Salg og service Dag 3
Sælgers fire pligter
Købers rettigheder – for sen levering Tilbageholde betaling Ophæve handlen (annullere) Fastholde købet Kræve erstatning
Købers rettigheder – mangelfuld levering Kræve afslag i prisen Hæve handlen (annullere) Kræve reparation eller omlevering Forlange erstatning
Reklamationsretten Køber har altid 2 års reklamationsret (i forbrugerkøb) Formodningsreglen - indenfor de første 6 måneder, går man ud fra, at fejlen har været der ved levering
Tab og svind
Svind Kundetyverier Personaletyverier Leverandørtyverier ”Ejer” tyveri Administrative årsager til svind
Hvordan kan tab og svind minimeres?
Personligt salg ”Effektivt, personligt salg er selve livsnerven i din virksomhed, Jo dygtigere dine sælgere er til det personlige salg, jo mere økonomisk vækst”.
Salgstrappen Den indledende fase Den gennemførende fase Den afsluttende fase
Kropssprog 4 X 20 reglen Kundevurdering Fire forskellige kundetyper Kropsstøj Uniformspolitik
Kropssprog
Reklamationer Hvorfor klager kunden? Hvordan modtages en reklamation? Reklamationsbehandling