BUREAU FOR MARKEDSANALYSER Din genvej til viden, indsigt & overblik Man får et hurtigt overblik ved at kigge på farverne. De grønne farver viser, at her.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Overordnet målsætning:
Advertisements

KONFLIKTHÅNDTERING Velkommen! Dias.
Trehøje-Pigerne Side 1 Vejledning til brug af hjemmesiden Det er slet ikke så vanskeligt – så brug hjemmesiden flittigt… Det er.
Hej. Jeg hedder Ronja, og jeg har fået en gynge i julegave.
[indsæt selv arbejdspladsnavn og dato]
Lav design med ord, billeder og meget andet...
Forældremøde Lærkebo. Mariagerfjord Kommune.
CSR-Review ®. CSR-Review® er et computer- program, som gør det nemt for alle virksomheder at skabe overblik, vurdere og evaluere alle deres aktiviteter.
Fagre nye tider! Jamen det er jo dejligt, at tingene udvikler sig så hurtigt, at det nu er muligt, at præsentere sine billeder i noget der nær ligner.
Balanced Scorecard i Dansk Landbrugsrådgivning
Kurver Hvorfor og hvordan?.
©Jenny Bohr – Til underviserne Her er valgt at vise filmen ”et liv i kaos”. Hvis kursisterne er unge, kan man vælge en anden film eks. ”det.
”Du må ikke bryde et ægteskab!”
Modul 3C Ideudvikling med anvendelse af principper som stimuli.
Mr. Raggys prøveeksamen Gennemgang af svarene.
Løntermometer° Vedligehold dit lønsystem. Løntermometeret Mange virksomheder oplever, at et ellers godt lønsystem efter nogle år ikke længere har den.
Velkommen til Jeopardy: Trafiksikkerhed i Øjenhøjde
Coaching - det handler om at stille de rigtige spørgsmål…
1 Alder år 55 % år 24 % år 17 % Hvor længe på VUC? 1 år 93%
Værdistrømsanalyser.
Arbejdspladsudvikling
Introduktion til værdistrømsanalyser
Hvordan får jeg lagt First Class programmet ind på min egen computer ??? De følgende sider er en lille anvisning på, hvordan du selv kan installere programmet.
Sprog/billeder på Internettet
Computerens anatomi.
Bytte   PowerPoint  .
Backoffice præsentation
Markedsvurdering.
Hverdagens Helte i Danfoss Floor Heating
Dansk 1. klasse.
Kundeanalyse 2014.
Problemliste Listen laves vilkårligt – herefter udvælges det problem der har 1. prioritet
OUH-to-go (workflow-to-go®)
©Jenny Bohr – Til underviserne Voksne med ADHD har ofte mange negative erfaringer med sig. Mange har fået megen skæld ud som børn, og de.
En køn pige inviterede en ung mand med hjem, -tog ham med ind i soveværelset, og foreslog straks at de skulle prøve at gøre det i stilling 69…...
Gør det simpelt Trænings planlægning.
Værdistrøms-analyse (Vejledning)
Backoffice præsentation
Introduktion til Microsoft CRM Christian Cletus Bjørn Eilertsen.
Bedre udbytte af it i skolen Noter fra lærernes selvevaluering af tema 1.
Bedre udbytte af it i skolen Noter fra skolens ledelsesteams’ selvevaluering.
Bedre udbytte af it i skolen Noter fra kommunale repræsentanters selvevaluering.
Procesværktøjer.
Circle of change Benægtelse Reaktion Accept Handling
Vejlederens kommunikation
Klik for næste billede eller vent 30 sek.. Tiden går og det er snart længe siden at jeg kom til mine to-benede i Herlev. Jeg vokser og vokser, og lysten.
MÅL, PLANLÆGNING OG OPFØLGNING
Din Økonomi Dit Valg Dit Mål.
Præsentation 28: Eksamen Objektorienteret Middleware.
v/ Jakob Hartmann Mørch
Præsentation af presseteamet Lille og effektivt team Joachim, Nanna og Louise (løntilskud). Efter sommer en praktikant fra Journalisthøjskolen. Timing.
Indhold 1.Hvad er MATRIX Mobil 2.Menu Valg 3.Installation 4.Adgang.
At tale om sexualitet.
”Vigtigheden af bæredygtig HR på tværs af landegrænser” Set og oplevet udfra skandinaviske virksomheders synspunkt.
© due & partners Template 2: Telefonmodel for permission Introduktion til samtalen Salgsargumentationen samt ”call for action” Afslutning på samtalen.
Hvis du ønsker at opnå fremragende
Kundetilfredshedsanalyse – [måned år] Kundenavn. 2 Overblik.
Godmorgen - og velkommen til alle de nye. Kulhuse-sangen Melodi: I en kælder sort som kul Nu vi samlet er igen og et år er gået Karlslunde vi sidst tog.
Gap! Forskelligt syn på sagsbehandlingen Andreas Jull Sørensen, sekretariatschef Det Centrale Handicapråd.
Lars Haugaard, Salg i praksis Lars Haugaard, PremiTech.
Dagens program Pointer på tværs af gruppernes møde 1. Introduktion til Værdistrømsanalyse – en metode til at se på arbejdsgange og opgaver De næste skridt.
Business Breakfast 7. september 2017
Hvordan får jeg indflydelse?
Analyse af arbejdsproces og faggruppernes bidrag
Lektion 7 Formål med denne lektion er at arbejde videre med klassekulturen, følge op på surveyen og at afrunde lektionsforløbet i Netwerk. Alle rettigheder.
Mission, vision og forretningsidé
A tool for the assessment of strengths and weaknesses in NGOs
Micky Weis Digital markedsføringsekspert
Præsentationens transcript:

BUREAU FOR MARKEDSANALYSER Din genvej til viden, indsigt & overblik Man får et hurtigt overblik ved at kigge på farverne. De grønne farver viser, at her går det godt. De røde farver viser, at her skal der sættes ind. Vores fiktive virksomhed har nogle rigtige gode produkter og prisniveauet er også accepteret af kunderne. Så det ser ud til at grundlaget er i orden, men hvor ligger problemerne så? Kigger vi på områderne levering og salgssupport, kan vi se, at her halter det for virksomheden. Hvad skyldes dette? Lad os gå lidt mere i dybden på disse 2 områder. Evaluering på hovedområder Gns. = 4,5 Spørgsmål: På nedenstående parametre er kunderne blevet bedt om at vurdere virksomheden på en skala fra 1-5 FremragendeNeutralSvagIkke acceptabelGod Gns. = 3,8 Gns. = 2,1 Gns. = 2,6 Gns. = 1,8 Gns. = 3,1 Skala HOVEDOMRÅDER: - Et lille uddrag………. Ønsker du større skærmbillede: 1.Klik på højre museknap 2.Klik på fuldskærm 3.Klik page down

BUREAU FOR MARKEDSANALYSER Din genvej til viden, indsigt & overblik Som det fremgik på første side har vores fiktive virksomhed store problemer omkring levering. Den gennemsnitlige vurdering ligger på ”2,1” og er altså i området ”svag”. Vi ser derfor nærmere på de enkelte parametre indenfor levering Hvor går det galt? Det fremgår helt klart, at der store problemer omkring: Overholdelse af leveringstid Overholdelse af lovet mængde Handling af rest-ordrer Det anbefales stærkt, at virksomheden undersøger disse områder nærmere. Evaluering på delområdet: levering Gns. = 2,2 Spørgsmål: På nedenstående parametre er kunderne blevet bedt om at vurdere virksomheden på en skala fra 1-5 FremragendeNeutralSvagIkke acceptabelGod Gns. = 2,3 Gns. = 2,5 Gns. = 4,2 Gns. = 3,9 Skala DELOMRÅDE: LEVERING:

BUREAU FOR MARKEDSANALYSER Din genvej til viden, indsigt & overblik Evaluering på delområdet: salgssupport Gns. = 2,2 Spørgsmål: På nedenstående parametre er kunderne blevet bedt om at vurdere virksomheden på en skala fra 1-5 FremragendeNeutralSvagIkke acceptabelGod Gns. = 2,1 Gns. = 2,2 Gns. = 2,1 Gns. = 4,2 Skala Gns. = 4,1 Som det fremgik på første side har vores virksomhed store problemer omkring salgssupport. Den gennemsnitlige vurdering ligger på ”1,8” og er altså i området ”ikke acceptabel”. Vi ser derfor nærmere på de enkelte parametre indenfor salgssupport. Hvor går det galt? Det fremgår helt klart, at der store problemer omkring: Opfølgning/eftersalgsservice fra salgsassistenter Opfølgning/eftersalgsservice fra sælger Den personlige kontakt/samarbejde mellem kunden og og sælger Den personlige kontakt/samarbejde mellem kunden og salgssassistenter Det anbefales stærkt, at virksomheden undersøger disse områder nærmere. Der er mange muligheder for at gå dybere ned i disse områder, vi viser, på de næste par sider, nogle eksempler på, hvordan det eventuelt kunne gøres. DELOMRÅDE: SALGSSUPPORT:

BUREAU FOR MARKEDSANALYSER Din genvej til viden, indsigt & overblik Kundernes evaluering af virksomhedens sælgere på delområderne (i nedenstående eksempel har vi valgt kun at kigge nærmere på levering og salgssupport, fordi det fremgik, at vores fiktive virksomhed havde problemer på disse områder. I de undersøgelser vi foretager for virksomheder, går vi i dybden på alle delområder) Farverne er med til at give et hurtigt overblik over, hvor det går godt og hvor der er ”fare på færde”. Virksomheden bør gå ind og undersøge alle de rød-markerede områder nærmere. Levering: Sælger X og Ø har store problemer. De har begge fået dårlige evalueringer fra deres kunder. Salgssupport: Sælger Ø har store problemer. På næste side vil vi se nærmere på sælger Ø´s kunder. Er kunderne generelt utilfredse eller er det nogle få, som er meget utilfredse og på hvilke områder er utilfredsheden størst?

BUREAU FOR MARKEDSANALYSER Din genvej til viden, indsigt & overblik Sælger Ø´s kunder og deres evaluering på delområderne Her kan sælgeren aflæse den enkelte kundes vurderinger. Hvilket giver sælgeren et perfekt redskab til at se, hvor det kniber og hvor skal der indsættes ekstra ressourcer at styrke og udbygge forholdet til kunden.

BUREAU FOR MARKEDSANALYSER Din genvej til viden, indsigt & overblik De enkelte landes vurdering på delområderne (opsummering af kunder pr. land) Endvidere kan man benchmarke mellem hvert land, hvis dette er relevant for virksomheden.

BUREAU FOR MARKEDSANALYSER Din genvej til viden, indsigt & overblik Kundernes kommentarer Ved at opsamle kundernes kommentarer får vi sat fokus på, hvordan kunderne opfatter os, samt hvor og hvordan vi helt konkret kan forbedre os – vi kan prioritere og straks sætte ind på de områder, som kræver en ekstra indsats. Kommentarer: Levering: Kunde A_____________________________________ Kunde B_____________________________________ Kunde C_____________________________________ Kunde D_____________________________________ Kunde E_____________________________________ Kommentarer: Salgssupport: Kunde A_____________________________________ Kunde B_____________________________________ Kunde C_____________________________________ Kunde D_____________________________________ Kunde E_____________________________________ Etc.

BUREAU FOR MARKEDSANALYSER Din genvej til viden, indsigt & overblik Evaluering af virksomheden vs. konkurrenter Spørgsmål: På nedenstående parametre er kunderne blevet bedt om at vurdere virksomheden på en skala fra 1-5 i forhold til de nærmeste konkurrenter Gns. = 4,5 Meget bedreSamme niveauNoget dårligereMeget dårligereNoget bedre Gns. = 3,8 Gns. = 2,1 Gns. = 2,6 Gns. = 1,8 Gns. = 3,1 Skala HOVEDOMRÅDER: Her har vi bedt kunderne om vurdere vores fiktive virksomhed i forhold til de nærmeste konkurrenter. Virksomheden får hermed et rigtigt godt værktøj til at vurdere og identificere, hvordan den står i forhold til konkurrenterne. Hvor er virksomhedens stærke sider og hvor skal der arbejdes ekstra hårdt for at fastholde og udbygge forholdet til kunderne.

BUREAU FOR MARKEDSANALYSER Din genvej til viden, indsigt & overblik Virksomhedens største konkurrenter Kunderne bliver spurgt om, hvem de opfatter som deres bedste leverandør indenfor én eller flere varekategorier? 70% peger på ”konkurrent A” som den væsentligste konkurrent til vores fiktive virksomhed Virksomheden får et overblik over, hvem kunderne opfatter som de største konkurrenter Da man beder kunderne om at nævne de 3 bedste leverandører indenfor varekategorien kan % være over 100% Varekategori 1:

BUREAU FOR MARKEDSANALYSER Din genvej til viden, indsigt & overblik Udviklingsmuligheder – hvordan tegner fremtiden? Man kan i undersøgelsen nævne flere forskellige muligheder for udvidet samarbejde og høre kundernes holdning hertil. IT bestillingsprocedurer Lagerstyring Etc. Man kan bede kunderne komme med forslag til områder, hvor samarbejdet kan udvides. Hvad kan vi som leverandør gøre for at ”lette” kundens hverdag Etc.