Salg og service Dag 3.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Virksomhedens interessenter
Advertisements

Dynamicweb Software A/S Tobias Høst – Commercial Lead, eCommerce.
Aftalelov, købelov og CISG
Internet Jura Den Lektion 5 Køb.
Lavet af Andreas, Mattias, Nicholas og Jonas
AB 92 Aftalegrundlaget Aftale mellem to parter, køber/sælger – bygherre/entreprenør Kan fraviges efter tydelig aftale Fastsætter sprog, lovvalg og værneting.
Forbrugeraftaler kap 9 Af: Pia Hansen.
BEFØJELSER: - NATURALOPFYLDELSE - OPHÆVELSE
Det rådgivende salg Tanke-eksperiment del 1 De tre sælger arketyper
Medlemsmøde i Randers Købelov og aftaler Onsdag den 7. januar 2009
Erhvervsakademiet Aarhus
Kap 4 Personligt salg og kundebetjening Kapitel 4.
Gruppe 4. En kunde henvender sig i butikken for at købe en vare. Ekspedienten scanner varen og modtager betaling. Systemet fjerner varen fra lageret og.
Kap 6 Købeloven Kapitel 6.
Forbrugerkøb kap. 17 Af: Pia Hansen.
Kvalitetsstyring som ledelsesværktøj.
Afslut Frem >>
Internationale køb kap 15
ØKONOMISK KOMPENSATION: - RESTITUTION - AFSLAG - FORDRINGSHAVERMORA
Magnus, Simon T, Michael & Steffen. HandelskøbInternationalt købForbrugerkøb Købeloven (Deklaratorisk) CISGKøbeloven (Præceptiv)
SEMINAR I FISKERIETS SERVICEFAG HVAD SKAL DER TIL FOR AT SÆLGE MERE OG DYRERE FISK?
Kap 19 E – handel Kapitel 19.
© due & partners Template 2: Telefonmodel for permission Introduktion til samtalen Salgsargumentationen samt ”call for action” Afslutning på samtalen.
”Iagttagelse af Flere Virksomheder I Vækst-programmet” v/ Torben Ladefoged Erhvervsdirektør Mariagerfjord Erhvervsråd.
SALG I CENTRUM - Et pilotprojekt i samarbejde mellem Silkeborg Iværksættercenter og Væksthus Midtjylland Målgruppe: IV / SMV 0-5 år, max.10 medarbejdere.
Handel med korn mellem landmænd
Køberetten Af Grada, Kønig, Seb og Thomsen. Forskelle International køb: Handel på tværs af grænser Handelskøb: Handel mellem erhvervsdrivende Forbrugerkøb:
Regnskab & økonomistyring - Lektion 5 HD 5. semester forår 2010 v/ Jens Godik Højen, April 2010.
1 Målgruppeanalyse ITU forår 2011 Paul R. Metelmann.
Kapitel 8 Internationale køb. I kapitel 8 gennemgås: 1.CISG – anvendelse og begreber 2.Sælgers forpligtelser 3.Sælgers misligholdelse Købers misligholdelsesbeføjelser.
Kapitel 7 Handelskøb. I kapitel 7 gennemgås: 1. Købeloven og dens begreber 2. Sælgers og købers forpligtelser 2.1 Levering og risikoens overgang Handelskøb:
Kapitel 4 Fuldmagt og mellemmænd. Kap. 4 Fuldmagt og mellemmænd I kapitel 4 gennemgås: Fuldmagt Fuldmagt med særlig tilværelse Fuldmagt uden særlig tilværelse.
Sælg mere på Nettet MarketingCamp Copyright © 2013 by CustomerSense. All rights reserved.
Kapitel 9 Handelskøb Kapitel 9 handler om: Købeloven Sælgers forpligtelser Købers forpligtelser Sælgers misligholdelse Købers misligholdelse.
Kapitel 4 Erstatning uden for kontrakt. 1.Betingelser for erstatningsansvar 2.Ansvarsgrundlag 3.Årsagsforbindelse – kausalitet 4.Påregnelighed – adækvans.
Værdikæden og kommunikation Porters værdikæde består af 2 ting; De primære processer handler om de ting som virksomheden først og fremmest skal udføre.
Købeloven afsætning.
Kapitel 24 Rådgiveransvar.
Sælgeren ud af busken – og ud i butikken
markedsføringsplaner
Løsninger fra EKF.
Forretningsudvikling med Destination Lillebælt
E-handel og online service
Sælg mere, og finansier din virksomhed. Med statsgaranti.
Virksomhedens omverden
Funktioner og arbejdsdeling
Pris som handlingsparameter
Kapitel 7 Forbrugerkøb.
Kapitel 7 Fuldmagt Kapitel 7 handler om:
Kapitel 12 Forbrugerkøb Kapitel 12 handler om:
Kapitel 8 Internationale køb.
Kapitel 7 Handelskøb.
Tab og svind afsætning.
Kapitel 10 Internationale køb
Kapitel 8 Internationale køb.
Fuldmagt og mellemmænd
Fuldmagt og mellemmænd
Kapitel 7 Handelskøb.
Kapitel 8 Internationale køb.
Bestilling og ordrebekræftelse
Bestilling og ordrebekræftelse
Handels- og procentregning
Tak for invitationen Bambora online betaling Persondataforordningen.
Kapitel 10 Handelskøb Kapitel 10 handler om:
Kapitel 13 Kreditaftaler.
Klar til smart vækst / GATE21
Kapitel 7 Handelskøb.
1. Købeloven om forbrugerkøb
Kapitel 6 Køb.
Kapitel 7 Fuldmagt Kapitel 7 handler om:
Præsentationens transcript:

Salg og service Dag 3

Sælgers fire pligter

Købers rettigheder – for sen levering Tilbageholde betaling Ophæve handlen (annullere) Fastholde købet Kræve erstatning

Købers rettigheder – mangelfuld levering Kræve afslag i prisen Hæve handlen (annullere) Kræve reparation eller omlevering Forlange erstatning

Reklamationsretten Køber har altid 2 års reklamationsret (i forbrugerkøb) Formodningsreglen - indenfor de første 6 måneder, går man ud fra, at fejlen har været der ved levering

Tab og svind

Svind Kundetyverier Personaletyverier Leverandørtyverier ”Ejer” tyveri Administrative årsager til svind

Hvordan kan tab og svind minimeres?

Personligt salg ”Effektivt, personligt salg er selve livsnerven i din virksomhed, Jo dygtigere dine sælgere er til det personlige salg, jo mere økonomisk vækst”.

Salgstrappen Den indledende fase Den gennemførende fase Den afsluttende fase

Kropssprog 4 X 20 reglen Kundevurdering Fire forskellige kundetyper Kropsstøj Uniformspolitik

Kropssprog

Reklamationer Hvorfor klager kunden? Hvordan modtages en reklamation? Reklamationsbehandling