3. april 2017 Torben Iversen, Master IT og læring.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Anvendelsesorienteret undervisning – Pædagogisk It
Advertisements

fra klasseværelse til cyberspace
Den Danske Kvalitetsmodel
Lidt om vejleder rollen
Effekt af e-læring Certificering som e-underviser
Lablæring Uddannelsesforum 2011 Projekt i Sosuuddannelsen
5 IT-didaktiske principper
Professionsuddannelserne - De studerendes vurdering af studiemiljø, studieformer og motivation for at gennemføre oplæg med fokus på bioanalytikeruddannelsen.
22. juni 2014 Status på projektet ’Kvalitetssikret IKV – et bidrag til løft fra ufaglært til faglært’
Digitalisering og medialisering
Skolebiblioteket indgår som en central del af skolens læringsmiljø og fungerer som skolens innovative, formidlende og pædagogiske læringscenter. Skolebiblioteket.
Undervisningsplanlægning
MEDIEPÆDAGOGISKE VEJLEDNINGSVÆRKTØJER
Læringscentret og nye vejledningsformer
Informationsforvaltning
Job & Uddannelse i Øresundsregionen Projektmål: at øge hverdagsintegrationen og mobiliteten over Øresund.
Fremtidens skole Gruppe 5.
Læring og videndeling om god arbejdsmiljøpraksis Oplæg på AM 2006 ved: Brian Knudsen, Arbejdsmiljøinstituttet Sune Netterstrøm og Peter Frimer, Bymusen.
UDGANGSPUNKT 25. April Læringsmål Den studerende • har indsigt i og forståelse af forholdet mellem unges livs- og udviklingsbetingelser • kan reflektere.
UDGANGSPUNKT 6. Februar Læringsmål Den studerende • har indsigt i og forståelse af forholdet mellem unges livs- og udviklingsbetingelser • kan reflektere.
Digitalisering og medialisering
Kollegavejledning Læringscentrene Roskilde. Program • Velkommen igen! Vejledningsværktøjer i teori og praksis – kort oplæg Praksisrefleksioner fra igangværende.
Hvad er et produkt i faget teknologi - og hvorfor?
Ny mediepædagogisk og didaktisk praksis
Fjernlånskonference den 26. maj PROFESSIONSHØJSKOLE  Fra 1. januar 2008 er ”professionshøjskole” en fællesbetegnelse for otte af de uddannelses-
Velkommen! Til projektseminar på ferskvandscentret marts 2008 ___________________ Udviklingsprojekt Invention og Innovativ Naturvidenskab i teknologiundervisningen.
Medialisering og organisationsudvikling Taarnby,
Regional strategi og kompetenceudvikling
Hvad er specialpædagogiske kompetencer?
Netbaseret uddannelse ved IT-højskolen i København
Det Nye Universitetshospital i Århus Arbejdsvision for byggeriet af DNU Det Nye Universitetshospital: sammenhængende, bæredygtigt og effektivt byggeri.
Vejledning af elever og kolleger – en udfordring for alle Kolding, 3. oktober 2012.
Praktik i 07 læreruddannelsen Niels Grønbæk Nielsen
Medialisering og organisationsudvikling 25. April 2012.
Klostermarksskolen Strategi og visioner Visionsseminar 2008: 1)Værdianalyse 2)Visioner 3)6 Fokusområder 4) Prioritering 5) Arbejdsplaner Bestyrelsens.
ANVENDELSE AF DIGITALE UNDERVISNINGSMATERIALER I AVU, HF OG GYMNASIET – en forskningsrapport om Projekt e-læring Af: Helle Mathiasen Christian Dalsgaard.
Pædagogisk ledelse af erhvervsuddannelser
Ungdommens Uddannelsesvejledning UU Mariagerfjord
: 2CBS LL "Hvad bliver man kastet ud i når man forsøger at planlægge og køre virtuel undervisning" Robin Cheesman
Det Sociale Kapitel
PARALLELUNDERVISNING: - brugen af en digital læreplatform
1 Vi har brug for mange virtuelle læringsfunktionaliteter – og når vi har dem kan vi tage dem for givet og glemme dem for en stund - først herefter kan.
Talentvejen PÅ TECH COLLEGE AALBORG. Talentaktiviteter  Technology College  Strøm, styring og IT – 3 lærere i gang med at udvikle et koncept  Food.
Madkamp - DM i madkundskab
Koordinator Jette Bangshaab Åbningsseminar marts 2013 ”Teknologier i Borgernær Sundhed” University College Nordjylland.
Ledelsesmæssige og kvalitets- udviklingsmæssige overvejelser Ved udarbejdelsen af Handlingsplan for øget gennemførelse 2013 på SOSU C Oplæg på orienterings-
Diigital læring - Den Digitale Erhvervsskole
Udviklingspuljen for folke- og skolebiblioteker Workshop Roskilde 29.august 2013 Jonna Holmgaard Larsen chefkonsulent.
Et regionalt perspektiv på Strategi for Velfærdsuddannelserne 1. næstformand i regionsrådet Bente Nielsen Temadag og workshop:
Oplæg fra EPOS på Augustseminar 2014 Nyborg 15. august
Det virtuelle i realiteten ~ det reelle i virtualiteten 1 Historien bag det virtuelle gymnasium Historien bag det virtuelle på Statsskolen 1.Integration.
Nye veje i overbygningen Udgangspunkt i elevernes læringsmål og læringsstrategier Undervisningen tilrettelægges fleksibelt på tværs af klasser og årgange.
UNIVERSITY COLLEGE LILLEBÆLT Ny læreruddannelse og Learning Museum Niels Grønbæk Nielsen.
Planlægning, proces og evaluering
Selandia CEU, Mercantec, Aalborg Tech i samarbejde med Aalborg Handelsskole, EUC Vest, EUC Syd, IBC, Tietgenskolen, EUC Sjælland, ZBC, Køge Handelsskole,
RÅDGIVERMØDE // IVÆRKSÆTTERI HORSENS ERHVERVSRÅD HVEM ER VI?  Uafhængig medlemsorganisation  Katalysere udvikling og innovation i virksomheder og i turismeerhvervet.
UNIVERSITY COLLEGE LILLEBÆLT I ucl.dk I UNIVERSITY COLLEGE LILLEBAELT Arbejdsmøde den 8. november 2011.
Orientering 6. semester 2007 Efter bachelor i Politik & Administration – Hvad nu?
Bg · Udvikling af MUS 2. Netværksmøde 3. Sept
Dagsorden Alle ”kender” Hattie
IKT omstilling af undervisningsinstitutioner Forskning og udvikling på AAU V. Tom Nyvang
Remote Sensing og GIS i Naturfagene - Hvorfor? - Hvordan? Torben P. Jensen.
Henrik Flygare Fluid – 20. november 2008 Fjernundervisning VUC Sønderjylland.
Praktikvejlederuddannelsen Fjernundervisning. Hvad er fjernundervisning? ”Fjernundervisning betegnes som undervisning, der ikke som udgangspunkt forudsætter,
Fælles pædagogisk og didaktisk grundlag. Ånden, ordet og hjertet Nysgerrighed. Så enkelt kan kimen til vores undervisning siges. Når man først er nysgerrig,
Projekt X – Udvikling af undervisning i et krydsfelt
Træneruddannelsen Trænerrollen bliver mere kompleks og krævende, efterhånden som spillet udvikler sig, og kvalitetstænkning spiller en stor rolle i dagens.
Mød UCL Erhvervsakademi og Professionshøjskole
Hvordan skaber vi rammen for kvalitet?
Underviserne og LMS.
Præsentationens transcript:

3. april 2017 Torben Iversen, Master IT og læring

3. april 2017

VIA University College er Danmarks største professionshøjskole. Organisationen består af Ca. 2.000 medarbejdere (årsværk) Mere end 17.000 studerende om året (STÅ) 7 campusser 39 adresser i Region Midtjylland Areal på 245.000 m² under tag Omsætning ca. 1.3 mia kr. Torben Iversen, Master IT og Læring

Min baggrund Læreruddannet og Master i IT og Læring Udviklingskoordinator i 14 år med udvikling af forskellige typer af elektronisk formidling af læring Fjernundervisning Kombinerede forløb Supplerende materialer til klassebaseret undervisning Deltaget i mange nationale og internationale udviklingsprojekter Medlem af bestyrelsen for FLUID Torben Iversen, Master IT og Læring

Historie Danmarks Netskole var starten og er nu afløst af andre formidlingsformer I 1996 til 2000 leverede VIA sammen med 2 andre uddannelsesinstitutioner e-læring til ca. 10.000 kursister pr. år Vi ændrede fra e-læring til fleksibel læring Specielt de praktiske fag var velegnede Torben Iversen, Master IT og Læring

Forudsætning I alle tekniske uddannelser er der tæt forbindelse mellem teori og praksis og en stor del af disse uddannelser er tilrettelagt projektorienteret med udgangspunkt i det arbejde, der udføres i praksis. Torben Iversen, Master IT og Læring

Formål Vi ønsker, at elever og studerende kan følge undervisningen såvel på nettet som i det fysiske rum for at kunne tilgodese behovet for at have aktuel og opdateret viden om de projekter, de arbejder med uanset om de er på skolen eller i praktik. Vi formidler undervisningen via platforme som f.eks. Fronter til pc’er, pda’er og mobiltelefon.

Virtuelle undervisningsmaterialer Murer Terrazzo Tømrer Skrå tap med forsats Arbejdsmiljø Interview Virtuelle forløb Energirigtig kørsel Udnyttelse af forskellige platforme og teknologier Geologi - Fronter Bærende konstruktioner – egen hjemmeside http://personale.vitusbering.dk/pec/pc-faq-2-sem.htm Torben Iversen, Master IT og Læring

Åge Staghøj konsulent, MBA

Lykkepose (lykkepille ) Materialer Produkter Processer Output Det digitale byggeri Saba Centra Second Life Input Lærere og elever som producenter af undervisningsmateriale Torben Iversen, Vitus Bering Åge Staghøj konsulent, MBA

Det digitale byggeri It- skurvognen Digitale skraldespand Læring i øjenhøjde Output Digitale skraldespand Mange standarder Input Åge Staghøj konsulent, MBA

Synkron & virtuel globalt Møder Undervisning Vejledning Ledelse Output Saba Centra Australien Grønland Færøerne Rusland Input Åge Staghøj konsulent, MBA

Identitetskrise Snak Kurser Materialer Ny kontekst Output Second Life Input Lærere og elever som producenter af undervisningsmateriale Torben Iversen & Åge Staghøj Åge Staghøj konsulent, MBA