RENOVERING OG UDBYGNING 2014. 05/03/14Christianshavns Skole.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Hvorfor denne opgave Fordi erfaring og forskning viser, hvad der duer
Advertisements

Danehofskolens værdigrundlag
Folkeskolereformen Et fagligt løft af folkeskolen.
FARVESKIFT Skift farve i supergrafikken ved at gå til Designfanen i topmenuen og vælg anden farve. FORSIDE KORT TIL HANDLING - PSYKISK ARBEJDSMILJØ I SYGEPLEJEN.
Folkeskolereform 2014 En gennemgang af hvor vi på TDS er nu i forhold til forliget om ny folkeskolereform.
Erfaringer med kollegavejledning i skolen
Nye krav og besparelser – hvordan sikrer vi kvaliteten v/ Dorte Bloch
Folkeskolereformen på Dronninggårdskolen Version 1 Skoleåret
Status IT. Vognparken Computerlokaler: 39A: 24 computere fra : 21 computere fra 2005 og 6 computere fra 2007 Biblioteket: 2 computere fra 2005.
Trivselsgrupper for forældre
Hierarki for styringsredskaber
De pædagogiske læreplaner i dagplejen.
Skolebestyrelsens opgaver
Indledning I forbindelse med den pædagogiske indsats for at skabe øget sammenhæng i overgangen fra SFO til klub, er der udarbejdet en overgangsmappe med.
Klassedannelser til Ansgarskolen Program  Velkomst og intro  Formål  Skolebestyrelsens principper for klassedannelse  Ansgarskolens handleplan.
Lærerprofessionen.
Dansk Landbrugsrådgivning Landscentret | Byggeri og Teknik Bedre bygninger hos planteavlerne Herlighed og helhed – placering af planteproduktionsanlæg.
Kære forældre Hermed orientering om status i forbindelse med Pilehaveskolens udbygning og flytning til Verninge i skoleåret 2013/2014. I foråret 2013 har.
Fællesmøde – torsdag den 13. september
Kompetencebeskrivelser for ledelsesteamet Skolerne i Ullerslev
For vejledere i opgaver og projekter i 2g og 2hf Dynamokursus d
Kollegavejledning - indgange • Fag, medier og Faghæfte 48 • Skolekultur og mediekultur • Skolekultur og vejlederkultur • Skolebiblioteket som rum og funktion.
Forældreuddannelse? Oplæg til Skolerådsmøde 30. marts 2004.
Forældremøde Ellepilen 11. April Hvem er vi?
Rosenlundskolen - på vej ind i folkeskolereformen
Overgang fra børnehave til skole/fritidshjem Hyltebjerg Skole
Vis hjælpelinjer som er en hjælp ved placering af billeder og objekter 1.Højreklik på den aktuelle side og vælg ’gitter og hjælpelinjer’ 2. Sæt kryds ved.
Mediecentret som rum og funktion Skoleudvikling og skolebiblioteksudvikling – to sider af samme sag.
Læringsstile i Friskolen Surfer…. Læringsstile i Friskolen Program: Oplæg om Læringsstile i friskolen Workshop Workshop.
Forældremøde Herningvej Skole, torsdag den 1
SFO – mellem skole- og fritidspædagogik
Læremiddelkultur I Folkeskolen
Klostermarksskolen Strategi og visioner Visionsseminar 2008: 1)Værdianalyse 2)Visioner 3)6 Fokusområder 4) Prioritering 5) Arbejdsplaner Bestyrelsens.
Udvikling af skole/hjemsamarbejdet på Højmeskolen
Velkommen til informationsaften på Enghaveskolen.
Folkeskolereformen på vores skole
Pædagogisk ledelse af erhvervsuddannelser
Folkeskolereformen Et fagligt løft af folkeskolen.
Folkeskolereform 2014.
SSID Årskonference 28. april 2009 Sikkerhedsledelse i virksomhedsledelse - brikker til en ny sikkerhedsorganisation.
Videoanalyse efter VIKOM´s principper:
Udviklingsprojekt - Drømmeskole Skoleår 2011/2012 og 2012/2013 En fælles rejse.
På Filstedvejens Skole er vi klar over, at mobning forekommer og vil forekomme, men vi vil med dette sikre os ansvar, viden og engagement i arbejdet mod.
Digitale redskaber i arbejdet med unge Erroll Marshal | Leder Jeg er – praktikeren Folkeskolelærer / socialt pædagogisk CfDP / Cyberhus.dk Undervisning.
Fællesmøde om den nye udskoling Fra Tingbakken og Græsted Skole til én ny fælles udskoling 18. januar 2007 Den 3. oktober 2011.
Mediecentret som rum og funktion Skoleudvikling og skolebiblioteksudvikling – to sider af samme sag.
Camp IB sept sept VELKOMMEN TIL CAMP IB37.
LÆRING, LEG & BEVÆGELSE.
Michael Elbo Ditte-Lene Betina
Helhedsorientering & Tværfaglighed
Struktur Økonomi Tidsplan Pædagogik. PROGRAM – forældreworkshop 1. marts kl – i gymnastiksalen Kl Velkommen v/ Lance Luscombe (skoleleder)
Planlægning, proces og evaluering
AFTENENS PUNKTER Kontaktveje mellem skole og hjem Hvor kan forældre få indflydelse Forældremøder Temaforældremøder Skole-hjem samtaler Andet Debat.
Folkeskolereform august 2014 Velkommen til oplæg om implementeringen af folkeskolereformen på Haldum-Hinnerup Skolen.
HELHED på Enghaveskolen Skoleåret HELHED på Enghaveskolen Definition på helhed De bedst mulige betingelser for at fremme det enkelte barns udvikling.
KØBENHAVNS KOMMUNE Børne- og Ungdomsforvaltningen Tove Ditlevsens Skole Udbygning til fire spor specialklasse samt etablering af 100 fritidspladser.
Modernisering Børneunivers – den røde tråd ( 0 – 17 år) Indskoling og SFO Udendørs skur Udearealer - legeplads Midlertidig placering pædagogisk servicecenter.
- en del af fremtidens skole Skoler fra Århusområdet og Fyn deltager i et forskningsprojekt Kreativ tænkning.
Hvilken indflydelse har forældre på elevernes trivsel og læring?
Visioner for arbejdet i skolebestyrelsen på Rolloskolen.
Strategisk kompetenceudvikling - konteksten
Drømmeskolen i fremtiden fra et lederperspektiv 10. Juni 2015 Thomas Smidt, skoleleder.
GODT I GANG MED TEGN PÅ LÆRING At evaluere læring.
Inklusion i Åkanden Pædagogisk grundlag Åkandens pædagogik tager udgangspunkt i den anerkendende tilgang. Anerkendelse er en ligeværdig relation mellem.
Vejledning i samspil Evaluering og dokumentation, 2011: Rie Thomsen og Ulla Højmark Jensen
Fokusgruppeinterview
Introduktion til det tværsektorielle samarbejde om kompetenceudvikling
SIP4 Pædagogisk ledelse i praksis – fra ord til handling
Årshjul Baggrund Indholdet i Årshjulet tager udgangspunkt i Folkeskolelovens § 44, stk. 1 som siger, at skolebestyrelsen har pligt til at føre tilsyn.
Gruppeudviklingssamtale Trin 1-2-3
Præsentationens transcript:

RENOVERING OG UDBYGNING 2014

05/03/14Christianshavns Skole

* 5/3. Fællesmøde – Vision * 13/3. PGU møde * 28/3. Fællesmøde – Konkretisering * 3/4. PGU møde * Forældremøde * 10/4. PGU møde * Forelæggelse af Pædagogisk grundlag 05/03/14Christianshavns Skole

Opgaven består i at etablere et pædagogisk grundlag og vision, som vil danne udgangspunkt for byggeudvalgets og rådgivernes videre arbejde. Visionen danner udgangspunkt for en drøftelse af, hvilke forventninger og ønsker, der er til byggeriet og udearealerne, hvordan elementerne skal placeres i forhold til hinanden, hvordan logistikken skal være – atmosfæren i fællesrummet, læringsmetoder og /eller sammenhæng mellem ude og inde. 05/03/14Christianshavns Skole

Pædagogisk grundlag Principper for det videre arbejde • Det pædagogiske grundlag skal være med til at sikre, at det nye byggeri understøtter skolens pædagogiske retning optimalt • Et pædagogisk grundlag er det materiale, som danner basis for byggeudvalgets og rådgivernes videre planlægning af byggeriet 05/03/14Christianshavns Skole

Pædagogisk grundlag • I er eksperter i pædagogik, relationer mm • Arkitekterne/rådgiverne er eksperter i at tegne bygninger • I skal inspirere arkitekterne ved at fortælle om det levede liv i skolen, som I gerne vil skabe 05/03/14Christianshavns Skole

Et pædagogisk idégrundlag kan rumme svar på: • Hvilke undervisningsformer og arbejdsmetoder ønsker I at fremme? • Hvilke pædagogiske aktiviteter ønsker I at have? • Hvilken adfærd ønsker I at fremme hos elever og ansatte? • Hvilken organisering ønsker I? Trinopdeling, teamsamarbejde, tværfaglighed osv.? • Ønsker I at integrere faglokaler i den almindelige undervisning? Eller udemiljøet? • Hvordan forholder vi os til handicappede og andre med særlige behov? • Hvordan skal vi bruge it? 05/03/14Christianshavns Skole

05/03/14Christianshavns Skole

05/03/14Christianshavns Skole

05/03/14Christianshavns Skole

Pædagogisk grundlag – samtale • Sæt jer i gruppen • Vælg evt. et eller flere kort, som I kan bruge til at fortælle ud fra. • Fortæl på skift – én i gruppen tager notater (post-it) – alle er velkomne til at spørge ind 05/03/14Christianshavns Skole