modellen ”Byrådet ønsker,
Kodeks for offentlig topledelse
Folkeskolereformen – Hvordan udnytter I mulighederne?
Værdisæt Hylleholt Skole Respekt Faglighed og udvikling Engagement
Kulturpolitisk temamøde, Struer Byråd, 20. november 2007 STRUER KOMMUNE Møde den 29. november 2007 Til første møde om Udviklingsprojekt på Dagtilbudsområdet.
Hvad fuck kan vi bruge det til ?` Af Bo Goed Watson
Gør drømmen til virkelighed i KFUM og KFUK i distrikt nord/vestjylland.
Velkommen til inspirationsdag Kompetencestrategi – hvordan?
Skole, børnehave, kultur- og Idrætscenter Udvikling gennem ”Top Nu” Ejer Bavnehøj Mandag d. 09. januar 2012.
FDF vil styrke det lokale samarbejde med kirker, skoler og kommuner Kirken skal holde fokus på børn og unge FDF skal nå udsatte børn og unge FDF skal være.
Dagsorden Introduktion til hinanden og opgaven
Akutafdelingen På vej mod DNV Oplæg til gruppearbejde: Hvad gør vi først? Hvad gør vi siden?
PROCES OG TIDSPLAN Godkendelse af forslag i Byrådet den 22. april Offentlig debat i maj og juni måned Udstilling i Utzon Centeret Endelig godkendelse.
Hvad ser BKF som de vigtigste indsatsområder i den nærmeste fremtid på børne- og ungekultur området? Flemming Olsen, Børne- og Kulturdirektør Herlev Kommune.
Folkeskolereform august 2014 Velkommen til oplæg om implementeringen af folkeskolereformen på Haldum-Hinnerup Skolen.
Forbedringsprojekt om målinger - SCKK 2004 Måleovervejelser Overvejelser inden I beslutter jer for en måletype Præsentation af hovedmåletyper Oplæg til.
Dialogmøde Den åbne skole 26/ – Hundelev – Løkken - Vrå.
Repræsentantskabsmøde Idrættens Samråd Program for aftenens repræsentantskabsmøde Velkomst IS beretning for året der er gået Debat om beretningen.
KVIK-modellen KVIK-modellens historie Modelgennemgang
Borgermøde om Udviklingsstrategien Byrådet har givet sin vurdering af udviklingen og forslag til hvilke visioner, strategier og indsatser, som skal sikre.
Dialogmøde Forældresamarbejde - forældre og forældrebestyrelsen imellem.
John Bech Hansen. DB årsmøde, Kolding, d. 6. marts Idébutikker ”Ud-af-huset” biblioteker I Fredericia.
Den røde tråd fra vision til handling
Borgermøde i distrikt Engskov Mandag d. 23. marts 2015 kl
Hvordan samarbejder vi om kulturen?
 Historie / erfaring.  Miljø terapi  Arbejde i grupper.  Gruppedynamiker.
Hvad er Velfærds-LAB? 1. Leder- og medarbejderønsker til BV Medinddragelse og medindflydelse Fælles tilgang til arbejdet med borgeren Understøttelse til.
Lektion 2 Formålet med denne lektion er at støtte eleverne i at skabe en god klassekultur. Som lærer er du være med til at sætte rammerne for, at der skabes.
Denne PowerPoint er til inspiration i forbindelse med at I skal planlægge og afvikle et møde, hvor I ønsker at drøfte HMUs forslag til ny strategi. I er.
Strategi 2015 Svømmekonference 2012.
VELKOMMEN TIL HALVÅRSMØDET DEN 16. NOVEMBER 2016
Fuglevængets værdier Mangfoldighed Rumlighed Livsglæde
Kommuneplan Evaluering af kommuneplanprocessen
Fremtidens Forening Dialogseminar lørdag d. 8. oktober 2016
Personalepolitiske værdier for Assens Kommune
Lektion 2 Formålet med denne lektion er at støtte eleverne i at skabe en god klassekultur. Som lærer kan du være med til at sætte rammerne for, at der.
FIC Udviklingsplan 2020.
Handlingsplan 2015.
Forankring Personlig udvikling i Det nye bibliotek SUPPLEMENT AS.
Et organisatorisk koncept til udvikling og prioritering
Fællesskaber i hverdagen og et aktivt fritidsliv
[klik og indsæt kommunenavn]
projekt:værktøjsdagen
Boligpolitik Temadrøftelse Økonomiudvalget 13. november 2018.
Søndre skoles vision Søndre Skole skal være et sted, hvor elever hver dag bliver udfordret og derved får de bedste betingelser for at tilegne sig faglige,
Trivselsmodel Et adhoc udvalg har i 2018 arbejdet med ideer til, hvordan ÆS lokalafdelinger kan fremme trivsel blandt frivillige. I foråret 2019 overdrog.
Præsentationens transcript:

Ny kultur-, idræts- og fritidspolitik

Velkommen • ”Verden ligger åben” – Hvor skal vi hen? – Hvad skal vores fælles hovedvej være? – Hvad skal vi række efter, hvad er vores vision? • Hvad skal vi i aften? – Først og fremmest skal vi drømme  – Oplæg til ny politik – Workshops med baggrund i oplægget – Pause med kaffe og kage – Workshops om konkrete ønsker, nye idéer, handlinger – Plenum – Tak for i aften

Det videre arbejde • 15. og 22. november: Møde i Kultur- og Fritidsudvalget, kursen for en ny politik sættes • Slutningen af januar – forslag til ny politik sendes i høring • Debat, møder, • Midten af marts: Høringsfasen slutter • Slutningen af april: Kultur- og Fritidsudvalget beslutter ny politik, der sendes til Byrådet til endelig beslutning

Baggrunden for en ny politik • Idrætspolitikken er opfyldt • Kultur- og fritidspolitikken skal fornys • Ny lov om en Folkeoplysningspolitik

Hvorfor kun én ny politik ? – Vi skal rive mure ned og tænke på tværs • Vi har ikke længere siloer på havnen – skal vi ikke også droppe dem i vores nye politik? • Hvorfor skal vi rammes ind i firkantede kasser? – Uanset hvor mennesker befinder sig, er de i et læringsrum • Ressourcerne kan bruges endnu bedre: • Det giver flere muligheder og bedre opgaveløsninger, når vi øger samarbejde og videndeling • Det skaber flere intense dannelsesrum • Det skaber udvikling, når kultur-, idræts- og fritidslivet mødes med fælles mål for øje • VI SKAL SE OG BRUGE HINANDEN! – Eks.: • Kultur-, idræt og fritid kan bidrage med mange læringsrum i daginstitutioner og skoler • Talentarbejdet i idrætsverdenen og på musikområdet kan samarbejde • Udviklingen af foreningsarbejdet er godt i gang på idrætsområdet, det kunne måske bruges på fritids- og kulturområdet?

Fællesskab • Hvad betyder fællesskab for os? • Skal vi udvikle mødesteder på tværs? – mellem generationer? – mellem forskellige kulturer? – mellem foreninger? – fysiske mødesteder? • Er fællesskab det samme som medlemskab?

Fordybelse • Skal vi gøre op med travlhed og i stedet give plads til grundighed? • Skal vi styrke arbejdet med talenterne, der fordyber sig i krop og sjæl? • Er fordybelse eksklusivt eller er det nødven- digt for at vi kan fastholde kvaliteten?

Frivillighed • Skal vi have plads til mere frivillighed? • Hvilke værdier skal være fremherskende, når man er frivillig? • Er der grænser for frivillighed? • Skal frivillighed belønnes?

Udfordring • Skal vi skabe mere mod på at afprøve nyt? • Skal vi blive dygtigere? • Skal vi udfordre hinanden på tværs – mellem foreninger og institutioner, mellem genera- tioner og kulturer? • Skal vi udfordre talenterne?

Udvikling • Hvordan giver vi plads til nye måder og tradi- tioner? • Kan vi udvikle og samtidig bevare trygheden? • Har vi hellige køer, der er blevet slagtemod- ne? • Kan vi skabe et attraktivt miljø for udvikling, der tiltrækker nye mennesker?

Værsgo at gå i Workshop • Hvad drømmer I om? • Hvad betyder Fællesskab, Frivillighed, Fordybelse, Udfordring og Udvikling for jer? • Hvordan skal fremtidens Fredericia se ud? • Hvad ”tænder” I på? • Hvilke aftryk skal vi sammen sætte?

Værsgo at gå i ny Workshop • Hvilke konkrete forslag har I til fremtiden? – Mere kongelig ballet? – Flere idrætstilbud? – Flottere kunst i det offentlige rum – Nye traditioner, måder at arbejde på?

Tak for i aften – kom godt hjem !