Præsentation er lastning. Vent venligst

Præsentation er lastning. Vent venligst

Analyse af organisering og struktur på skoleområdet

Lignende præsentationer


Præsentationer af emnet: "Analyse af organisering og struktur på skoleområdet"— Præsentationens transcript:

1 Analyse af organisering og struktur på skoleområdet
Involveringsmøde den 13. maj 2014

2 Velkommen Tag plads på trappen side 2

3 Program 18.30 Velkomst og baggrund v. Chris Rævsgaard Hansen 18.50
Intro til aftenens opgaver v. Jeannette Enevoldsen 19.00 Gruppearbejde 19.45 Pause 20.00 Gruppearbejde 2 Ca Slut side 3

4 Hvorfor nu den her analyse?
Den dobbelte ambition Folkeskolereformen Demografi side 4

5 Demografisk udvikling
side 5

6 Proces hidtil Strategisk involvering
Skole-MED, skoleledere og medarbejdere Elevinvolvering Elevrådsformænd og næstformænd Temadrøftelse med Børne- og Ungdomsudvalget Involveringsmøde den 13. maj side 6

7 Modellerne Overvejelser Ledelse / administration
Overbygningsskoler og fødeskoler 9. klassestilbud Organisering Struktur side 7

8 Ledelse O-model 1 Områdeledelse Bevarelse af nuværende skoledistrikter
Områdeleder Administration Skole 1 Økonomi Bestyrelse Skole 2 økonomi Skole 3 side 8

9 Ledelse O-model 2 Områdeledelse
Skoledistrikter sammenfaldende med områder Områdeleder Administration økonomi Bestyrelse Skole Afdeling 1 Afdeling 2 Afdeling 3 side 9

10 Ledelse Områdeleder Administration økonomi Bestyrelse Skole Afdeling 1 Tynd/lille Underafdeling Afdeling 3 O-model 3 Sammenlægning af ledelse på mindre eller tynde skoler Sammenlægning af skoledistrikter side 10

11 Ledelse O-model 4 Områdeledelse Leder af både skole og dagtilbud
Områdeleder Administration økonomi Bestyrelse Skole < 300 elever Dagtilbud 0 – 6 år side 11

12 Overbygningsskoler og fødeskoler
S-model 1 Skoler på alle matrikler Samarbejde omkring overbygning i områder – linjer/profilskoler 0.-6. kl. Skole A Skole B 0. – 6. kl. Skole C Skole D 7.-9. kl. Linje x kl. Linje y Linje z side 12

13 Overbygningsskoler og fødeskoler
S-model 2 Skoler på alle matrikler – fødeskoler og overbygningsskoler adskilt Færre overbygningsskoler 0.-6. kl. Skole A Skole B 0. – 6. kl. Skole C Skole D 7.-9. kl. Skole E kl. Skole F side 13

14 9. klasse S-model 3 Samarbejde mellem skoler i områder omkring 9. klasse Mulighed for linjer/profiler 0.-6. kl. Skole A 0.-8. kl. Skole B 0. – 8. kl. Skole C Skole D Skole 9 9. kl. side 14

15 Titel på mødet kan skrives i dette felt side 15
Områdeleder Administration økonomi Bestyrelse Skole Afdeling 1 Tynd/lille Underafdeling Afdeling 3 Områdeleder Administration Skole 1 Økonomi Bestyrelse Skole 2 økonomi Skole 3 0.-6. kl. Skole A Skole B 0. – 6. kl. Skole C Skole D 7.-9. kl. Linje x kl. Linje y Linje z Titel på mødet kan skrives i dette felt side 15

16 Så skal der arbejdes Titel på mødet kan skrives i dette felt side 16

17 Hvordan gør vi? I finder jeres grupperum (Se oversigt) Parvis øvelse
Gruppeøvelse PAUSE ca 19.45 Ny opgave Tak for i aften ca kl Titel på mødet kan skrives i dette felt side 17

18 Gruppeoversigt 1. Elever, UU og ungdomsuddannelser M1.17 – Lars
2. Klubber M1.8 - Mie 3. Dagtilbud M1.9 - Jørgen 4. Specialundervisning & Handicapråd M1.3 - Carsten 51 Skoler Multisal – Britta - Lene 52 Skoler M5 - Lotte 53 Skoler M1.4 – Lone og Gitte Titel på mødet kan skrives i dette felt side 18


Download ppt "Analyse af organisering og struktur på skoleområdet"

Lignende præsentationer


Annoncer fra Google