Mette, Sofia, Peter & Nichlas

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Dynamicweb Software A/S Tobias Høst – Commercial Lead, eCommerce.
Advertisements

10 Konkurrencesituation
Marketingplanlægning
Afsætning 2012.
Praktisk segmentering
5 Strategi Oversigt Strategisk platform Idé og mål
Velkommen til Bevola A/S Bevola har markedets bredeste produktplatform til opbygning af lastbiler, hængere og trailere. Ydermere tilbyder Bevola løsninger.
Fremtidens vinderhold DI fødevarer årsdag
15 Promotion Oversigt Promotionformer (herunder reklame)
Af Andreas og Marlene. Spørgsmål. • Hvornår lavede i en internetshop? • Hvorfor valgte i at lave en internetshop? • Hvordan fik i lavet jeres hjemmeside.
Online annoncer og bannerreklamer
Konkurrenceforhold Kapitel 11
Den glade CEO og iværksætter!
Anders s, Andreas W, Bjarke L og Marlene M.
Markedsvurdering.
8 Segmentering og målgruppevalg
1. Virksomhedens strategiske planlægning
S O R - modellen Markedsførings- Stimuli (De fire P-er) Omverdenen
13 Pris Oversigt Prisstrategi Priselasticitet Prisfastsættelsesmetoder
Verden omkring HTH Kunder x Konkurrenter Leverandører Finanskrisen
SIMON HINDKÆR SEBASTIAN MIKKELSEN LASSE BAK MUHAREM GRADASCEVIC
6. Virksomhedens indtægter
Markedskommunikation - del 1
Hotellets koncept.
 Af: Sofia Bode og Mette Helmert.  Ikke alle varer egner sig til e-handel  Kunden kan ikke røre fysisk ved produktet  Kunderne forventer en lavere.
Kap 18 Promotion Kapitel 18.
AFSÆTNING B – Schønberg
[Produktnavn] Marketingplan
Kap 25 Branding Kapitel 25.
Martin Klitskov, Niclas Kønig, Frederik Thomsen og Rikke Nors
Introduktion af Danmarks største jobmarked på Godkendt rådgiver for Selskabet.
Marlene og Nichlas.  Reklameformer  Sales promotion  Salgsarbejdet.
 Af: Sofia Bode og Mette Helmert.  Ikke alle varer egner sig til e-handel  Kunden kan ikke røre fysisk ved produktet  Kunderne forventer en lavere.
Anvendt markedsføring Kapitel 24
VIRKSOMHEDENS KONKURRENCEFORHOLD
Side Driftsøkonomi Kapitel 21 Innovation.
Documentation methods
Af. Skafte.
4 Interne forhold Oversigt Værdikæder Kernekompetence
Vision Daloon er den moderne forbrugers foretrukne leverandør af etniske conveniencefødevarer.
Operationelle mål.
Af: Jonatan W & Line Stryander
6. Virksomhedens indtægter
’’Hård navigation gennem en skov af kopier.’’
Jens, Sofie, Jonas og Nicklas
Lyngby storcenter LSC har de seneste par år set en negativ udvikling på markedet. Hvordan kan de formå, at ændre denne udvikling til noget positivt?       Hvem.
8 Segmentering og målgruppevalg
Erhverscase: Århus Charter
AFSÆTNING A – Schønberg
Konkurrenceforhold.
Forretnings innovation ! 1/15 Det overordnede mål er værdiskabelse i virksomheder Metoder til afklaring af hvilke veje der skal følges. Idé og Udviklingshuset.
Louis Vuitton i Tyskland Analyse af de eksterne forhold i den tyske branche for luksusgoder Gruppe 4 MAK Nora Henriksen, Christian Madsen, Kasper Petersen,
15 Promotion 1 Oversigt Virksomhedens organisering af promotionaktiviteter Promotionformer (offline og online) Promotionstrategi (pull og push strategi)
Dansk Supermarked i korthed
markedsføringsplaner
Forretningsudvikling med Destination Lillebælt
Konkurrenceforhold afsætning.
10 Konkurrencesituation
Præsentation af forretningsplan
Fremtidens sundhedsvæsen i et erhvervsmæssigt perspektiv
6. Virksomhedens indtægter
Humanistisk Entrepreneurship 3 Forretningsmodellens mønstre A
Humanistisk Entrepreneurship 3 Forretningsmodellens mønstre A
Humanistisk Entrepreneurship 2 Forretningsmodellæredet Business Model Canvas Kreative grupper Pillon - KU.
Fremtidens sundhedsvæsen i et erhvervsmæssigt perspektiv
Præsentation af forretningsplan
Firmanavn Forretningsplan.
Præsentation af forretningsplan
Humanistisk Entrepreneurship 3 Forretningsmodellens mønstre A
6. Virksomhedens indtægter
Præsentationens transcript:

Mette, Sofia, Peter & Nichlas Odd Reitan Henrik Burkal REMA 1000 Mette, Sofia, Peter & Nichlas

LIDT OM REMA1000 Etableret i Trondheim i 1979 Discount dagligvarekæde Kom til Danmark i 1994 Over 230 butikker Franchise koncept Omsætning på 8.6 mia. kr. i 2008 og 11,6 i 2012 Egenkapital på 275 mio. kr. i 2008 og 700 i 2012

KRITISKE SUCCESFAKTORER Rema 1000 skal fortsat vækste og blive ved med at etablere flere butikker. Virksomheden skal fastholde en høj service overfor kunderne, og fortsat have deres værdigrundlag højt prioriteret. Det er vigtigt for virksomheden, at de formår at optimere logistikken og transporten.

KRITISKE SUCCESFAKTORER Rema 1000 skal fastholde deres gode arbejde og viden inden for CSR arbejde. Virksomheden skal fortsat være omkostningseffektiv.

UDFORDRINGER FOR REMA 1000 Konstant optimering af logistikken, især med henblik på deres leveringsperformance De har en for bred målgruppe De skal opnå at få den største markedsandel Hård konkurrence på markedet De skal fortsat arbejde med at reducere deres Co2 udslip. De skal kunne formidle deres CSR bedre

METODE Desk Research baseret på sekundære datakilder Data fra artikler og hjemmesider Troværdig og kildekritisk Teorier, modeller og analyser

UDFORDRING NR. 1 Konstant optimering af logistikken, især med henblik på deres leveringsperformance

UDFORDRING NR. 1

UDFORDRING NR. 1

UDFORDRING NR. 1 Handlingsforslag For at optimere leveringsperformancen kunne Rema 1000 vælge at investere i egne lastbiler og dermed undgå eksterne vognmænd For at optimere leveringsperformancen kunne Rema 1000 også vælge at reorganisere lageret til mere automatiserede højlagre. Konsekvenser

UDFORDRING NR. 2 For bred en målgruppe Fase 1 Fase 2 Fase 3

UDFORDRING NR. 2 Fase 1 - Det Potentielle Marked

UDFORDRING NR. 2 Fase 2

UDFORDRING NR. 2 (S)Segmentets størrelse og vækst (M)Mulighed for kontakt med segmentet (O)Omkostninger ved bearbejdning af segmentet (K)Konkurrencen om segmentet

UDFORDRING NR. 2 Målgruppestrategier

UDFORDRING NR. 2 Handlingsforslag Rema 1000 skal fastholde den brede målgruppe De skal segmentere markedet, for at finde den rette målgruppe for virksomheden Konsekvenser

UDFORDRING NR. 3 Prisfastsættelsesmetoder Markedsbaseret Lokkepris De skal opnå at få den største markedsandel i Danmark Prisfastsættelsesmetoder Markedsbaseret Lokkepris Psykologisk pris

UDFORDRING NR. 3 Promotionformer Reklame Sales promotion Sponsorering

UDFORDRING NR. 3 Konkurrencemæssige position

UDFORDRING NR. 3 Klassifikation af produkter Kort og langvarige produkter Alt til hverdagen Eget mærke

UDFORDRING NR. 3 Handlingsforslag: Tænke mere på produktudvikling Få nuværende forbrugere til at øge forbruget Konsekvenser

UDFORDRING NR. 4 Hård konkurrence på markedet

UDFORDRING NR. 4

UDFORDRING NR. 4 Konkurrent analyse

UDFORDRING NR. 4

UDFORDRING NR. 4 Handlingsforslag: De kunne vælge at om positionerer sig, ved at få kunden til at tro, at det er bedre kvalitet, så det kan betale sig at sætte prisen op. De kunne modsat vælge at gøre kvaliteten bedre men derimod ikke hæve prisen. Konsekvenser