Final take - Værdigrundlag Maj 2007

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Danehofskolens værdigrundlag
Advertisements

Svend Gønge-skolens værdier...
Ørestad Skoles værdier
Hierarki for styringsredskaber
De pædagogiske læreplaner i dagplejen.
VISION FOR ORDRUPSKOLE2010 Sammenfatningsarbejde.
Lærerprofessionen.
Forældremøde X årgang.
Håbets folk. Møde Jesus igen for første gang Er vi tro mod dét, han var tro imod? Prædiker vi det evangelium, han prædikede? Lever vi evangeliet, som.
Psykoedukation for patienter med skizofreni
Psykoedukation for patienter med bipolar affektiv sindslidelse
vi eksperimenterer, afprøver, fejler og triumferer. Undervejs skaber vi traditioner vi løfter i fællesskab og bakker hinanden op. Vi fejrer vores successer.
Skolebestyrelsens årsberetning 2014 Skolebestyrelsen Hvem er vi? Hvad skal vi? Hvad har vi foretaget os? Hvad sigter vi efter? Nu og fremad Trørødskolen.
Skolebestyrelsens årsberetning 2008
Afdelingsledelsen Vision og værdigrundlag i Planlægningsområde Syd.
Værdigrundlag Vision og mission Værdier og mål Oktober Version 2.1.
Værdisæt Hylleholt Skole Respekt Faglighed og udvikling Engagement
Uddrag af politiske principprogrammer
Tænk før du måler Økonomistyringskonference 10. Juni 2008: Det fortrængte lederskab Klaus Majgaard.
Vision og mål for Aalborg Kommunes skoler
1 Søndre Skole skal være et sted, hvor elever hver dag bliver udfordret og derved får de bedste betingelser for at tilegne sig faglige, sociale og personlige.
Vision mission værdier handleplaner
Madkamp - DM i madkundskab OVERSKRIFT MADKULTUREN INTRODUKTION TIL MADKAMP.
Et udviklingsprojekt for Region Hovedstaden Oplæg ved Jacob Friis Kjærgaard Projektets mål: Øge motivationen for lærere og elever Arbejde med fem innovative.
Trongårdsskolens kor v. Mette Hauberg & Lajla Hornshøj Velkommen og præsentation v. Stine Arnfred Ét stort skoledistrikt - spørgsmål Forskudt klassedannelse.
UDDANNELSE ELEVERNE SKAL: LÆRE SÅ MEGET DE KAN I ALLE FAG OPLEVE ET UNDERVISNINGSMILJØ, DER GIVER LYST TIL FORDYBELSE OG ENGAGEMENT. VIDE, HVORDAN DE LÆRER.
FDF-PÆDAGOGIK. PROGRAM Hvorfor taler vi om en FDF-pædagogik Hvordan er temperaturen i kredsen? Anerkendende pædagogik er FDFsk Tips og tricks Undervejs:
Forældremøde om motorik og sprog. PROGRAM Velkommen Sammenhængen mellem motorik og sprog Cafésamtaler Fælles afrunding.
De seks guldkorn i jobbet Indflydelse p å eget arbejde og arbejdssituation Mening i jobbet Forudsigelighed og relevante informationer Social st ø tte fra.
Center for læring i natur, teknik og sundhed Den naturfaglige prøve.
Undervisning for pårørende Unipolar depression Hvordan påvirkes familien?
Fakta om skilsmisse Ca. 1/3 af alle danske børn oplever, at deres mor og far går fra hinanden, inden de bliver 18 år Der er pt. ca delebørn i.
Samtalen Fokus på handleplan og delmål. Indhold Indledning Nysgerrighed Positionering Styrkelse af motivation Gennem samtalen Som mål Arbejde med tro.
Forældres opfattelse af Den Danske Folkeskole
Krop og bevægelse for de 3-6 årige
Høje-Taastrup Kommune er kendt for sine stærke lokalsamfund, hvor det er attraktivt at være frivillig, og hvor borgerne er aktivt engagerede, har indflydelse.
Uledsagede flygtningeunges perspektiver på deres hverdagsliv i Danmark
Sammen vil vi lære En uddannelse handler om at blive klogere og dygtige, så I bliver parate til jeres drømmejob. Forestil jer, at vores klasse er verdens.
Forældrenetværk Hvad – hvordan – hvilke emner
Oplæg på Det Centrale Handicapråds årsmøde 2017
Hvorfor resultatløn?.
Forberedelse til eksamen
Ledelse i fremtiden … Betyder ikke vi skal kaste fortiden over bord
Den fremadrettede strategi for Ishøj Skole mod 2014
Velkommen til Brøndbyvester skole og SFO.
Fælles ledelsesgrundlag
Dit samarbejde med Center for Socialpædagogik og Psykiatri Oplysning om Tæt på Familien i CSP – udarbejdet i samråd med ForældrePanelet i CSP november.
Line Leth Jørgensen Dysleksivejleder og læsekonsulent
«Men drives I af Ånden, er I ikke under loven» (Gal 5,18).
Kvalitet i dagtilbud Pointer fra forskning Juni 2017
Hellebjergsangen Tæt ved sø og skov og strand
Et virtuelt community er et socialt fællesskab bestående af:
Ungdomsskolen 2021 MISSION
Nysgerrighed og indsats
Tendenser i forældresamarbejdet
Velkommen til informationsmøde for kommende 0. årgang Fællesskolen HMV
Skolereformen Trivsel Faglighed Læring.
Er græsset også grønt om natten.
Region Midtjyllands opgave
Velkommen til forældremøde
Velkommen til Risskov Skole
Søndre skoles vision Søndre Skole skal være et sted, hvor elever hver dag bliver udfordret og derved får de bedste betingelser for at tilegne sig faglige,
Formåls §§ / Allerød Kommunes Børne-læringssyn.
Arbejdsglæde & samarbejde
Lars Geer Hammershøj Ph.d. og lektor DPU, Aarhus Universitet
Elevtrivsel Gymnasier og VUC'er 2018
Elevtrivsel Erhvervsuddannelser 2018
Borgermøde.
Velkommen til forældremøde
Lillevang Skoles retning, Introtekst
Præsentationens transcript:

Final take - Værdigrundlag Maj 2007 Svend Gønge-skolen Final take - Værdigrundlag Maj 2007

Mission og formål Svend Gønge-Skolen er mere end en blot en skole: Vi er et godt lærested og godt værested, hvor du kommer for at lære noget, og for at få gode oplevelser sammen med andre. .

Vision Vi ønsker til alle tider at være et inspirerende, stimulerende, dynamisk og aktivt midtpunkt for Lundby og oplandets indbyggere – både børn og voksne. Vores skole skal være kendt for sit høje faglige niveau, og friheden til at alle kan udfolde sig, tænke kreativt og udvikle sig i den gode Svend Gønges ånd: Sammenhold og viden gør stærk.

Svend Gønge-skolens værdier Sammenhold Trivsel Struktur Høj faglighed Respekt Frihed

Sammenhold Sammenhold gør stærk. Styrke giver mod og lyst til at udfordre livet. Sammenhold var Svend Gønges stærkeste våben, og den styrke er gået i arv til os: Sammen kan vi meget mere. Og sammen bliver alting meget sjovere. Ingen skal føle sig alene så længe han eller hun er på Svend Gønge-skolen. Venskab og kammeratskab får hverdagen til at hænge sammen. Sammen vil vi møde verden.

Trivsel Trivsel giver plads til begejstring, og lyst til at dele den med andre Og det er lysten der driver værket. Vi skal alle sammen have det godt her på Svend Gønge-skolen: Vi har omgivelserne, mulighederne og faciliteterne til at alle kan udfolde sig, tænke kreativt og udvikle sig. Lyst, leg og læring er én side af samme sag. Det ene går ikke uden det andet. Og det gælder for alle – både voksne og børn.

Struktur Vi er en stor skole, og vi skal fungere næsten døgnet rundt og hele året rundt. Og det kræver en god og brugervenlig struktur med en synlig og engageret ledelse, en god og serviceorienteret administration, samt en gennemskuelig og demokratisk struktur og organisation. Kunne man forestille sig Svend Gønge havde vundet sine kampe uden en vis form for struktur og strategi. Næppe. Struktur var vigtigt dengang – og det er ikke blevet mindre vigtigt med tiden. Børn oplever struktur som en tryghed i deres hverdag, der giver plads til kreativitet.

Høj faglighed Højt indlæringsniveau giver dygtige og fagligt kompetente elever. Kompetence giver ressourcestærke børn, der er forberedt på omverdens krav og udfordringer. Det handler om at børnene helt fra begyndelsen får lyst til læring og fordybelse, og det handler om kvalitet i undervisningen. I undervisningen og i legen pirres nysgerrigheden efter viden. Viden og indsigt, der kan bruges til at lukke op for verden, og gøre verden større, sjovere og mere spændende. Og som gør undervisningen relevant og interessant.

Respekt At vise forståelse for hinanden, at vise hensyn til hinanden,og at evne at sætte sig i en andens sted - alt sammen fundamentalt for et godt og solidt sammenhold. Det handler om, at vi alle skal udvise respekt for andres arbejde, andres meninger og holdninger, samt udvise respekt for omgivelserne og omverdenen. Udviser du respekt, så høster du respekt. Det er en ’god cirkel’, som er Svend Gønge-skolens våben mod mobning. Og så er det nærende gødning for den personlige og fælles trivsel og sammenhold.

Frihed Demokrati, ligeværdighed og rummelighed. Tre sider af friheden, der giver plads til andres mening og plads til andre måder. Frihed forpligter og fornøjer: Brug den aktivt til at tage initiativ, invitere og inddrage det nære og fjerne, det lokale og det globale. Svend Gønge står som et symbol for friheden: Friheden til at tage initiativ, friheden til at tro på noget, friheden til at vise at holdning kan gøres til handling. Men han gjorde det ikke alene – det var ikke gået uden sammenhold.