5. dec. 2006Lis Lundby1 Bundet prøvefag 9. klasse – altså obligatorisk: Prøven i matematik består af to selvstændige dele med selvstændige karakterer •Matematiske.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Andreas Nielsen – Kalbyrisskolen  Matematiklærerens tænkebobler illustrerer, at matematikundervisning ikke udelukkende handler om opgaver, men.
Advertisements

Matematik årsplan for 3.x
Orientering om AT-eksamen Fredag d. 16/1 i 2. og 3. lektion.
Hans Willumsen Lauremberg
Om eksamen 2011.
Bekendtgørelse om den afsluttende evaluering i folkeskolen
Studieretnings projektet ÅSG Studieretningsprojekt  En skriftlig opgave i typisk to fag  Du har 2 uger uden anden undervisning til opgaven  Der.
Velkommen til workshoppen
Byhøjskolens orientering om folkeskolens afsluttende prøver
HADERSLEV KOMMUNES 10.KLASSECENTER ved Kløften Skriftlige prøver Haderslev Kommune – 2013 Skriftlige prøve.
Grundlæggende IT, niveau G
3/1 – 15/1: Synopsis og AT-eksamen
HISTORIE Den mundtlige prøve
Forældrearrangement mandag 24. februar 2014
10. ved Kløften EDB og FS10 – prøve Maj 2014.
De nationale test Dette oplæg er målrettet mod forældre og har fokus på tre områder: Formålet med de nationale test Testenes funktion og indhold Brug af.
Folkeskolen i forandring
Vurdering af basale færdighed, FVU og IKV i AMU
Sproglærerforeningens LANDSMØDE
0.-6. årg., Haderslevreformen og Folkeskolereformen Juni 2014
Bundet prøvefag 9. klasse – altså obligatorisk:
5. dec. 2006Lis Lundby1 Bundet prøvefag 9. klasse – altså obligatorisk: Prøven i matematik består af to selvstændige dele med selvstændige karakterer Matematiske.
Matematik afgangsprøve 2013
Matematik. Matematik er et grundfag på 75 lektioner. Det er bestemt af de faglige udvalg indenfor de enkelte håndværksfag hvilke grundfag eleverne skal.
Velkommen til Bacheloropgaven! Dagens korte program: 1.Valg af linjefag og linjefagsvejleder 2.Opgavens rammer og prøveform 3.Temaer v. plenumkonferencer.
Caseeksamen – ny grundfagsbekendtgørelse PowerPoint til elever Casevirksomhed DT Group
Bekendtgørelse om den afsluttende evaluering i folkeskolen
MUNDTLIGT krav – form – indhold
Kommunale censorer Aalborg Kommune 2008
CAS i matematikundervisningen Middelfart
AT9 - 2g April-maj 2007 Formalia 16 moduler 4 timers elevtid Der arbejdes individuelt, i par eller i grupper (max 4 medlemmer) Individuel fremlæggelse.
Bacheloropgavens mundtlige dimension torsdag d. 19/1-12 Mål med mødet: 1.At etablere et forum for refleksion over opgavens mundtlige del. 2.At I efterfølgende.
S TUDIERETNINGSPROJEKTET ÅSG H VAD ER ET STUDIERETNINGSPROJEKT ? En skriftlig opgave i typisk to fag Du skal tage udgangspunkt i et studieretningsfag.
Studieretnings projektet ÅSG Studieretningsprojekt  En skriftlig opgave i typisk to fag  Du har 2 uger uden anden undervisning til opgaven  Der.
Program for mødet Filosofien bag den nye 7-trins-skala Pause
Tidsplan for eksamen 40s umd
Gratisprogrammer i matematikundervisningen
Fælles Mål Styrket faglighed Steen Harbild Undervisningskonsulent, UVM August 2006.
Eksamen.
Sunds skole Evaluering
Obligatorisk selvvalgt opgave
TUR’s gaffeltruckkonference 2010 Indlæg fra Arbejdstilsynet
Mundtlig matematik eksamen
Forældrearrangement onsdag 25. februar 2015
Matematik A på hhx v/fagkonsulent Marit Hvalsøe Schou.
Preben Egebo Jagttegns lærer Nyjæger koordinator
Terminsprøver december  Kom i god tid. Helst 15 min. Før prøven begynder  Find din plads. Dit navn og prøvenr. Står på bordet.  Du skal selv.
Velkommen 9. klasses forældre Ungdommens Uddannelsesvejledning Nordvestsjælland UU-vejleder Janne Matthiassen Tlf:
Matematik i VØ KONFERENCE 5. MARTS Vi åbner døren for anvendelse af matematik August 2010 Revideret læreplan i vø Eleverne skal kunne udvælge og.
 Karakterfastsættelsen sker på baggrund af en samlet vurdering af, i hvilken grad præstationen eller standpunktet opfylder de mål, som skal.
Konference om mundtlige prøver PRØV! Et program til de mundtlige prøver.
”NETFORSØ GET” – Forsøg med digitale opgaver CMU-konference Maj 2016.
KØBENHAVNS KOMMUNE Forvaltning Afdeling / kontor Byhøjskolens orientering om folkeskolens afsluttende prøver 19. september 2016.
ANDENGRADSLIGNINGS LØSER Excel Simpel Programmering 9-10 klassetrin.
Tilføj hjælpelinjer: 1.Højreklik et sted i det grå område rundt om dette dias 2.Vælg "Gitter og hjælpelinjer" 3.Vælg "Vis hjælpelinjer på skærm"
Nyt om test og prøver Matematik i marts Sorø Den 26. marts 2015 Marts 2015 Niels Jacob Hansen - Læreruddannelsen UCSJ 1.
Tilføj hjælpelinier: 1.Højreklik et sted i det grå område rundt om dette dias 2.Vælg ’Gitter og Hjælpelinier...’ 3.Tilvælg ’Vis hjælpelinier på skærm’
Evaluering.
Censorkursus i matematik Den afsluttende evaluering i folkeskolen
Jan Christiansen Nyborg Gymnasium
Bekendtgørelse om den afsluttende evaluering i folkeskolen
PRØV! Et program til de mundtlige prøver Forlaget MATEMATIK
Møde om forberedelsesmaterialet i matematik A
Bedømmelse og karakterer
It i folkeskolens matematikundervisning
Naturfag.
Studieretningsprojektet
Infomøde om synteseopgaven
Forenklede Fælles Mål og læringsmålstyret undervisning
Caseseminar Kolding 14. marts 2017
Præsentationens transcript:

5. dec. 2006Lis Lundby1 Bundet prøvefag 9. klasse – altså obligatorisk: Prøven i matematik består af to selvstændige dele med selvstændige karakterer •Matematiske færdigheder (færdigheder, kendskab til faglige udtryk og behandling af enkle matematiske problemstillinger) •Matematisk problemløsning (anvendelse af matematik til behandling af problemer fra dagligliv, samfundsliv og naturforhold samt behandling af matematiske problemstillinger) Love, bekendtgørelser o.s.v. på flg. link:

5. dec. 2006Lis Lundby2 Afholdelse af skriftlig prøve prøvetermin maj-juni 2007: Tirsdag den 15. maj: •Kl. 9:00 – 10:00Matematiske færdighederFSA •Kl. 10:00 – 13:00Matematisk problemløsningFSA •Kl. 13:30 – 17:30MatematikFS10

5. dec. 2006Lis Lundby3 Hjælpemidler ved skriftlig prøve: •Matematiske færdigheder: (udelukkende skrive- og tegneredskaber – ikke elektroniske) •Matematisk problemløsning: (alle de hjælpemidler, som eleven har anvendt i den daglige undervisning, herunder lommeregner, skrive- og tegneredskaber, elevens egne udførte noter og opgaver samt den af ministeriet udgivne formel- og tabelsamling el. l. - intet må kunne kommunikere) •Matematik: (godkendt formel- og tabelsamling, egne optegnelser og opslagsværker samt andre hjælpemidler, herunder lommeregner og computer. Hvis der til et opgavesæt skal anvendes særlige hjælpemidler, vil dette blive meddelt skolerne ved opgavernes udsendelse)

5. dec. 2006Lis Lundby4 Karaktergivning: Bekendtgørelse nr. 350 af 19. maj 2005 om karaktergivning og anden bedømmelse. Matematiske færdigheder 1 time Beskikket censor Kommunal censor Matematisk problemløsning 3 timer Beskikket censor Kommunal censor Der gives én karakter for hver af prøverne - omsætningstabeller på UVM´s hjemmeside

5. dec. 2006Lis Lundby5 I bedømmelsen vil der blive lagt vægt på: •elevens brug af faglige begrundelser, herunder anvendelse af matematiske modeller, samt elevens anvendelse af forklarende tekst, algebraiske udtryk, tegninger og grafer •hvorledes eleven på grundlag af de foreliggende oplysninger og data kan vurdere problemer, beskrive løsningsstrategier og udarbejde løsninger ved hjælp af matematikken. Maj/juni 2007:13 skalaen anvendes Efter august 2007:7-trins skalaen anvendes7-trins skalaen anvendes

5. dec. 2006Lis Lundby6

5. dec. 2006Lis Lundby7

5. dec. 2006Lis Lundby8 Elektroniske test foråret 2007: Den 1. marts 2007 åbner Undervisningsministeriets nye netsted •Matematik 6. Klassetrin - adaptiv test - dække faget i størst mulig bredde. - opdeles i 3 emnemæssige områder - ”profilområder” - give en nuanceret profil af elevens standpunkt i faget. Profilområde 1: Tal og algebra Profilområde 2: Geometri Profilområde 3: Matematik i anvendelse Brugervejledning på flg. link:

5. dec. 2006Lis Lundby9 Hjælpemidler v/afprøvning af test: •hvad der anvendes i forbindelse med andre test. •retningslinjer om hjælpemidler meldes ud i god tid inden testene d. 1. maj •eleverne må ikke modtage hjælp til løsning af opgaverne Som udgangspunkt skal eleverne til opgaveafprøvningen medbringe følgende: Kladdepapir, blyant og lommeregner. Vejledning til de lærere, der skal bistå ved afprøvningen af opgaver til de it-baserede test i matematik på 6. klassetrin, findes på min hjemmeside:

5. dec. 2006Lis Lundby10

5. dec. 2006Lis Lundby11