Vedr. drøftelse af ny organisering af skolerne. Program for tirsdag den 31. maj 2011 kl. 19.00- 21.00 på LO-skolen 19.00Velkomst. Formand før Børne- og.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Aktivitet – hvor/hvornår: Videns- og erfaringsseminar i Middelfart, lørdag den 19. marts. MKR var der sammen med Pia fra Herredsåsen og Claus fra Rynkevangen.
Advertisements

Informationsmøde på Mosedeskolen
Dialogmøde på skoleområdet – Planche 1 Tidsfrister  Første kvalitetsrapport omfatter skoleåret  Inden den 15. oktober 2007 skal Byrådet drøfte.
Folkeskolereformen Et fagligt løft af folkeskolen.
Endeligt forslag til ”Lys i øjnene” Præsentation af politikken før høringsrunde.
Fælles kompetenceudviklingsdag 25. september 2012, CABI
8. december 2010 på Egegård Skole
Vi arbejder i bestyrelsen på at sikre og føre tilsyn med, at den rette kurs sættes og holdes. Overordnet retning og overblik, vi arbejder ikke ”i maskinrummet”.
Forældremøde på Stestrup Skole
Indledning I forbindelse med den pædagogiske indsats for at skabe øget sammenhæng i overgangen fra SFO til klub, er der udarbejdet en mappe med materiale.
Skolereform ’14 - Gesten Skole (børnecenter)
Årsmøde for alle forældre 8. marts 2007 ”Skolen sprænger alle rammer” Årsmøde for alle forældre Mårslet Skole Torsdag den 8. marts 2007 Klokken
Frøslev-Padborg skole
Skolereformen Trivsel Faglighed Læring.
1 Idræts og Fritidspolitik - Kick–off konference 26. januar 2011.
Styring og dialog Reformgrupper Ledelsesudvikling - Sikre at lederne er rustet til opgaven. Politisk system De overordnede rammesættende beslutninger for.
Informationsmøde, onsdag d. 14. maj kl – 18.00
Analyse af organisering og struktur på skoleområdet
Dialogmøder 2012 De private tilbud og kommunerne - fælles udfordringer og muligheder Geert Jørgensen.
Rullende skolestart August Forældre samt personale i daginstitutionerne Velkommen til orienteringsmøde 10. februar kl
Folkeskolereform 2013 Hammerum Skole.
Møde vedr. Ny Skolereform og Ny Struktur i SFO
Hvad skal folkeskolen? For det første skal folkeskolen udfordre alle elever, så de bliver så dygtige, de kan. For det andet skal folkeskolen mindske.
Program Velkomst og intro! Opdeling i arbejdsgrupper.
Rosenlundskolen - på vej ind i folkeskolereformen
Plan for samarbejde mellem Rønnevangsskolen/Torstorp Skole
Invitation til skolebestyrelserne
Velkommen til forældre, foreningslivet og øvrige interessenter Aftenens program i overskrifter: Velkomst ved skolens ledelse Bestyrelsens årsberetning.
Ny skole. Møde d. 14. januar. 1 Ny skole – hvor er vi? Møde d. 14. januar 2013 Kl
18. April 2012 Fællesskaber for Alle - Dagtilbuddets Fællesskaber Velkommen.
Vort skolesyn Fra FUDI til skolesyn Fra ændringsbehov over spændende udfordringer til nødvendig debat.
Oplæg til fællesmøde om Ny skole 2013 Mandag d. 2. juni – 21: 30 på Søndergård Skole v/ skolechef Per Udesen og Børne- og Kulturdirektør Klaus.
17. nov. 2011:Orienteringsaften januar:Indskrivningsaften skole og SFO. (kl ) Senest d. 1. april:Børnehaverne sender overleveringspapirer.
- Dagtilbuddets Fællesskaber
Velkommen til Orientering om:  Projekt ”Fleksibel skolestart”.  Heldagsskole og det brede læringsbånd.
Folkeskolereformen på vores skole
Formål: Gøre Aalborgs skoler mere rummelige, således at man på distriktsskolen bliver i stand til at undervise flere af de elever, der i dag henvises til.
VEJLEDERNES FORHÅBNINGER FRA BRANDMAND TIL ARKITEKT AFKLARING AF EGEN VIDEN: HVAD KAN JEG? AFKLARING OG AFGRÆNSNING AF ROLLEN KONTRAKT : DIALOG OMKRING.
Temamøde 18. marts 2009 Organisations- uddannelsen 2009.
Stormøde om skolesammenlægninger på Amager - Gerbrandskolen, 28
INDSKRIVNINGSMØDE.
Gør drømmen til virkelighed i KFUM og KFUK i distrikt nord/vestjylland.
Fokus på skolestarten Hedeboskolen Skagen.
Fremtidens skolevæsen i Frederikssund Kommune
Åbent dialogmøde Folkeskolereform 2014 Torsdag den 3. april 2014 kl – Rønneskolen, aktivitetssalen Åvang.
Indskrivning for nye bh.klassesbørn Frederiksværk Skole Skoleåret d. 8. november 2011.
Vinterman seminar 2. Maj SIDE 2 Vinterman seminar 2. maj Ca. 85 personer: 34 kommuner (30 Vinterman, 2-Light og 2-Melding) Færøerne Vintercentralen.
Borgerinddragelse: Baggrund 9. maj Behov for borgerinddragelse? Tilfredshed med ”den måde demokratiet fungerer på” 5% er medlemmer af partier.
Bevar Andkær Skole Møde den Det vi ved om lukning af Andkær: Økonomi udvalget har den 7. april vedtaget en budgetstrategi, som skal føre frem.
Velkommen til Fællesledermøde. Program for i dag.
Klasserumsledelse og elevinddragelse Arbejdsseminar 28. august 2014 Camilla Hutters & Astrid Lundby Center for Ungdomsforskning, Aalborg Universitet København.
Skanderborg Kommune Valgmøde 3. marts 2014 Baggrundsviden for at kunne varetage skolebestyrelsesarbejdet.
Orientering om fremtidig struktur i skolen
Dialogmøde 17. januar 2011.
Velkommen til fælles Informationsmøde
HELHED på Enghaveskolen Skoleåret HELHED på Enghaveskolen Definition på helhed De bedst mulige betingelser for at fremme det enkelte barns udvikling.
PRÆSENTATION AF PROJEKT V/AFDELINGSRÅDET, BYGADEN TORSDAG, DEN 3. APRIL 2014.
Præcisering Oplægget baserer sig på den indstilling, der er på vej til byrådets behandling Indstillingen har været i høring i perioden 20/ /1-14.
Orienteringsmøde Torstorp Skole.
It i undervisningen Et møde for politikere og ledelsen på landets lærerseminarier. Foregår på Silkeborg seminarium den lørdag 26/ kl
Skolestart Program Velkomst Lovgrundlag og trinmål for 0. klasse
Informationsmøde for forældre til kommende børnehaveklassebørn
Den røde tråd fra vision til handling
Dialogmøde – VIA University College - den 16. juni.
Forslag om påtænkt lukning af Tjørnelyskolen og overvejelser vedr. flytning af Tjørnelyklasserne Dialogmøde forældre Tjørnelyklasserne den 30. september.
Værdi- og målsætningsproces Espergærde Skole
Skoleindskrivningsmøde
Børne- og Ungeudvalgets dialogmøde med Skolerådet
Skolestart på Hillerød Vest Skolen
Skolestart på Hillerød Vest Skolen
Præsentationens transcript:

Vedr. drøftelse af ny organisering af skolerne. Program for tirsdag den 31. maj 2011 kl på LO-skolen 19.00Velkomst. Formand før Børne- og Ungeudvalget, Gitte Kondrup Præsentation fra Center for Dagtilbud og Skole af forslag til ny organisering med mulighed for opklarende spørgsmål Præsentation af hovedpunkterne i analysen om specialundervisningsområdet med mulighed for opklarende spørgsmål Den videre proces Afslutning af formand for Børne- og Ungeudvalget, Gitte Kondrup

Figur 1. Forventningerne til antallet af 5-15-årige i hhv. befolkningsprognose 2010 og 2011*.

Fødselstal kvartal kvartal apr.34 3.kvartal kvartal I alt

1.De indledende skoleår, 0. – 6. klassetrin (ændret faseopdeling?) 2. De afsluttende år, 7. – 9. klassetrin (ændret faseopdeling?) 3. Rullende skolestart, klassedannelser og holddeling som fleksibel tilrettelæggelsesform 4. Undervisningsassistenter (Forsøg slutter til sommer med evaluering) 5. Særlig tilrettelagt undervisning / undgå udenkommunale placeringer samt inklusion/ eksklusion 6. Helhed og sammenhæng/ længere skoledag (undervisning og fritid) 7. Alle forældre støtter op om skolen

Processen: Revideret tids- og procesplan: 2. aprilOpstart af proces for skolebestyrelsesmedlemer, politikere og tillidsfolk 6. AprilBørne- og Ungeudvalget drøfter åbningsmødet og evt. særlige opgaver til seminaret den 7./8. april 7./ 8. april 2 dages seminar for skoleledelserne og TR (både undervisning og fritid) med drøftelse af åbningsmødets ideer og tanker. April – majCentrene for Dagtilbud og Skoler og Børn, Unge og Familier arbejder videre med de forslag der foreligger og drøfter dem løbende med en referencegruppe 27. aprilBørne- og Ungeudvalget samler op på processen indtil nu og drøfter rammer og indhold for mødet den 18. maj 11.MajSkoleinspektørmøde med drøftelse af de foreløbige resultater 13. MajMøde kl med TR’erne 17. MajBørne- og Ungeudvalget drøfter referencegruppens resultater og indhold og rammer for mødet den 31. maj tilrettelægges

18. majHeldagsmøde i den samlede skolelederkreds om struktur 31. majForslagsmøde, hvor Center for Dagtilbud og skoler samt Center for Børn, Unge og Familier fremlægger forslag og tanker for de indbudte til åbningsmødet den 2. april 8. juni (ex.ord.) 1. behandling af sagen i BUU – sagen sendes i høring.

Enhedsskole 360 gr. anbefaler: 1.Min. 3 spor 2. Styrket faglighed gennem større skoler 3. Udnyt mulighederne for, at store skoler kan have undervisning på flere steder

Forslag til Ny struktur: Nordkysten: To skoledistrikter: 1.HO 2.HE (inkl. AP) Ingen forandring nu, men et udvidet forpligtigende samarbejde

*Bymidten + nord for Kongevejen: To skoledistrikter: 1. BY + KO 2. GU +NV (inkl.O-hus, Læsehus, H-kl. på NY) evt. med nye distriktsgrænser

*Bymidten + nord for Kongevejen: Alternativt: Ét skoledistrikt: BY+KO+GU+NV

Helsingør syd/Snekkersten: Ét skoledistrikt: BO (inkl. SN): 0. – 6.kl. (inkl. ADHD) + RØ 7. – 9. kl. (inkl. Idrætslinien)

Espergærde + Tikøb: Tre skoledistrikter: 1. ES + TB 2. GR (inkl. Team V) + MØ 3. TK 0. – 6.kl.

Lokalekapacitet: Ved den foreslåede struktur: Ingen lokalemangel – men justering ift. SFO + faglokaler Transport: Der forventes minimale ekstra udgifter - som forventes rummet i det nuværende budget

Rationale ved teoretisk klassedannelse for 2011/12: Samlet muligt rationale i distrikt BS + KO: ca.1,0 mill. kr. Samlet muligt rationale i distrikt NV + GU: ca.1,0 mill. kr. *Alternative forslag: ca. 6,5 mill.kr. Samlet muligt rationale i distrikt BO+RØ: ca.3,0 mill. kr. Samlet muligt rationale i distrikt TB + ES: ca.1,5 mill. kr. Samlet muligt i MØ + GR (kun i 2011/12) : ca.0,5 mill. kr. ___________________________________________________________ I alt ca. 7,0 mill.kr *Alternative forslag: ca. 11,5 mill.kr

Tidsplan 31. majKl (LO-skolen): Forslagsmøde, hvor Center for Dagtilbud og skoler samt Center for Børn, Unge og Familier fremlægger forslag og tanker for de indbudte til åbningsmødet den 2. april 8. juni 1. behandling af sagen i BUU – sagen sendes i høring.SKB aftaler ex. ord. møde i uge 25 og fortsat drøftelse i august. Skolens ledelse er ansvarlig for en løbende drøftelse i A-MED, ligesom Centercheferne for dag og skole og Børn, Unge og Familier er ansvarlige for drøftelser i respektive Center-MED

15. august19.00: Aftenmøde for de indbudte til åbningsmødet den 2. april. Skolebestyrelser præsenterer deres overvejelser til drøftelse i plenum. 25. augustHøringsfrist for skolebestyrelser, A-MED, Center-MED m.fl. 7. sept.2. behandling af sagen i BUU efter høring. Fremsendelse til BY 19. sept.Sagen behandles i økonomiudvalget 26. sept.Byrådet beslutter evt. ændringer af skolernes organisering